nieuwe pc start niet op?

Status
Niet open voor verdere reacties.
:thumb:Ja te gek!!!!!KLASSE!

Wat zou ik zonder jullie moeten.

Mijn dank is groot.

gr...

en je moet maar denken: liever een middag zweten waarna blijkt dat het zoiets kleins is, dan een middag zweten en merken dat iets kapot is :cool:

Hoi,
sorry dat ik nog stoor maar er is nog iets niet goed namelijk het volgende;
ik krijg nadat ik windows Xp aan het installeren ben de volgende fout.Een blauwscherm met de mededeling;
"om schade te voorkomen sluit windows af. PCI-SYS stop;0x0000007E
schakel bios geheugenopties zoals caching of shadowing uit.
Adress F748E0BF base at F7487000 Datestamp 3b7d855c"

Weet iemand wat dat wil zeggen?
Het gebeurd tijdens het opstarten met cd-rom van Windows Xp tijdens het laden van het allereerste begin,nog voordat je partities kunt aanmaken en/of verwijderen.

Ik hoor het wel.

gr...

Waarschijnlijk een SATA harddisk??
Die herkent Windows XP niet. Dus de SATA drivers laden met een diskette

Thnx!
Hoi,
je bedoeld met de cd-rom die bij het moederbord zat?Floppy zit er niet in als je dat zou bedoelen.Moet ik dan eerst opstarten met cd van moederbord?
Harddisk (enigste momenteel nog)zit aan de IDE want die zit er nog één in en daar hangt een dvd-rom aan.Master is dvd-rom en slave dus de HD.
Ik hoor het wel.

gr...

Ja klopt.
Heb hier ook sp3 liggen.
Is een ouwe cd-rom van Xp waar sp2 nog daarna geinstalleerd moet worden toen,nu is dat sp3.
Wat kan ik daaraan doen?

gr...

You''l need Windows XP SP2 to support a PCI-Express graphics card.

If you are using only PCI-Express graphics card, the only choice is to boot from the complete edition of Windows XP SP2.

If you intend to install with Windows XP or Windows XP SP1 and then use the upgrade kit of SP2, please disable PCI-Express in BIOS before starting the installation.

Under this circumstance, only PCI graphics card can help you monitoring the installation process at this stage. Then, upgrade the version to SP2. After upgrading is successfully completed, you can enable PCI-Express and start using PCI-Express graphics card.

Bron: http://www.clipmarks.com/clipmark/AAC14591-5CEB-445D-B716-0893FAE2B38A/

Dat is dan duidelijk.Dus een pci videokaart zou me momenteel kunnen helpen als ik de pci-e disabled in bios.
Anders een full windows Xp met sp2.Kun je ook zelf maken,heet streamen of zoiets,maar ik weet dat dat kan maar weet iemand een link waar dat wordt uitgelegd?Ik zal zelf ook gaan zoeken.
Anders windows vista denk ik.
Ik weet genoeg hoe ik het dan moet oplossen alleen hoop ik nu een nieuwe xp te kunnen maken.

vriendelijke groet en nogmaals mijn dank blijft groot!

gr...

Thnxxx!

Ik heb al een cd met xp + code alleen sp2en sp3 staat dan weer op een andere cd-rom.

gr...

Zo het staat erop windows Xp maar nu weer een probleem.Het beeld blijft vastlopen cq computer.Dat gebeurde toen ie even aanstond waardoor ie vastliep en na opstart maar heel even draaide en toen weer vast liep.Heb toch alle drivers geinstalleerd want je ziet niks meer bij apparaat beheer.Ook de graka drivers zitten erin.De processor fan zit niet echt goed op de processor(opgedroogde pasta die ik niet vernieuwd hebt toen ie er een tijdje af is geweest)maar de temps waren toch goed namelijk 49 graden cpu en gpu was 39 graden aldus bios.Zal dat aan xp liggen,nee denk het niet maar waar dan aan?Zal straks weer eens kijken of ie dat doet nadat ie even heeft stil gestaan(dan is ie nog koud)en of ie dan vastloopt als ie warm wordt.
Ik hoor het wel.

gr...

De processor fan zit niet echt goed op de processor

Dat MOET uiteraard wel, anders krijg je ook andere problemen!!

Zitten de afstandsbusjes onder het moederbord??

Ook de chipset-drivers geinstalleerd??

Hoi,
ja dat weet ik eigelijk ook dat de cpu fan goed moet aansluiten want anders gaat ie geheid een keertje problemen geven.Komt omdat ik geen geduld heb vandaar.Afstandbusjes zitten inderdaad onder moederbord.Ik heb 'm even weggezet en ga er binnenkort toch vista erop zetten en ook meteen de cpufan goed monteren met goeie koelpasta ertussen.
Die chipsetdrivers kun je inderdaad apart via mobo cd-rom installeren maar omdat ik niks meer zag (uitroeptekens)in apparaatbeheer dacht ik dat het wel goed zat maar dus je moet die chipset er toch appart erop gooien?

Bedankt zover!!!!!!!!!!!

gr...
M@rio

Ja, de chipset drivers moeten echt en de cpu koeler uiteraard ook!!

Bij de basis van een computer mag je nooit met teveel haast werken.
Het gaat wel om een boel geld waar je mee werkt. Dat ga je toch niet verzieken met geen geduld hebben?

Cpu-koeler plaatsen is een van de belangrijke dingen. Het is namelijk iets wat goed lijkt, omdat het systeem opstart: maar het moet goed zijn.
Ook om andere onderdelen te plaatsen moet je de tijd nemen en met beleid plaatsen.
Nooit te gehaast werken.

Kijk, misschien dat mensen die dagelijks systemen in elkaar zetten het gehaast kunnen doen. Als ik dit soort dingen gehaast wil doen, dan gaat het meestal fout.

Die chipset-drivers zijn minder belangrijk. Gewoon meer omdat je daar alleen foutmeldingen door krijgt. Je hardware kan er tenminste niet door kapot raken.
Maar ja: voor een goede werking van je systeem zijn ze natuurlijk wel belangrijk.

Ja klopt.Haastige spoed is zelden goed.Ik heb 'm daarom even weggezet en neem er de tijd voor want het is veel geld voor mij.Even ervoor heeft de pc weer vastgelopen en ook een paar keer in het begin met het opstarten als je het logo ziet van Xp waar dan zo'n blauwe blokjes heen en weer bewegen.Die bleef dan hangen en starte niet door.
Ik ga dus die chipset drivers installeren en uiteraard ook de cpu-fan.Ik heb is op een pc beurs van die goedkope kleine tubje koelpasta gekocht voor 0,50 cent,is die ook goed of zit er verschil in koelpasta?De oude pasta moet je verwijderen neem ik aan hé?Ook toen ik dxdiag deed in uitvoeren gaf ie aan "nv4_disp is niet digitaal ondertekent betekent niet getest door microsoft windows hardware quality labs.En dan staat er ook nog iets bij over WHQL.Wat wil dat zeggen?Voor de rest geen problemen in DXDIAG.
Ik laat zo snel mogelijk horen hoe het afloopt.
Oja nou ik toch bezig ben dan kan ik nog wel iets vragen.
Ik heb zo'n ata to ide converter hier liggen http://channel-converters.centralpoint.nl/conceptronic/csatac2/serial-ata-to-ide-converter/,had ik aangesloten maar deed niks.De schijf werd niet gezien in de bios.Moet er iets verzet worden in de bios om de Sata te activeren of....?
Moet er wel bij zeggen dat toen ik aan het rommelen was in het moederbord dat er een molex stekker tegen de converter aan kwam en en er vonken vanaf kwamen.Kan ook zijn dat ie kapot is maar misschien weten jullie of ik iets moet verzetten of zo in bios etc.Kijk typische vonken omdat men haastig te werk is gegaan.

Bedankt alvast!!

gr...

Laatst bewerkt:
vonken in een computer is meestal slecht nieuws.

Nooit werken aan de hardware als de voeding nog ingeschakeld is....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan