Nieuwe pc voor gaming

Status
Niet open voor verdere reacties.

firestarter34

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2010
Hallo allemaal,

Ik wil graag een nieuwe pc aanschaffen. Mijn verzoek is of iemand voor dit budget een leuke pc kan samenstellen, alvast heel erg bedankt voor de tijd. Hieronder de info, hoop dat dit genoeg is.

Budget= 1000,- a 1100,- mag het ietsje meer zijn? ja hoor
Mag wel iets lawaai hebben, en zet hem zelf in elkaar.

Doel: Gaming, beetje muziek bewerken.
Componenten die ik er graag in wil.
120 GB ssd 500g sata 3.5

Een beest van een video kaart, het liefst een Club 3D Radeon HD 6870 Dual GPU maar als er een betere is of niet haalbaar mag het ook een andere zijn.

proccesor: i5-2500K
Rest mag u zelf invullen.

Wat ik zelf heb is alle randappratuur(monitor, muis, toetsenbord). Windows 7 pro. 32-64B.

Tot slot een vraagje: Ik heb nog een creative audigy 2 kaart PCI slot(3 Jaar oud), weet iemand of de moederborden van vandaag beter onboard geluid hebben dan dit kaartje. Zo nee dan zou het zeker handig zijn om een moederbord te hebben waar die in past.

Nogmaals heel erg bedankt voor de tijd

Laatst bewerkt door een moderator:
Had iets meer creativiteit verwacht. Iemand anders misschien die er iets meer tijd aan wil besteden?
Heb overigens wel even gekeken, maar voldoet niet aan mijn eisen en wat wel aan m'n eisen voldoet is te duur.

Laatst bewerkt:
Dan ben je zo een heel eind denk ik: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...405776]=1&product[440854]=1&product[405098]=1

Wat krijg je?
Intel Core i5 2500K zoals gewenst
AMD Radeon HD6950 (beter dan 6870, die overigens niet dual-gpu is, dat is alleen de 6990)
Samsung 128GB SSD, errug snel en naar het schijnt ook betrouwbaar
Samsung Spinpoint F3 1 TB harde schijf
Stille processorkoeler, stille behuizing, Gigabyte Z68 moederbord, 8 GB werkgeheugen, 600 watt Corsair voeding en een simpele dvd drive.

Je oude geluidskaart is gewoon te gebruiken, ik vraag me inderdaad alleen af of die nog meerwaarde heeft boven de on-board Realtek chips van tegenwoordig.. Kun je zelf het beste beoordelen door te luisteren denk ik.

Hey thx maar volgens ( http://www.guru3d.com/article/crysis-2-dx11-vga-and-cpu-performance-benchmarks/8 ) is de videaokaart die ik gekozen heb beter dan de 6950 van MSI die jij kiest.
Ik heb zelf een systeempje inelkaar gezet. Ziet iemand hier nog rare keuzes?

Club 3D Radeon HD 6870 Dual GPU
Intel® Core™ i5-2500K
Cooler Master GX750
Corsair Carbide 400R
OCZ AGT3-25SAT3-120G
GIGABYTE GA-Z68P-DS3
Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ
Corsair Vengeance 2x4gb
Samsung SH-222AB
Cooler Master Hyper 612S
Ik boet in op ssd en moederbord vanwege de videokaart, zit nu ook op 1150 EURO

Laatst bewerkt:
Ah, dat is geen dual GPU maar een Crossfire opstelling. Ja dan wordt het al snel beter natuurlijk.

Voor de rest.. Die Agility is niet echt een goede keuze. Dan liever een Crucial M4 64GB of Samsung 830 64GB. Naast het feit dat de Agility SSD's niet echt snel zijn, hebben de OCZ SSD's ook nog eens de naam onbetrouwbaar te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan