nieuwe pc start niet op?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,
ik heb nu dus alle chipsetdrivers erop gezet en ik heb momenteel nog geen vastloper gehad.Dus daar had het mee te maken.
Nou nog één vraag wat betreft de sata to ide convertor.Als ik die aansluit dan zou ie herkend moeten worden in de bios zonder iets om te zetten?
Hij herkend niks, dus ik denk dat ie stuk is dan.Kan'm proberen terug te brengen en zeggen dat ie niks doet.
Ik hoor het wel.

gr...

Hoi,
hij bllijft toch nog vastlopen.Het beeld bevriest en kan dan niks meer.Ik kan soms uren surfen en dan pats bevriest ie en vaak als ik iets wil kopieren vanaf dvd naar harddisk maar ook als ik download vanaf een willigkeurige site.Ooit ook het logon beeld dat je krijgt in het begin van het opstarten.Dat blauwe blokjes die heen en weer bewegen blijft soms ook even stilstaan zodat ik 'm moet resetten.In logboeken geeft ie niks aan,ook de temp's zijn goed.Cpu is 47 graden en GPU is 38 graden.Als ik dxdiag doe is alles ook oké en als ik op de site van nvidia laat scannen of de drivers up to date zijn geeft ie aan "up to date"
Waar kan het probleem nog zitten???

Ik hoop dat het opgelost wordt want dit is niet leuk meer.Maar ja dat zal ieder pc freak niet leuk vinden.

Bedankt alvast!!

gr...

Laatst bewerkt:
Verwijder eens alle drivers en herinstalleer ze volgens de nieuwste versies, beginnend met de chipsetsdrivers...

Hoi,
ik heb alles verwijderd maar als ik windows weer wil installeren kan de dvd-rom nadat ie geformateerd heeft de bestanden niet copieren.Hij leest heel traag en geeft op m'n andere pc aan beschadigd blok in cd-rom.Dus ik heb 'm al in de prullebak gegooid want ze is kapot vermoed ik.
Laat wel wat horen als ik een dvd-rom heb en alles van voor af aan begin.Wat u zegt over om opnieuw te installeren kan wel's kloppen dat daar de oorzaak ligt want ik had eerst de videokaart drivers geinstalleerd en daarna de mobo drivers.
Zou het ook kunnen dat ie vast liep ivm slechte dvd-rom speler??Want de pc sloeg altijd vast als ik de rom gebruikte.De pc liep ook vast op onwilligkeurige momenten maar ook altijd als ik de rom gebruikte.

Ik hoor het wel en anders laat ik horen hoe het afgelopen is.

gr...

Laatst bewerkt:
Hoi,
ik zou vertellen hoe het afgelopen is.Nou ik heb een nieuwe brander gekocht en alles opnieuw gedaan,geformateerd en chipset drivers erop en toen de vgadrivers.
De pc liep toen toch weer vast.Ikke wat geexperimenteerd met de bios maar dat mocht niet baten.Ben er nu achter gekomen dat het aan de videokaart drivers ligt want in veilige modus loopt ie als een trein afgezien dat het beeld langzaam is.Dus ikke gewoon opgestart en toen in apparaatbeheer de videokaart drivers verwijderd dmv installatie ongedaan maken.Nu blijft de pc het doen.Wat is het probleem dan?
Kan iemand mij helpen alsjeblief want ik kom er niet uit.Als ik de videokaart drivers installeert met de cd-rom die bij de videokaart zit dan gaat alles wel goed alleen dan geeft ie aan dat er iets niet microsoft is en je kunt dan kiezen "toch doorgaan" of "installatie afbreken".Iets met WHQL te maken volgens mij??Ook van Nvidia site de recentste drivers erop gehad maar ook werkte dat niet.Toen gaf ie wel aan dat WHQL goed was dus dat zal ook niks te maken hebben met de fout.Uitvoeren en dan DXDIAG in typen gaf aan dat alles goed is dus daar kon ik ook niks vinden.

bedankt alvast!!!!

Ik hoor het wel.

gr...

Als je computer bevriest.
Wat gebeurt er dan precies?

Blijf je het beeld dan gewoon zien, maar reageert het verder niet?
Kan je alt-ctrl-del in toetsen?

Hoe vaak heb je het? Want je zegt dat je soms uren kunt werken.
Let eens goed op wat je allemaal aan het doen bent.

Thnx!

Hoi,
dat maakt niet uit wat ik deed hij doet het op onwilligkeurige momenten.Maar nu is het opgelost namelijk door Q-flash.Is een bios update.Had eerst versie F5 maar nu F9.Nu ondersteund ie bepaalde dingen wat ie eerst niet deed o.a. wolfdale processor enz...
Dus ik ben nu een blij man want het hebt heel lang geduurd voor ik wist dat het daar aan lag.Dank zei deze link http://forum.giga-byte.nl/

Ik dank jullie allen voor de hulp en tot ziens!!

gr...

Hoi Mario....:)

Heb de " hele operatie " eens gelezen.....wees maar blij dat er mensen zijn zoals hier op Helpmij forum met zoveel geduld en goede wil om "pioniers" zoals jou te helpen..:)
Het is echt moeilijk om iemand bij te staan die met van alles bezig is in zo'n totaalpakket aan acties die moeten worden gedaan om een hele pc in elkaar te zetten. Komt meer bij kijken dan je denkt. Als je nu slim bent dan bewaar je dit topic ergens of je zet alles in een document zodat je bij een eventuele volgende keer VAN TEVOREN al weet waar je allemaal op moet letten...:D

Veel succes verder

ED

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan