Nieuwe pc start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joery360

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2012
Hi,

Ik heb deze middag een nieuwe computer in elkaar gezet, nu is het probleem dat de computer niet aan wil.
Alle kabels zijn aangesloten maar er gebeurd niets wanneer ik op de power button druk.
Echter branden de leds op mijn videokaart wel gewoon. Alle onderdelen zijn nieuwe, behalve de PSU, deze heb ik gister nog gebruikt en toen werkte deze nog wel.

Iemand nog ideeën waar het aan kan liggen?

Dit is de configuratie, http://nl.hardware.info/usersystemen/22218/february-2015

Powerknop wel aangesloten?
Dus kabeltje van de powerknop naar het moederbord?

Ik zeg ook maar wat hoor, maar dat wil nog weleens vergeten worden.

Verder voeding nakijken of die wel werkt. Geheugenlatjes memtest doen, kabels HD wel in orde etc. etc.
Hardware aansluiten een voor een, pc opstarten, nieuwe hardware erbij, uitzetten, volgende erbij enz. enz.

aanvulling: krijg je piepjes te horen of helemaal niets?

Laatst bewerkt:
Hi,

Ik heb de kabels van de power button gecontroleerd en gekeken of + & - op de juiste pin zitten. Ik heb ook geprobeerd om de power button lang ingedrukt te houden (restart) maar dan gebeurd er ook niets. Ik krijg verder ook geen piepjes, geen v.d. fans gaan draaien. Het lijkt wel of het mobo geen stroom krijgt.

In de 24 pins connector ontbreekt wel 1 pinnetje. Ik zal er even een foto van maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
IMG_20150207_205427.jpg

Zie de bijgevoegde foto, is het normaal dat een van de ingangen leeg is?

Van de 24 pins connector is er eentje niet aanwezig, dat is normaal. Zie bijvoorbeeld dit schemaatje: (de NC = Not Connected is de missende pin als het goed is)
20-24pin.jpeg

Omdat niets gaat draaien vermoed ik iets met de voeding, of iets met de aanknop. Heb je ook een resetknop op de behuizing toevallig? Want dan kan je (tijdelijk) de resetswitch aansluiten op de pinnetjes van de power switch en dan proberen te starten met de resetknop. (zowel de resetknop als de aanknop zijn fysiek dezelfde schakelaars, dus dat kan geen kwaad)

EDIT: het is inderdaad de pin zoals in het schema, dus dat is normaal.

Heren / dames, ontzettend bedankt. Ik heb de reset switch aangesloten op de power switch en nu gaat ie aan!
De power switch cable / adapter is dus kapot.
Fijne avond verder!!!

Ah, ik dacht al wel zoiets. Het aansluiten kan ook iets moeilijks zijn, aangezien je niet echt goed kan zien hoe ze moeten.

De power switch cable / adapter is dus kapot.
ook dat kan gebeuren. Jammer! Was het een oudere behuizing?

Maar fijn dat het is opgelost.

Wil je de topic als opgelost zetten? Dank!

Laatst bewerkt:
Ah, ik dacht al wel zoiets. Het aansluiten kan ook iets moeilijks zijn, aangezien je niet echt goed kan zien hoe ze moeten.
Maar fijn dat het is opgelost.

Wil je de topic als opgelost zetten? Dank!

Heb ik net gedaan, de power switch kabel is dus blijkbaar kapot, maar afijn het werkt nu allemaal.

Fijn dat je snel de oorzaak hebt gevonden :)

Een goede elektronicazaak of computerwinkel zal je een nieuwe kabel kunnen halen. Soms wil een fabrikant van de behuizing ook wel eens helpen, dus daar contact mee opnemen kan ook geen kwaad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan