Nieuwe processor kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja kijk, ik ben pas 15 (bijna 16 :D) en kan dus niet zo makkelijk nog eens 60 euro neerleggen. En ik ben ook niet van plan om de allerbeste games op het allerhoogst te spelen. Wat is er eigenlijk zoveel beter aan die x4 965? want volgens mij heeft ie 1 core meer en 100 MHz (per core), maar ik heb gehoord dat de meeste games nog niet eens 4 cores kunnen gebruiken.

de clocksnelheden zeggen nog niet alles he?
ik geloof dat deze zoizo beter overclockbaar is. de athlon 2 heeft geen L3 cache dacht ik, dit zou het systeem toch aanzienlijk sneller maken.

Ja dat is waar, maar ik ga hem denk ik niet heel erg overklokken, want dan moet ik denk ik ook een nieuw koelsysteem kopen(?)

kost ook weer 30 euro ;)
en volgens benchmarks scheelt het niet eens veel dus die athlon 3x zou wel ok zijn, of neem een quadcore, er zijn al zoveel games die daar gebruik van maken ;)

Haha, dan leg ik ook zo weer 30 euro extra neer :P
ik las trouwens ook dat sommige triple cores eigenlijk quad cores zijn en dan ge-unlocked kunnen worden. Weet jij hier iets meer over?

ja klopt, amd maakt veel quadcores als een kern dan niet heel goed functioneerd dat wordt deze uitgeschakeld en verkocht als tripplecore dacht ik.

Ja dat had ik inderdaad ook gelezen ;)

Weet jij trouwens of dat moederbord ook een beetje te doen is? (MSI 880G-E41) want ik heb (nog) niet zoveel verstand van de verschillende functies en wat alle informatie inhoud en waar je rekening mee moet houden enzo

zul je even op moeten zoeken, ik dacht dat het alleen voor Asus moederboorden geld.
zoek even op moederbord + core unlocker ;)

oh nee, sorry ik bedoelde niet of dat unlocken ook voor dat moederbord kan, maar meer of het gewoon een goed moederbord is ;) want ik zie wel allemaal specs staan, maar heb er niet echt veel verstand van :o dus kan je misschien even vermelden waar je op moet letten (wat belangrijk is) bij het kopen een moederbord?

ik heb weer een nieuwe samenstelling:

AMD Phenom x4 955 BE (96 euro)
Corsair CX500 (50 euro)

dat betekent dus dat ik mn oude mobo wil houden dmv een bios flash

en nog steeds is het plan om later deze zomer een videokaart aan te schaffen

Laatst bewerkt:
Net even gauw door de manual van mijn mobo gegaan en het bios flashen zou simpel moeten zijn aangezien ik een asus heb en asus speciale software heeft voor het updaten ;)

je moet letten op de chipset, geen goedkoop merk nemen als asrock deze lopen wat achter in kwaliteit en zeker kijken of deze jouw serie processoren aankan ;)

als je een goedkope processor wilt als die,zul je ook een minder nieuw chipset kunnen gebruiken.
ik zou dus iets meer gaan besteden aan je cpu, verder al wel een mooi ding voor af en toe eens een spelletje en al beter dan wat je nu hebt maar, iets als deze: http://www.alternate.nl/html/product/CPUs_Socket_AM3/AMD/Phenom_II_X4_965/378971/?baseId=665498
nog niet 2 keer zo duur maar wel al stukken beter ;)

het kopen van een cpu is niet echt chipset gebonden
altans niet bij amd die zijn bijna altijd backwards compatible geweest

de kans is redenlijk groot dat oudere chipsets gewoon de nieuwste cpu's aankunnen
helemaal als ze de zelfde socket hebben

verder is het kopen van Asrock geen probleem zeker als je budget gebonden bent
Asrock is van Asus
Asrock is voor de mainstream gebruiker en Asus voor de high end

Laatst bewerkt:
Ik heb nu een AM2+ mobo, dus met een bios flash kan ik ook AM3 (weten jullie vast ook wel :P) en aangezien Asus een BIOS Update Utility heeft zal ik hoogstwaarschijnlijk voor de Phenom quad core gaan.
En jullie hadden ook gezegd dat ik een nieuwe voeding nodig had en dat die Corsair 500W goed is voor een lage prijs.

Ik laat het jullie nog wel even weten als alles klaar is ;)

het kopen van een cpu is niet echt chipset gebonden
altans niet bij amd die zijn bijna altijd backwards compatible geweest

de kans is redenlijk groot dat oudere chipsets gewoon de nieuwste cpu's aankunnen
helemaal als ze de zelfde socket hebben

verder is het kopen van Asrock geen probleem zeker als je budget gebonden bent
Asrock is van Asus
Asrock is voor de mainstream gebruiker en Asus voor de high end

ja maar die oudere chipsets zijn langzamer neem ik aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan