Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
@leugenaar
Je hebt gelijk, ik heb inderdaad een bril nodig :shocked:
Enne... ook met je eens dat 8GB genoeg is, alhoewel de HD4600 hier het nodige van weghaalt.
Ik noemde al dat bij het aangeven van overkill ook de underkill genoemd moet worden dus daar zijn we het ook over eens.
---|

?, sander ik begrijp je niet helemaal

Je kan je xbox aansluiten op het netwerk, zodat je het via je je pc kan benaderen en kan je op je pc onder andere ingame beelden opnemen (Tijdens het spelen op de xbox)
Zodanig ook kunnen bewerken. Als je een smart TV heb, kan je daar weer beelden opnemen en bewerken op je pc. Mits het aangesloten is op het netwerk.

Maar weet niet precies hoe het bij de smart tv's werkt.

Laatst bewerkt:
@ sander ik game echt alleen maar met de xbox verder niets, geen beelden ofzo hij zit niet eens op internet.

@ bron, er zit toch grapics op die I5 waarmee ik gewoon dvd kan afspelen op de pc?

@ leugenaar, ik heb absoluut niet de intentie om te gaan overclocken.

Ook kies ik liever voor een 2tb Hd dan een ssd ( twijfel nog)

Maar dan ben ik nog niet overtuigda over intel of amd,

Ik had revieuw gelezen op tweakers waar 70 processoren aan bod kwamen met allerlei benchmark,
Wat me op viel dat amd juist sneller/ beter is met gamen ( op de nieuwste I7 modellen dan)
Terwijl de nieuwe haswell I5 met alle andere software zoals bv photoshop geen spaan heel hield van de amd processoren.
Er stond ook winrar bij de I5 was 2 sec langzamer dan de snelste amd.

Dus weet ik nog niet wat ik wil. Als iemand toch nog argumenten heeft voor processor dan hoor ik het graag

Nog even terug naar je oorspronkelijke vraag

- internet / mail : iedere pc is geschikt

- downloaden : Grote harddisk is nodig

- rarren/parren : Mid-range proc. (4e generatie Intel i5 of vergelijkbare AMD)
Snelle harddisk 7200rpm (of ssd) is belangrijk. Films met veel rar's vraagt om snelle opslag

- foto/videobewerking/games : Doe je niet (ook niet in de toekomst?)
Denk misschien toch aan een eenvoudige grafische kaart.

Suc6 met je keuze en laat je niet gek maken door al die getallen ;)

Ah okay dan kan je bij het AMD systeem ook een goedkoper moederbord pakken, en het Intel systeem heb je geen Z87 moederbord nodig en geen k-versie processor.

Laatst bewerkt:
Vraagje aan leugenaar
Werk je bij AMD, heb je AMD aandelen, of doe je mee aan een AMD paid advertisement? :d :d :d

Vraagje aan leugenaar
Werk je bij AMD, heb je AMD aandelen, of doe je mee aan een AMD paid advertisement? :d :d :d

Eerlijkgezegd kom ik nog best vaak van dit soort reacties tegen.. ik ben vrij nieuw op dit soort fora maar dit snap ik echt niet.. heb ook wel eens mensen gehad die hier echt fel op reageren. Het enige wat ik doe is kijken naar benchmarks met de prijzen in mijn achterhoofd, en dan kom ik onder de zeg eens 130 euro vaak op AMD uit. Snap ook niet waarom dit zo'n gevoelig onderwerp lijkt te zijn, want tussen AMD en Nvidia bestaat dit dacht ik totaal niet.

Sorry voor off topic

Grinnik, ik vroeg het ook met een :d

heb besloten om voor de I5 te gaan. Geen SSD maar misschien een kleine Hd voor opstartschijf 250gb 7200rpm en dan een 2 tb HD erin voor opslag
(een SSD kan ik dan altijd nog doen).

@bron als ik de I5 neem waarom dan nog een extra videokaart erbij? zonder deze kan ik toch ook gewoon Hd film kijken en foto kijken?

Ik neem aan dat de I5 samenstelling van leugenaar een goede is ik zit alleen te kijken of de voeding niet zwaarder moet ik wil er wel graag 5 of 6 hd's aan aansluiten?

van geheugen en moederboard heb ik geen verstand dus ga ik op de samenstelling van Leugenaar af.

Klopt.. als je in de toekomst geen games o.i.d. wilt spelen hoeft een aparte videokaart ook niet.. de grafische chip in de i5 is trouwens nog vrij krachtig:

https://www.youtube.com/watch?v=a88Qz9pzQJY

En opzich verbruiken hard drives weinig energie, maar met 6 van die dingen kan je inderdaad beter wat veiliger zitten

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...620115]=1&product[624215]=1&product[555971]=1

Modulair kan ook, heb je een wat nettere kast en betere airflow.

http://azerty.nl/0-1073-582385/corsair-cx-series-modular-cx430m-.html

@ leugenaar,

in je allereerste samenstelling ging je voor dit moederboard Gigabyte B85M-HD3 in de laatste samestelling voor deze Asus H87M-E,

toch weer 20 euro duurder, kan je me het verschil uitleggen?

Jep, het verschil is het chipset.. In de ene zit B85 en in de duurdere H87. HEt verschil tussen beiden is dat de H87 meer sata 3 en usb 3.0 aansluitingen heeft.. als je die niet persé nodig hebt heb je aan een b85 moederbord al genoeg. Harde schijven hebben aan sata 2 al genoeg, dus een B85 moederbord is inderdaad ook voldoende voor jou.

Vraagje van mij: Ik heb mij niet verdiept in al de genoemde moederborden maar is er eentje bij met Raid 5.
Bij Raid 5 mag er een harddisk crashen zonder dat je data kwijt raakt. En het is sneller! Nadeel is dat je bij 5 a 6 harddisks een klein percentage aan opslagruimte kwijt bent maar je krijgt er veel voordelen voor terug.
Suc6. Roon

Sorry mannen maa rik ben er even een weekje tussen uit geweest.

Ik had op tweakers ook een oproepje gedaan en daar kreeg ik dit linkje in een antwoord.
http://nl.hardware.info/productinfo/benchmarks/3/processors?tcId=324&specId=11430

Hier op zie je dat de I5 4670 idd sneller is dan de FX6300 maar de Fx8350 is weer sneller dan de I5. alleen de fx 8350 kost ongeveer 140 euro maar hier moet dan nog een aparte videokaart bij heb ik begrepen en ben
je net zo duur uit als de i5 en de amd schijnt heel wat meer energie te gebruiken dan een i5.

klopt het een beetje wat ik hierboven aan geef, maar ik bv wel dat de AMD meer L2 en L3 cache geheugen heeft, heb ik daar nog voordeel mee (weet niets een wat het is)

even om iets op te helderen

als het puur rarren en parren is > ga voor intel
intel presteerd beter per core en dat werkt beter omdat rarren en parren geen 4+ cores gebruikt
(zelfde reden waarom de i7 niet werd aangeraden)
de fx 8350 heeft zelfs betere interne graphics dan intel en is sneller (ALS ALLE CORES VOLUIT DRAAIEN)
maar in dit geval ga je geen 8 core's gebruien is intel een betere optie

een ander ding is dat er gezegd is door intel zelf dat de 4e generatie de helft van de 3e generatie verbruikt aan stroom, als dit waar is verbruikt AMD's FX8350 4x zoveel stroom dan een 4e generatie intel haswell processor
kortom: op je rekeningen ga je het merken

8350 heeft geen interne graphics. Rar programma's kunnen wel degelijk meer dan 4 cores gebruiken (bijv. 7zip). En ik weet niet waar intel dat gezegd heeft maar de 4e generatie verbruikt juist iets meer dan de 3e generatie (iets van 84 watt ipv 78)

8350 heeft geen interne graphics. Rar programma's kunnen wel degelijk meer dan 4 cores gebruiken (bijv. 7zip). En ik weet niet waar intel dat gezegd heeft maar de 4e generatie verbruikt juist iets meer dan de 3e generatie (iets van 84 watt ipv 78)

Ja dat is op ze top, als ze maar 20% belast worden wat ongeveer de helft van de tijd is verbruiken ze minder dacht ik zo. Weet niet precies hoe het in elkaar zit.

Ik heb even een lijstje gemaakt bij azerty.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...452185]=1&product[558955]=1&product[563039]=1.

ik heb er wat dubbele produkten tussen staan omdat ik het verschil niet echt weet tussen die produkten. Ik hoop dat jullie het nog even na willen kijken.

Voeding, ik wil wel graag een beetje een stille pc, is dan de be Quit een beter keus of is deze te weinig watt. verder wil ik graag een stuk of 5 interne HD's eraan hangen maar volgens mij kan dat helemaal niet omdat er maar 4 aansluitingen op de voiding zitten.

Behuizing, ik moet de externe HD's wel kwijt kunnen. en is 1 case fan voldoende voor de koeling?

Moederbord, heb ik er 2 geselecteerd snap hier helemaal niets van maar wil wel 4 geheugen bankjes kunnen plaatsten en moet usb 3.0 hebben.

Geheugen ja dat geloof ik wel.

HD's toch gekozen voor SSD en grotere GD schijf.

Nog even een vraag moet er geen koeler meer op de processor of moederbord of zit dit er bij.

Ik hoop dat jullie er nog even naar willen kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan