Nieuwe pc [zelf samen stellen]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bijv als je een HD4870 hebt, dat je daar een 2e bij kan zetten. Of straks de opvolger van een HD4870.

Ik weet alleen niet of dit je 28 euro waard is.

Wat bedoel je hier precies mee, is de 5000 serie al in aantocht en zal die 28 euro meer kosten ??

Dat de nieuwe generatie van de ATi videokaart komt, dus de nieuwere opvolger van de 4870, dus de 5000+ die dan weer 28 euro duurder is dan de kaarten van nu.

nee. Die 3 onderdelen (processor, moederbord en geheugen) die raoul koos kost 28 euro meer.
Het belangrijkste dat je daarvoro terug krijgt is de mogelijkheid om een 2e videokaart bij te plaatsen. Dan zou je op dat moment 2 videokaarten in je systeem hebben, die dan samenwerken.
Kies je voor dat upgradesetje, dan kan je maar 1 videokaart ttegelijk plaatsen.

nee. Die 3 onderdelen (processor, moederbord en geheugen) die raoul koos kost 28 euro meer.
Het belangrijkste dat je daarvoro terug krijgt is de mogelijkheid om een 2e videokaart bij te plaatsen. Dan zou je op dat moment 2 videokaarten in je systeem hebben, die dan samenwerken.
Kies je voor dat upgradesetje, dan kan je maar 1 videokaart ttegelijk plaatsen.

Sorry, heb ik weer niet goed gelezen!

Ik zou voor de GigaByte gaan, met "slechts" zes SATA poorten is best te leven :D
Wat de voeding betreft moet je effe opschrijven hoeveel de verschillende componenetn afzonderlijk verbruiken en dit samen tellen...
De HD4780 512 MB: 160 W
CPU: e850 65W
Geheugen:
Mobo :
Harddisk :
DVD:
Fans :
Ik denk ergens een website gezien te hebben die dit berekend, effe googelen:)

wat heeft een moederbord van 130 euro zoveel meer meerwaarde dan eentje van 80 euro of zelfs minder?

ik zie het verschil nooit zo,

behalve sli dan, maar dat zit ook niet eens op dat moederbord.

Waarom verkoopt BMW/AUDI/MERCEDES zo goed een Lada rijdt ook ik zie hier ook het verschil niet :evil:

Ok,antwoord:D: kwaliteit uitrusting en functionaliteit hebben zijn prijs. De fundering van uw PC is het Mobo, wanneer dit niet stabiel draait werkt je PC nooit goed
Maar er zijn natuurlijk mensen die best tevreden zijn met een Ladatje

Waarom verkoopt BMW/AUDI/MERCEDES zo goed een Lada rijdt ook ik zie hier ook het verschil niet :evil:

je hebt ook asus(mercedes) van 50 euro.

dan heb ik het niet over lada,
qua snelheid zijn de meesten ook hetzelfde.
alleen uitrusting,
maar dan geld het weer zoals in het echte leven.

die airconditioning en die elektrische ramen en navigatie, zijn het 3 voudige van de prijs gewoon niet waard,
als je die opties bij een auto neemt betaal je ook meer dan dat het waard is.

en de motor van die goedkope en snelle asus zijn allebei hetzeflde zo zie ik het.
en ik betaal liever minder voor een kale mercedes.

Daarom zijn er juist verschillende mogelijkheden, voor ieder wat wils. Wanneer jij je goed voelt bij een een minder dure mobo is dat uw terechte keuze:thumb:. Ik investeer met plezier liever iets meer in een platform waar ik al enkele jaren tevreden over ben, zonder bot weg de duurste te nemen.

---------------------------------------

Hier is ie de vermogen calculator : http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Laatst bewerkt:
leg mij dan eens uit waarom jij MSI een lada vind?

MSI is gewoon een goede en bekende moederbordbouwer. Persoonlijk vind ik Gigabyte een heel fijn merk. Ik heb 2 keer producten in handen gehad en 2 was het een positieve ervaring.
Met Asus heb ik iets mindere ervaringen.
MSI ken ik alleen van de completesystemen. Maar daarom is het niet slecht.

Belangrijk is verder de chipset. En die zijn gelijk. De gigabyte heeft P45 en MSI P43. Het verschil is dus Crossfire (dat is dus zegmaar SLI voor ATI-videokaarten), wat de P43 niet heeft.
De bouwkwaliteit is belangrijk en ook daar zit wellciht wel wat verschil, maar veel maakt dit niet uit.
Een laatste verschil kan zitten in de overclockbaarheid. Het genoemde gigabyte-moederbord is daar heel goed in. Maar ik schat zo in dat de topcistart helemaal niet weet wat overclocken is, laatstaan dat hij het gaat doen.
Ik weet verder niet hoe goed het msi-moederbord in overclocken is. Het zal wel iets minder zijn.

Door gebruik te maken van beeldspraak probeer ik duidelijk te maken dat een prijsverschil altijd een reden heeft, Lada - Mercedes is natuurlijk een extreem verschil maar de beeldspraak heeft minder effect wanneer ik bvb Audi - Mercedes gebruik (voor deze laatste woorden ga me niet verantwoorden :))
Sinds ik men eerste PC'tje in elkaar stak (386SX) tot nu durf ik wel stellen dat er een duidelijk verschil is tussen de verschillende leveranciers qua uitrusting (meegeleverde kabeltjes, installatie materiaal e.d.) qua support (duidelijk manual) onderhoud van software en stabiliteit van hun producten.
Waarom werk ik nu nog uitsluitend met Asus waarschijnlijk omdat Gigabyte en jaar of vijf geleden aanzienlijk duurder was dan Asus en PC's die ik bouwde met Asus praktisch geen problemen geven. Ik zie dus niet echt een reden om te veranderen.
Maar voor alle duidelijkheid ik vind MSI N I E T de lada van de mobo's :thumb: en qua prijs kwaliteit zeker te overwegen.

oke dat je asus een goed merk vind, kan ik inkomen.
maar waarom zou deze geerolf een mobo van 130 euro voor nodig hebben.
er zijn namelijk ook asus mobo's van 50 euro.
en als het van hetzelfde merk is kan je het niet een lada noemen.
nogmaals het verschil in uitrusting kan ik begrijpen. maar als ik nou kijk wat je er allemaal voor krijgt zeg ik het is het geld niet waard.

Als je het drievoudige in geld betaald, dan verwacht ik zowiezo verschil in performance,
maar die zie ik al niet dat is een. met de chipset heb je een punt. maar hoeveel procent zou die snelle chipset in performance voor meerwaarde geven.

dat was denk ik wel mijn punt. waarom het 3voudige uitgeven als je het er niet voor terugkrijgt.

zo denk ik ook met videokaarten, al betaal je 30% meer voor een sneller model, wil ik ook 30% meer snelheid zien. en niet 20 %

Oké, dat zijn veel verschillende meningen in een keer (waarvoor dank).
Maar uiteindelijk weet ik nog altijd niet welk moederbord ik precies moet nemen. Is een goedkoop mobo dan ongeveer evengoed, of is er hier nu toch sprake dat als je kwaliteit wilt het moet betalen.

btw, ik weet best wel wat overklokken is hoor, ik ben gewoon niet van plan het te doen ...

Oké, dat zijn veel verschillende meningen in een keer (waarvoor dank).
Maar uiteindelijk weet ik nog altijd niet welk moederbord ik precies moet nemen. Is een goedkoop mobo dan ongeveer evengoed, of is er hier nu toch sprake dat als je kwaliteit wilt het moet betalen.

btw, ik weet best wel wat overklokken is hoor, ik ben gewoon niet van plan het te doen ...

sorry :o (voor de verkeerde inschatting)
Maar goed das voor mij dus wel het belangrijkste verschil: Crossfire en overclockbaarheid.
En dan de kwaliteit. Maar dat scheelt weer niet zoveel. Het grootste deel van het prijsverschil zit em in de crossfire-ondersteuning.

Het moet zeker crossfire compatibel zijn
Maar kan sli en crossfire tegelijk ??

Het moet zeker crossfire compatibel zijn
Maar kan sli en crossfire tegelijk ??

Het is dus een kwestie van of een moederbord met maar 1 pcie x16-poort, of 1 met meerdere poorten SLI-ready, of 1 met meerder poorten en Crossfire-ready.

SLI is voor nvidia-kaarten (zoals de GTX260)
CF (Crossfire) is voor ATI/AMD-kaarten (zoals de HD4870)

Verdere info:
Vroeger was het zo dat je alleen 2 identieke kaarten kon plaatsen (dus 2x een GTX260)
Tegenwoordig kan je bij Crossfire (geen idee bij SLI) 2 verschillende AMD-kaarten gebruiken.
Dus stel je hebt een HD3850, dan kan je er een HD4870 bij kopen.
Een deel van de berekeningen wordt dan door de oudere HD3850 gedaan.
Ik heb geen idee hoe dit bij SLI zit.

Laatst bewerkt:
Het is dus een kwestie van of een moederbord met maar 1 pcie x16-poort, of 1 met meerdere poorten SLI-ready, of 1 met meerder poorten en Crossfire-ready.

SLI is voor nvidia-kaarten (zoals de GTX260)
CF (Crossfire) is voor ATI/AMD-kaarten (zoals de HD4870)

Verdere info:
Vroeger was het zo dat je alleen 2 identieke kaarten kon plaatsen (dus 2x een GTX260)
Tegenwoordig kan je bij Crossfire (geen idee bij SLI) 2 verschillende AMD-kaarten gebruiken.
Dus stel je hebt een HD3850, dan kan je er een HD4870 bij kopen.
Een deel van de berekeningen wordt dan door de oudere HD3850 gedaan.
Ik heb geen idee hoe dit bij SLI zit.

Bij SLI moet je 2 identieke kaarten hebben. Overigens zijn niet alle ATI kaarten compitable met elkaar. Het kan zijn dat een 3850 niet werkt met een 4870.

Bij SLI moet je 2 identieke kaarten hebben. Overigens zijn niet alle ATI kaarten compitable met elkaar. Het kan zijn dat een 3850 niet werkt met een 4870.

SLI werkt ongeveer hetzeflde als crossfire, bij beide heb je identieke kaarten nodig. Dus dan moet je niet zeggen dat de ene ati kaart niet met de andere ati kaart kan samen werken in crossfire

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan