Nieuwe pc kopen online

Status
Niet open voor verdere reacties.
hardware installatie is goedkoper dan bij andere zo te zien
Ik weet wel niet echt wat er nu juist beter aan jou samenstelling is dan bij die van de andere omdat ik niet echt die kennis bevat over hardware. Een vergelijking waarom ik beter jou samenstelling zou nemen dan die van marsmannetje zou wel helpen :p

Maar je praat over E8500... wat is dat? want ik zie het er precies niet tussen staan in de lijst die je hebt samengesteld via zercom.

Laatst bewerkt:
Processor vind ik inderdaad wel belangrijk, videokaarten of ram geheugen kan ik er wel zelf insteken maar voeding en processor is al wat moeilijker vind ik :rolleyes:

Nu persoonlijk hecht ik niet echt veel belang aan de case. Ik zie er precies goedkopere tussen staan. Maar de grote van je case moet wel voldoende zijn zodat je hardware erin past neem ik aan? Ik heb wel eens gehoord dat iemand geen grafische kaart in zen pc kreeg wegens te weinig plaats. Je hebt minitower/miditower en bigtower cases. Die minitowers zijn dan waarschijnlijk te klein of is dat moeilijk te zeggen op voorhand?

hardware installatie is goedkoper dan bij andere zo te zien
Ik weet wel niet echt wat er nu juist beter aan jou samenstelling is dan bij die van de andere omdat ik niet echt die kennis bevat over hardware. Een vergelijking waarom ik beter jou samenstelling zou nemen dan die van marsmannetje zou wel helpen :p

Maar je praat over E8500... wat is dat? want ik zie het er precies niet tussen staan in de lijst die je hebt samengesteld via zercom.

Het maakt weinig verschil. hij kiest voor de DS3R-moederbord. Eigenlijk het enige verschil is dat het moederbrod Raid ondersteunt. Ik heb zo ingeschat dat jij dat toch niet gaat gebruiken.
Verder een iets andere kast.
Die kan je bij azerty ook kiezen (scheelt een paar euro):
http://azerty.nl/producten/product_detail/51/42465/cm-690.html

Ook kiest hij voor andere merken voor videokaart en geheugen. Maar dat zal vermoedelijk aan de webshop hebben gelegen: bij de een is de een goedkoper, bij de ander een ander.

De Club3D HD4870 die ik heb gekozen heeft een andere koeler dan de standaard koeler die op een HD4870 zit. Deze koeler koelt wel iets beter als de standaard koeler?
Verder zou ik gewoon naar Zercom gaan, de assemblage bij Azerty is niet altijd even nauwkeurig, weet niet hoe het bij Zercom zit, maar de reacties op Zercom zijn zeer goed @ shopreviews @ tweakers.

@TS
Wat voor monitor heb je? Hoeveel inch?
Ik zou al die oude onderdelen gewoon verkopen! De 8600GTS is gewoon zwaar bagger.

Laatst bewerkt:
verkopen :eek:

Ik heb nog nooit iets verkocht over het internet. Ik kan wel eens vragen aan de pc-shop hier of ze de kaart zouden overkopen? maar dan maak ik snel veel verlies. (maarjah, is beter dan niets)

Mischien ebay? maarjah... is het dan de bedoeling dat ik die zelf naar de mensen ga brengen? Ik zal er dan wel eens achter horen.

Monitor: exact wist ik het niet, dan maar op de ouderwetse manier :p
Breedte: 43.5 cm = 17.13 inch
hoogte: 27.5 cm = 10.83 inch

Niet echt een grote dus :o

Nu, ik zou dan zelf windows xp installeren. Dit heb ik al meermaals gedaan op mijn oude pc. Ik had dit ook eens geprobeert op mijn laptop. Dit gaf problemen. Als ik dan bijvoorbeeld met mijn cd van xp dit probeerde te installeren kon deze niet mijn partities van mijn laptop detecteren. Dit kwam omdat mijn harde schijf een sata schijf was (ofzoiets :p)

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=383558

Daar werd ik gevraagd om die sata driver te integreren op mijn installatie cd van xp, dit is me nog niet gelukt. Ik heb de moed al verloren en gewoon geleerd om vista op men laptop te houden :(

Maar als ik dat probleem zou hebben met mijn nieuwe pc zou ik toch lichtjes gefrustreerd geraken :rolleyes:

Kan het zijn dat ik ook hetzelfde probleem zal hebben bij de nieuwe pc. Mischien dan toch maar weer gaan werken aan het probleem om die sata driver te integreren op mijn installatie cd van xp?

als je diezelfde cd gebruikt, dan zal je hetzelfde probleem hebben.
Het ligt aan de software die niet met sata om kan gaan. Niet aan de sata-schijf die niet met de software om kan gaan.

ik zal me er dan morge wel eens mee bezig houden. Nu moet ik ff leren voor mijn mondeling exaam voor morge :(

hartelijk bedankt voor jullie hulp hé :thumb::thumb::thumb:

ohjah, komt de sata driver voor mijn laptop dan overeen met de nieuwe pc? Of zijn die drivers verschillend ? zoja welke driver moet ik dan hebben?

Dus tegenwoordig moet je al een installatie cd hebben van xp die bij je pc past? die bij je moederbord past zodat de sata drivers overeenkomen? :shocked:

Is er niet iets dat ik op die installatie cd van xp kan zetten dat deze werkt op alle pc's zoals het hoort?

Dus tegenwoordig moet je al een installatie cd hebben van xp die bij je pc past? die bij je moederbord past zodat de sata drivers overeenkomen? :shocked:

Is er niet iets dat ik op die installatie cd van xp kan zetten dat deze werkt op alle pc's zoals het hoort?

Gewoon SP2 integreren.
Dat werkt dus wel met elk moederbord.
(sorry dat ik daar gister niet op kwam)

Pff bedankt... Ik hoop dat dat werkt... dan heb je mij geholpen waarvoor ik een hele andere topic had gemaakt waar er uiteindelijk niemand mij kon mee helpen. Ik zal het proberen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan