Nieuwe pc 600 tot 800 euro,

Status
Niet open voor verdere reacties.

hupske

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Hallo,

Een vriend van mij zat te denken om een nieuwe pc te kopen. Hierbij wou hij een pc kopen die al door een zaak in elkaar was gezet, alleen daarbij betaal je wel extra kosten voor niks eigenlijk. En met zelf in elkaar zetten kan je toch goed besparen.
Daarom heb ik hem voorgesteld om er 1 elkaar te zetten.
Zijn budget is van 600 tot 800 euro. Het liefst zo dicht mogelijk bij de 600!

Wat heeft hij nodig:
- Behuizing.(Wel beetje mooie look, maar niet onnodig duur)
- dvd speler (of blu-ray speler alleen lijkt het mij niet echt noodzakelijk)
- Hardeschijf(500 gig lijkt me voldoende)
- Grafische kaart(hd4850/70,hd5770 ideen?), processor(x2,x4,dc,qc,i5,i7), moederbord(am3, intel 775,1156,1366), werkgeheugen(4 gig voor windows 7 64 bit)
- Voeding. (500 watt lijkt me meer dan voldoende)
En het geluidsniveau zal je niet al te veel aan kunnen doen, als je redelijk goeie pc wilt komt het er altijd wel bij kijken.

Hij zal graag Call of duty Modern warfare 2 en Napoleon Total War willen spelen. En wellicht ook nog paar nieuwe games dat uit gaat komen.

Beeldscherm heeft hij al, en ik heb windows 7 ultimate 62 bit voor hem.
muis, toetsenbord ook al.
En een AMD of Intel maakt niet uit, zolang het maar het maximaal eruit kan halen van het geld.
Ben ik nog wat vergeten?

Ik ben benieuwd of iemand een leuk systeem voor hem zou kunnen maken.

Laatst bewerkt:
Met die videokaart die erin zit, kom je niet meer zover:o
Voor de rest ziet die er erg netjes uit.

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met: kom je niet meer zover. ?

Zelf heb ik de 4670 (1 stapje hoger) in een oude AMD (X2 4600+ / 2 gb DDR400) hangen (op videokaart na, komt alles uit 2006) en daar kan ik nog prima COD 6 mee spelen...

Voor die prijs krijg je denk ik nergens een systeem met 4 gb/i5(750)/redelijke videokaart/ w7 64 bits enz enz....

Dat klopt! je kan er nog prima cod6 mee spelen, alleen bijvoorbeeld Dirt 2 word al moeilijk. Als je dan verder kijkt, moet je over half jaar tot jaar alweer upgraden.

Ik heb zelf dit in elkaar gezet:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B2188%5D=1&product%5B80156%5D=1&product%5B58761%5D=1&product%5B232753%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B5545%5D=1&product%5B243391%5D=1&product%5B231421%5D=1&product%5B257030%5D=1&product%5B253341%5D=1&product%5B240727%5D=1

Weet neit of dat wat is?

Op zich niks mis mee, ben alleen voor dat soort systemen niet echt een fan van een micro-atx bordje...

oke, zal je die mening misschien wat kunnen onderbouwen? en misschien een alternatief kunnen opgeven? Kan ik er ook weer wat van leren wellicht.

Misschien heb ik er ook de fout bij gemaakt met het moederbord dat die maar 1 PCIe x16 2.0 slot is. Met 2 zou je wellicht ooit nog een 2e videokaart kunnen plaatsen

Laatst bewerkt:
oke, zal je die mening misschien wat kunnen onderbouwen? en misschien een alternatief kunnen opgeven? Kan ik er ook weer wat van leren wellicht.

Misschien heb ik er ook de fout bij gemaakt met het moederbord dat die maar 1 PCIe x16 2.0 slot is. Met 2 zou je wellicht ooit nog een 2e videokaart kunnen plaatsen
Als je kijkt naar zijn budget, is het zonde om rekening te gaan houden met CrossFireX/SLI. Dit zal er toch niet van komen: Het budget is laag, dus waarschijnlijk zal hij er geen echte game PC van willen maken. Stel dat hij dat wel wilt, is het goedkoper (en misschien zelfs beter qua prestaties) om later de videokaart gewoon te vervangen voor een betere.

ik zou voor een andere kast kiezen: een paar reviews op forums:
-Ik heb de kast ook gehad en ik heb nog nooit een kast gehad die sneller uit elkaar is gevallen dan deze.
-deurtje vooraan gaat heel snel kapot,
-het is redelijk lastig om een airflow in te bouwen. dat komt omdat er aan de zijkand van de kast ook een fan heb zitten. om een goede airflow te krijgen zal je die weg moeten halen. verder is er niet heel veel ruimte voor extra fan's
-het raam is slap en is matig gemonteert de schroefjes zijn te strak gedraait en het raam zelf is niet sterk. verder is het deurtje aan de voorkand ook niet sterk.
-verwacht niet al te veel van deze kast. omdat het kwalitatief niet heel goed is.

tythor zeth:
ik heb een hd4650 zelf thuis. en als er nog 1 bij haal heb ik crossfire. daarmee kom ik rond het niveau van de 4850.
om dit te doen, hoef ik maar 50 euro te investeren. om zelf een 4850 te halen zou het mij 90 kosten. dus...het is hoe je het bekijkt.

Maar het doet er in principe allemaal niet toe! het gaat gewoon om de upgrade mogelijkheden! Hij zal hiermee later nog meer kanten opkunnen inplaats van dat hij weer een keer erg veel zou moeten investeren. Met dit geef ik hem een extra optie, en het kost echt niks meer;)

Dirkie:
Hij wou een beetje stoere kast en hij is lekker goedkoop.
Heb jij tegen de kast aan lopen schoppen dan?hehe:p
Maar zal jij een alternatief hebben voor een pc kast? richting zelfde prijsklasse?

Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens helaas nog niet echt iemand met systeempje als idee zien aankomen:(

Heb jij tegen de kast aan lopen schoppen dan?hehe:p
Maar zal jij een alternatief hebben voor een pc kast? richting zelfde prijsklasse?

:P ik heb die kast zelf niet maar ik had een aantal reviews gekopieërd.
Ik heb eens gezocht en voor die prijs vind je idd geen andere kast met een raam erin. of ging het niet om het raam?
Thermaltake M9 Black Window is €59. dat is zeker te duur?

het ging opzich wel om het raam! maar je kan uiteraard zelf ook een hele goedkope kast kopen, en stuk uitzagen en plexiglas erachter! :thumb:

Maar die Thermaltake M9 Black Window ziet er ook wel strak uit.
Maar eerst weer even met hem overleggen

Die MS-TECH kast moet je inderdaad niet nemen. Het is algemeen bekend dat dit een heel slecht merk is.

dat moederbord is een demo model. Houdt je er rekening mee dat er geen sata kabeltjes, boekjes en cd bij zitten.

Oke,dan zoek ik nog wel even een vergrlijkbare.
Kosten moeten zoveel mogelijk laag kunnen blijven voor hem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan