Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacobboersma

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2007
Berichten
430
Is deze combinatie goed? Of zijn er nog opmerkingen. De pc gaat gebruikt worden voor huiswerk. Maar ook voor foto en video bewerking.
 

Bijlagen

  • computer steege.pdf
    41,3 KB · Weergaven: 35
Hoi,

Ik zou in ieder geval een sata hd nemen want je hebt maar 1 ide aansluiting en zou je niet voor een A-merk voeding gaan.

Modag
 
Hoi,
Zie er geen rare dingen in mooi systeem alleen het geheugen is dat een type fout want moederbord ondersteund ddr 2 800 en waarom geen a-merk voeding.

Modag
 
De voeding is van ASUS. Dus een a-merk alleen dat staat niet erbij op. Is hij verder goed. Heb hem weer ald bijlage
 

Bijlagen

  • computer steege3.pdf
    41,6 KB · Weergaven: 20
Hoi,

Was mij niet bekend dat de voeding van asus dus zal hij wel goed zijn. en je weet dat vista 32 bits maar 3 gig geheugen herkent of is het de 64 bits versie.

Modag
 
Hoi,

Nu kan ik er mee leven {grapje) nee is een goed systeem voor wat jij de ermee wil gaan doen denk ik, ik wens je er veel plezier mee.

Ga je hem zelf bouwen?

Modag
 
Over het algemeen werkt de hardware toch ook goed? Extern dan en daarmee bedoel ik dan printers camera's enzo. En ja ik ga hem zelf bouwen.
 
Het is handig om meer geheugen te nemen.
Nauwelijks langzamer (800 ipv 900) Voor videofoto/bewerking wel heel nuttig.
NB slechts 3,2 gb wordt herkend in Vista x32. Maar beter dan 2 X 1 2 en 2 x 512)
Nog twee tientjes goedkoper uit ook.
b.v dit geheugen
De 6700 presteert nauwelijks merkbaar beter dan de 6600. Dat spaart ook €70 uit

Ook kun je aardig besparen op windows
Door een SB versie te nemen spaar je €110,

Ook op de videokaart kun je besparen.
Het verschil tussen 512 en 10124 mb geheugen merk je alleen op heel hoge resoluties
En dan nog niet indrukkwekkend
De GTS uitvoering is sneller.
En je spaart ook weer €20

Het geld wat je tot nu uitgespaard hebt kun je dan steken in een betere harde schijf
minimaal deze WD
Voor intensief video bewerken wil je eigenlijk 2 harde schijven. Een voor windows en programma's en een voor de data.

De voeding ken ik niet (mogelijk dus een prima voeding) en ik kan hem ook niet terug vinden.
Zelf zou ik b.v deze OCZ nemen. Maar er is veel goede keus in de prijsklasse van de atlas.
Ook weer een tientje besparing.

De kast komt er wel heel bekaaid af.
Toch is deze erg belangrijk.
O.a vanwege de airflow. Alles moet gekoeld daarbinnen, zonder veel lawaai.
Ook moet je makkelijk onderdelen in kunnen bouwen of vervangen.
Ook daarvan zijn er veel goede exemplaren en dan nog het uiterlijk, over smaak valt tenslotte niet te twisten.
Minimaal b.v. deze Coolermaster (ook in zilveren uitvoering)
Meerprijs 35,-

Als laaste kun je het systeem voor een paar tientjes in elkaar laten zetten.
Met als grote voordel dat je garantie hebt op het systeem en niet op de losse onderdelen.

mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Over het algemeen wel, maar soms qua randappartuur wil het wel en mis gaan maar dat kan je van tevoren even bekijken of daarvoor vista drivers te downloaden zijn.

En ook veel plezier met het in bouwen vind ik het leukste aan pc's denk wel om de afstandbusje voor je moederbord maar dat zal wel.

Modag
 
ik wil niet veel zegen maar atlas is ook een merk.
in amerika zeer bekent en degelijk.
 
Oh het is een asus.
Ik zocht naar het merk Atlas.

Asus is een goed merk, maar niet het eerst merk waar ik aan denk bij voedingen.
Maar het zal een prima voeding zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan