Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrick_9312

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2005
Berichten
67
Ik hoorde dat zelf samenstellen vaak beter werkt en ook nog wel eens goedkoper kan uitkomen, ik ben alleen zelf nog twijfelachtig of het dan allemaal gaat werken, maar vandaar ben ik ook hier.

Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
600-700 Euro
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email Anders, Nl.
Internet/Muziek/Gamen zo af en toe, ook zwaardere games.
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk/Enigszins belangrijk/Heel belangrijk
Enigzins belangrijk!
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?
Laat de winkel dit maar doen;)
Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Zie laatste vraag
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Zo nee: welke wil je?
Zonder besturingssysteem maar wel in elkaar gezet.
Andere software? - Office/Nero/etc etc etc
Nee.
Randapparatuur
Niet nodig. Toetsenbord, scherm , muis, geluidsbox aanwezig
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.
Nee
Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
Wat ik zelf dacht is een Core 2 Quad , Indien dit in het budget valt.
RAM 3 of 4 GB?
Grafische kaart, belangrijk, zelf zat ik te denken aan Nvidia 9000 series.
Harde schijf maakt niet zoveel uit welke grootte.
Mischien beeld vd pc op m'n TV (TV out/in?) (Niet heel belangrijk)
De rest, ga je gang.

Alvast bedankt!
 
Hoi,
Voor te gamen zou ik geen quad core nemen maar dual core (E8400 of E8500)
 
Uhm niet percee nodig? Dat is toch alleen maar voor ''the looks'' ? Dus niet echt, als dat kosten bespaard ;)

Ehm nee niet echt, al wel gezienhor Linkin Park maar Ik weet echt niet wat bij wat hoort enzo en wat goed is. zoveel verschillende dingen, jullie hebbe meer ervaring met bepaalde producte
 
Er zit in het totaal 10 euro in, en die zonder side panel is de levertijd 14 dagen van...
dus de keus is aan jou
 
Oh ok prima hor, Ik zie wel hoe je samenstelling geworden is;) Kan dat altijd nog aanpassen
 
Ik heb die zonder side panel gekozen, ivm het budget en dat het geheugen ook 14 dagen levertijd had
pcgj4.jpg

is samengesteld bij azerty

EDIT: ik ben fans vergeten, even wat fans zoeken
EDIT 2: deze fan 3x: http://www.azerty.nl/producten/product_detail/1088/72094/zalman-zm-f3---ventilatorhuis---120-mm.html
Dan zit je op een totaal van €708,95
 
Laatst bewerkt:
Ik bekijk de samenstelling van opensourceweb wel, en dan bekretiseer ik hem wel, of niet.
 
Ok thanks, E8500 moet goed zijn dan. Core2Duo 3.16 ghz

Je kan veel beter een E8400 je betaald veel te veel voor de 0.16 ghz waar je absoluut geen verschil in merkt. Als je hem niet wil overklokken boven de 4ghz is er geen verschil.
 
Ok ziet er redelijk uit

En idd de kaart heb ik me vragen over:p ATI? Ik dacht dat Nvidia toch betere kaarten had en in de 9000 series je ook al ver kwam? 9800 GT? En bovendien goedkoper. Maar dat ben ik, ik weet niet;)
 
Laatst bewerkt:
Die kaart is de beste voor die prijs eigenlijk:cool:, ik vind dit een prima samenstelling, die van mij wijkte er amper vanaf.:thumb:
 
Ok ziet er redelijk uit

En idd de kaart heb ik me vragen over:p ATI? Ik dacht dat Nvidia toch betere kaarten had en in de 9000 series je ook al ver kwam? 9800 GT? En bovendien goedkoper. Maar dat ben ik,

de ati hd4870 is veel beter voor gamen dan 9800GT
 
Ok ziet er redelijk uit

En idd de kaart heb ik me vragen over:p ATI? Ik dacht dat Nvidia toch betere kaarten had en in de 9000 series je ook al ver kwam? 9800 GT? En bovendien goedkoper. Maar dat ben ik,
Die is goedkoper maar neemt wel meer stroom. Daarnaast is deze kaart ook nog eens een stukkie langzamer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan