nieuwe pc i.v.m. xp

• Onderwerp starter Onderwerp starter San1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

San1

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Aangezien vanaf 8 april xp niet meer wordt ondersteund en mijn huidige pc toch aan vervanging toe is,ben ik op zoek naar een nieuwe.
Nu ben ik een redelijk leek op het gebied van computers,doe voornamelijk de standaard dingen op de pc,hoewel de dochters ook meer te vinden zijn achter de pc en gaming misschien wat belangrijker gaat worden.
Kunnen jullie iets zeggen over de volgende pc?

http://www.paradigit.nl/hp-pavilion-500-203ed/20224122/details.aspx

Hoewel ik een all in one pc ook mooi vind heb ik het idee,dat die misschien iets minder zijn,zeker in deze prijsklasse of heb ik het verkeerd?

Ik zie jullie reacties graag tegemoet.

Geen antwoord op je vraag, want dat is toch een beetje wat je zelf wilt.
Maar ik vraag eigenlijk of je je oude pc als donatie wilt geven, zodat ik daar weer Linux op kan zetten voor mensen die het niet zo breed hebben en dus geen nieuwe computer van 700 euro kunnen kopen.

Je hebt vast wel de nieuwsbrieven gelezen en dus heb je gelezen dat er diverse besturingssystemen op oude computers nog kunnen worden geïnstalleerd. Linux dus.

Ik hou mij daarom aanbevolen om je computer over te nemen; uiteraard zonder kosten, want ik ben ook maar vrijwilliger die gratis en voor niets installaties doet voor de minder bedeelde onder ons. En misschien dat er geheugen bij moet en zo, en dat doe ik ook kosteloos. Er zitten dus al kosten aan verbonden voor mijzelf.

Ik hoor graag van je.

Laatst bewerkt:
Misschien is samengestelde pc ook wel een optie,maar vind een beetje strak design ook wel belangrijk.Waarschijnlijk is dit voor de meeste pc gebruikers geen belangrijke beweegreden.
Daarom was mijn eerste keus een "standaard" pc.
Is mijn genoemde optie een slechte keuze?

@ femke

Waarschijnlijk zal ik de pc doneren aan een van mijn dochtertjes.

Hoi,

Zou deze dan een optie zijn strak model en een veel betere videokaart iets duurder maar betere componenten

waarom een videokaart van 150 euro als hij er denk ik niet mee gaat gamen of iets aan videobewerking gaat doen en het moederbord heeft maar 2 geheugen sloten en de ram die je er bij hebt gedaan zijn twee geheugen kaartjes van 4 dus dat is niet handig voor een eventuele upgrade van het ram geheugen

Laatst bewerkt:
Hoi,

Deze gelezen? hoewel de dochters ook meer te vinden zijn achter de pc en gaming misschien wat belangrijker gaat worden en 8 gig lijkt mij nog steeds voldoende hoor

Laatst bewerkt:
dat stuk had ik niet gelezen maar als nog verwacht ik eerlijk gezegd dan ook geen battlefield enzo en eerder van die online sites zoals funnygames enz of heb ik het helemaal verkeerd:p
en 8gb vind ik ook genoeg, maar zelf vind ik 2 sloten wel onhandig

Laatst bewerkt:
Hoi,

Het ging er bij mij om dat je voor zelfde prijs een betere machine hebt en zeker vergeleken net de hp

aha
misschien een ssd er bij en dan i.p.v. een r9270 een r7 250, HD7000 serie of gtx 750 videokaart?

Laatst bewerkt:
Leuk om de reacties te lezen.
Ik heb al geschreven niet al te veel verstand van pc's te hebben, laat staan welke ik dus moet kiezen.
Mijn eerste vraag is eigenlijk nog niet beantwoord: val ik een buil aan mijn eerste keuze?
Zo ja,
dan ben ik inderdaad benieuwd naar jullie opties.
Eerder vroeg ik ook of all in one pc per definitie minder zijn.Is dat zo?
En is een samengestelde pc altijd nodig of juist voor diegenen met specifieke wensen?

Hoi,

Eerste vraag is eigenlijk al beantwoord;) een buil val je niet maar gezien dat een samengestelde pc gewoon wat beter is voor zelfde geld
Een all in one is in mijn ogen leuk maar als je niet van smerige schermen houd (zoals ik ) betaal je voor touchscherm terwijl je er gewoon een muis en toetsenbord aan hangt. en weet niet wat de toekomst wordt met de dochters qua gamen maar is daar ook wat beperkter in

Ok..duidelijk.
Maar ik las ook na het eerste advies een paar andere opties.
Ik vind zelf de behuizing iets te groot,groter dan wat ik nu heb.Kunnen jullie misschien nog iets samenstellen met kleinere behuizing,strak en in deze prijsklasse...iets meer of minder is geen probleem.
Bij de HP zit dus wel toetsenbord en muis,deze moeten ook vervangen worden en moet dus ook in het lijstje voorkomen.
Alvast bedankt weer voor jullie moeite.

Laatst bewerkt:
En welke behuizing heb je nu dan? Of, welke pc heb je nu, kun je daar een plaatje van maken en hier posten?

als je kleiner wilt moet je denk ik voor een microtowermodel of minitowermodel gaan en daar zitten wel wat nadelen aan ze zijn vaak veel slechter enbovendien moet je weer wat inleveren van je moederbord, omdat je dan een micro ATX moet nemen i.p.v. ATX
en de behuizing die modag heeft gekozen is heel goed voor die prijs en volgens mij ook niet zo groot maar dat is mijn mening

afmeting van behuizingen(ongeveer)

midtowermodel: 21x50x43 cm
minitowermodel: 20x45x38 cm
microtowermodel: 18x42x36 cm

Laatst bewerkt:
Ik heb maar een beperkte ruimte en die paar cm kunnen net het verschil maken,maar als jullie een kleinere behuizing afraden i.v.m. de kwaliteit...wie ben ik dan om dit advies af te slaan

Hoi,

Doe hier een toetsenbord en muis bij dan heb je volgens mij een prima pc met ssd want volgens mij moest dat bij de hp ook kan tenminste niet ontdekken dat deze met toetsenbord en muis wordt geleverd kan het mis hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan