Nieuwe processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

riflemaster333

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Ik wil misschien binnekort een nieuwe processor aanschaffen ik heb momenteel een Intel pentium D 3,4 ghz
Ik weet echt niet wat voor processor ik het beste kan kopen
Ik speel het meeste games dus dat vind ik het belangrijkste.
Desktop maakt mij niet zo heel veel uit dat gaat meestal wel snel genoeg vind ik.

Iemand nog ideeen voor processoren die beter zijn dan die ik nu heb maar ook weer niet al te duur?

Ligt eraan welke chipset je hebt, doe een Start --> Uitvoeren --> dxdiag en zet hier wat er bij systeemmodel staat.

ik heb volgens mij Intel 915P chipset volgens mij is deze niet echt goed :S:S
Hoe kan ik zien welke processors ik dan kan kopen of heeft iemand nog
ideeen?
Kan volgens mij alleen maar Pentium 4 en geen Core 2 Duo ofzo
Chipsets kan je toch niet los kopen? moet je toch een heel nieuw mobo kopen?

Laatst bewerkt:
Kan volgens mij alleen maar Pentium 4 en geen Core 2 Duo ofzo
Chipsets kan je toch niet los kopen? moet je toch een heel nieuw mobo kopen?

Klopt, klopt, klopt.

maare ik vind het wel een beetje raar
Als je processoren gaat vergelijken is de Intel Pentium D 3,4 ghz net zo duur als een Core 2 Duo 6850 die echt een stuk beter is en de Core 2 Duo 6600 ofzo die is slechter en is ook weer duurder :S

zie dit:
http://www.hardware.info/nl-NL/prod...JXK,bGRkZZiWmJPK,bGRkZZiWmJLK,bGNkaJiSmJjK,!/
Klopt ook en idd. Intel heeft soms een ietwat "vreemde" prijsstelling.

Klopt, klopt, klopt.

Klopt ook en idd. Intel heeft soms een ietwat "vreemde" prijsstelling.

Niet helemaal waar. Je kunt een chipset wel los kopen, maar dan moet je zelf het moederbord eromheen fabriceren. ;) Lijkt mij iets teveel werk. Bovendien heeft het weinig nut om een pentium 4 te vervangen voor een sneller model omdat dit verschil niet noemenswaardig is. Beter is het om dan wat extra centjes uit te geven en op zoek te gaan naar een nieuwe pc.

Klopt ook.
Vergelijk het (idd.) maar met: ik wil mijn floppy disk drive houden en de rest van de pc wil ik updaten, wat heb ik nodig?

Mare ik ga dus nu ook een nieuw moederbord kopen en mijn processor word de Intel
E8500 Die is bijna net zo duur als al die andere maar wel beter

alleen weet nog niet precies welk moederbord ik ga kopen.
misschien de P5K
maar ik weet niet als je een nieuwe videokaart hebt (HD4850) je ook nog iets speciaals op je moederbord moet hebben (behalve dan die x16 PCIe)

alleen weet nog niet precies welk moederbord ik ga kopen.
misschien de P5K
maar ik weet niet als je een nieuwe videokaart hebt (HD4850) je ook nog iets speciaals op je moederbord moet hebben (behalve dan die x16 PCIe)

zie dus je andere topic:thumb:

Misschien een ''Intel core 2 duo'' of kijk op tweakers.net
tweakers.net > archieven > review > Best Buy Guide en dan editie van bv.
juli en dan je systeem selecteren, dan kun je kijken wat er wordt geadviseerd en
wat er over gezegt word, veel succes:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan