Nieuwe PC Kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rezco

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2012
Hallo,

Ik wil een nieuwe computer gaan kopen maar ik heb geen idee wat ik erin moet hebben.

Wat wil ik ermee?
1. Films/Series Downloaden en Kijken op een HDTV, PC zit dus aangesloten aan een HDTV als scherm.
2. Downloaden van Muziek, Films, Series etc...
3. Gamen doe ik bijna niet maar ik wil de optie wel hebben mocht dit qua prijs niet teveel uit de hand lopen.

Verder vroeg ik me af of de Alienware Aurora Desktop Standaard (dus voor 1299 euro) geschikt is de laatste games of moet je dan echt wat extra opties nemen (waardoor de prijs nog hoger ligt).Alienware Aurora Desktop
(deze vraag is niet voor mijzelf btw).

Normaal koop ik mijn computer altijd bij http://www.awpc.nl dus misschien kan iemand daar eens kijken voor een leuke samenstelling.
(klik op AMD of Intel en kies een van de PC's en vervolgens kan je wijzigingen toebrengen aan wat erin zit).

Mijn budget is 700-900 euro.

Laatst bewerkt:
Die vraag over de alienware is niet zo belangrijk aangezien dit niet voor mij is en al helemaal niet voor die prijzen :) (iig bedankt voor de reactie erop)

Zelf ben ik niet op zoek naar een specifiek game systeem zoals in dat topic word aangegeven en zou ik graag een samenstelling zien gebaseerd op de website die ik gaf (awpc.nl)

Idd alienware is overpriced
als je geen verstand hebt van inelkaar zetten kan je ook even op gamepc.nl kijken

Idd alienware is overpriced
als je geen verstand hebt van inelkaar zetten kan je ook even op gamepc.nl kijken

Die alienware kast is wel super vet

Maar even voor de goede orde, ik ben dus NIET op zoek naar een GAMEPC :)

Is er niemand die even heeft kunnen kijken op awpc.nl voor een mooie samenstelling?

Ja maar ik ben niet zo'n fan van het online bestellen van apparatuur, nu doe je dat bij awpc ook, maar dat is voor mij vlakbij dus ik kan hem ophalen en als er wat mee is zo wegbrengen ipv opsturen en dan maar afwachten of ze hem hebben ontvangen etc.

Ik zal wel even kijken naar je suggestie :thumb:

Hulp bij het samenstellen gevraagd

Hallo,

Ik heb met enige spoed een nieuwe pc nodig omdat de huidige pc om de haverklap vastloopt, waarschijnlijk is het de grafische kaart, van alles al geprobeerd, maar goed. hij is ook nog eens 5+ jaar oud dus ik ben toe aan een nieuwe.

Nu heb ik er niet zoveel verstand van en mijn gedachte is dan ook, des de meer MB's/GB's des de beter, maar dat zal wel niet zo zijn.

Ik heb even op azerty zitten kijken en heb de volgende producten toegevoegd aan mijn lijst:

http://www.azerty.nl/......klikklik

Nu zit ik al op de 691 euro, dit komt voornamelijk door de grafische kaart.

Mijn budget is 1000-1200 euro inclusief montage en exclusief een versie van windows zoals ik bij een aantal linkjes hier op het forum zag.

Nu heb ik dus:
- Grafischekaart (eVGA GeForce GTX 670)
- Hardeschijf (seagate 2TB)
- SSD, ik las dat dit de snelheid van het opstarten van windows en programmas e.d. verbeterde? eventueel wat extra info zou fijn zijn.
- Geheugen (2x8gb kingston).

Wat heb ik nog nodig en is er iemand die deze producten kan toevoegen aangezien ik geen idee heb wat voor een moederbord ik nodig heb of hoeveel voeding of koeling e.d.

Mocht het budget niet haalbaar zijn om de producten die ik nu gekozen heb op een goede manier te laten werken dan zie ik graag een gepaste verandering tegemoet.

Ik ben geen gamer, speel soms wel eens een spel maar niet vaak, voor mij is het belangrijk dat hij snel is en ik op top kwaliteit films kan kijken op mijn hdtv die als monitor aangesloten zit op de pc, dus hd films downloaden en afspelen zonder problemen is een must, belangrijk is ook dat hij weer een x aantal jaar mee kan zonder problemen.

Hopelijk snel een aantal reacties, Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
HJoi,

Heb je lijst even compleet gemaakt hier kan je wel even mee vooruit.
Hier een aangepaste versie 16 gig geheugen is te veel en een wat goedkopere videokaart zelfde type

Laatst bewerkt:
Zo, dat is snel.

Even een vraagje, ik heb dus wat items zelf gekozen, maar is dit ook wat en voldoende voor wat ik er mee wil?

En is de samenstelling van jouw zo compleet dat ik me nergens druk over hoef te maken, dus dat alles goed samenwerkt. Is hij een beetje stil trouwens?

Edit,
Ik lees dat er op het moederbord een grafische kaart zit, maakt dit wat uit?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja hoor meer als voldoende wat je er mee wilt doen en mijn samenstelling is compleet en heb zelf ook de behuizing gehad en is vrij aardig stil kijk even mijn vorig bericht naar aangepaste versie. en mocht je willen gamen gaat ook nog lukken;)
Ik zelf ben een ati fan en als ik dit zou kopen met jouw doel zou ik geloof ik voor deze videokaart gaan scheelt een heel wat.

Laatst bewerkt:
Oke mooi, ja ik vind het altijd lastig om een pc te kopen, ik wil gewoon dat het goed is namelijk.

Hoezo is 16g geheugen teveel? Kan toch nooit genoeg zijn? Of geeft teveelzoals je zegt weer kans op problemen met andere hardware?

En die grafische kaart, die scheelt 15 euro, is dat het waard om dan een goedkopere op een nvidia gebasseerde kaart te nemen? En waar zit het verschil dan uiteindelijk?

Sorry voor al de vragen mazr ik probeer meteen even wat te leren ;)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Nee problemen zal je niet krijgen maar is gewoon nog overbodig je kan er later eventueel altijd nog 2 x 4 gig bij zetten;)
Is gewoon zelfde kaart alleen ander merk en scheelt toch 15 euro:D en met de ati 170 euro ;)

Laatst bewerkt:
Oke, maar overbodig in de zin van dat je het verschil tussen 8 en 16g niet merkt? + zie bewerkte een na laatste reactie van mij

Hoi,

Tot op heden zal je dit niet merken en lees vorig bericht;)

En die van 170 verschil, daar moet toch iets mee zijn dat minder is waardoor de prijs zo verschillend is?

Die aanpassing scheelt 42 euro, dan heb ik 8g geheugen minder en een grafische kaart die wat goedkoper is maar niet 100% van dezelfde maker afkomt?

Maakt het trouwens wat uit welke behuizing je neemt, zag namelijk wel een paar zeer coole er tussen staan met led verlichting ed

Hoi,

Nu de Ati zal je wat minder mee kunnen gamen maar dat is of was je doel niet en voor films kijken voldoet hij prima .Ja behuizingen zijn op zich persoonlijk (mooi vinden) maar stilte is ook van belang lees ik en genoemde kast is vrij rustig dat weet ik uit ervaring.
Maar keuze is aan jouw geef anders eens merk en type
Niet zelfde make maar voor de rest het zelfde.

Laatst bewerkt:
Ja voor gewoon films kijken of voor fullhd films kijken met bestanden van 20-30 gig

Ik ga misschien toch windows 7 erbij kopen, welke moet ik heb, 32 of 64?, ik zal zo even die kast zoeken :)

Hoi,

Ja als de 8 gig wilt benutten zal je de 64 bits moeten kopen want 32 bits ondersteund maar 3,25 gig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan