Nieuwe video kaart met een paar vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankkk

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2008
1.dag beste helpmijers!
ik ben van plan een nieuwe videokaart te kopen, ik heb al wat rond geneusd en ik denk dat voor mijn budget(+- 80 euro) ik mooi uit ben met de Radeon hd 3850
Nu heb ik zitten zoeken en het aantal watt is volgens mij 450 watt.
maar ik kan in Everest nog niet goed vinden hoeveel watt mijn voeding heeft.
me pc loopt op:
*Optiplex gx280 moederbord
*1024 mb geheugen
*Pentium 4 3.0ghz
*2x cd/dvd drivers
*1x hardeschijf
+(externe harddisk)
mijn vraag is dus of mijn computer op deze kaart kan draaien.

2.dan heb ik nog een vraag.
nu zit ik op internet een beetje voor prijsjes te kijken enzo, en dan zie je tig merken.
zoals:
*Club 3D HD3850 ( CGAX-3852DD ) Videokaart
*Ati radeon hd 3850
*Sapphire radeon hd 3850
etc.
welke is nou het beste te nemen? en vooral met het geld? want ik vind over de 90 euro echt uiterlijk, en dan koop ik misschien een radeon hd3850 van 70 euro die niks kan..

dank u!

Om te zien welke voeding jij hebt zal je de kast open moeten maken. Merk en wattage vermelden.

Is de pc een optiplex gx280 van Dell? Kijk dan nog even in everest welk moederboard het is. Of gebruik pc wizard.

Is het inderdaad zo'n dell, houdt dan ook rekening met de maten van de kast. Mijn zoektcoh levert een liggende kast op en het is mogelijk dat een nieuwe kaart niet gaat passen qua formaat.

Om te zien welke voeding jij hebt zal je de kast open moeten maken. Merk en wattage vermelden.

Is de pc een optiplex gx280 van Dell? Kijk dan nog even in everest welk moederboard het is. Of gebruik pc wizard.

Is het inderdaad zo'n dell, houdt dan ook rekening met de maten van de kast. Mijn zoektcoh levert een liggende kast op en het is mogelijk dat een nieuwe kaart niet gaat passen qua formaat.

ja ik heb hem al een aantal keren opengemaakt haha
wat een systeem he..:confused:
opzich wel handig dat je niet hoeft te schroeven maar daar houd het mee op :P
en hij is inderdaad van dell.
maar ik zie al een nieuw voedingkje aankomen denk ik of niet dan(A)?

DAt weet ik niet, want je hebt nog niet verteld welk merk en wattage je nu hebt...

Plus mijn overige vragen zijn ook nog niet of niet geheel beantwoord. Is het idd een liggende kast? Welk moederbord is het nu echt? Enz..

sorry dat het zo lang duurde, maar ik heb ook even wat foto's gemaakt van me kast.
er staat namelijk helemaal niks op, alleen een serie nummer op de voeding..
Dit geeft hij in pc wizard aan:
pcwizardbb9.png

Dit staat er op de voeding:
p1000464up3.jpg

p1000465bv3.jpg

de kast
http://img135.imagevenue.com/img.php?image=01551_P1000463_122_1178lo.JPG

En inderdaad het is een moederbord van dell, heel de pc zelfs.

Laatst bewerkt:
Spijt me zeer, maar nog steeds geen merk en wattage van de voeding...

Daarbij zijn er verschillende versies van de optiplex gx280. Staat er nog een toevoeging achter of is het gewoon deze?

En is het een smalle kast of de normale versie?

Laatst bewerkt:
Spijt me zeer, maar nog steeds geen merk en wattage van de voeding...

Daarbij zijn er verschillende versies van de optiplex gx280. Staat er nog een toevoeging achter of is het gewoon deze?

En is het een smalle kast of de normale versie?

nee, het is de normale kast, niet de smalle.
en het is gewoon de Dell optiplex GX280 zonder toevoegingen..

echt stom dat er niks op de voeding verder staat, is er niet toevallig nog een programmatje waarmee je kan zien welke voeding je hebt? (zoals everest ofzo)

Het is dan 1 van deze: Power Supply . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Small Form Factor 160W;
Small Desktop 210W;
Desktop 280W; mijn gok
Mini-Tower 305W

Wat dus inderdaad zal inhouden dat er hoogstwaarschijnlijk ook een neiuwe voeding moet komen.

Geef ook nog even een screen van pc wizard met alle hardware. De site van Dell is niet echt duidelijk over deze pc.

Ok, pci-e slot heb je. Dus in feite kan er een pci-e kaart in.

Wat is het doel van het plaatsen van de nieuwe kaart? (dom dat ik dat nog niet eerder had gevraagd) Wil je ermee gaan gamen? Zo ja, welke games?

Everest word niet meer geupdate, wizard is accurater.

Ok, pci-e slot heb je. Dus in feite kan er een pci-e kaart in.

Wat is het doel van het plaatsen van de nieuwe kaart? (dom dat ik dat nog niet eerder had gevraagd) Wil je ermee gaan gamen? Zo ja, welke games?

Everest word niet meer geupdate, wizard is accurater.

kijk zo word je weer wijzer, dankje!
uhm ja het is eigenlijk om wat beter te gamen, ik ben niet van plan gta 4 ofzo te spelen, maar deze kaart kan lotr 2 niet eens draaien :P
echt te slecht.
maar UT3 ofzo, ik heb benchmarks gezien en op de ati radeon 3850 staat daar een fps van +- 60, dat lijkt me echt heerlijk :) vooral voor het prijskaartje wat eraan hangt.

(nog een update)
ik ben ook veel met beeldbewerking bezig, dat doe ik nu op de laptop van me moeder, omdat hij hier premier 3.0 al niet kan instaleren wegens te lage versie van pixel shader.
after effects loopt moeizaam, maar staat er wel op.

Laatst bewerkt:
Ok, ut3 zeg je.

Surf even met die pc naar www.canirunit.com

Zoek het spel op in de lijst en doe de test. Dan zie je meteen alle punten waarop je te kort zou kunnen komen.

Pentium 4 is redelijk oud namelijk en single core. Probleem voor mij is voornamelijk dat ik niet zeker weet of jij met alleen een neiuwe kaart geholpen bent.

Andere helpmijers met tips?

Ok, ut3 zeg je.

Surf even met die pc naar www.canirunit.com

Zoek het spel op in de lijst en doe de test. Dan zie je meteen alle punten waarop je te kort zou kunnen komen.

Pentium 4 is redelijk oud namelijk en single core. Probleem voor mij is voornamelijk dat ik niet zeker weet of jij met alleen een neiuwe kaart geholpen bent.

Andere helpmijers met tips?

ja dat snap ik, daarom hoef ik ook niet hardcore games te spelen ofzo.
maar er staat bij minimum eisen vaak 2.4ghz pentium 4, die van mij loopt op 3 ghz.
dus impersiepe moet dat niet een heel groot probleem zijn(denk ik ).

zo ik heb de test gedaan, ik kom met alles in de minimum er makkelijk bovenuit, alleen de kaar dus.

Minimum:

minimumkh6.jpg

Recommed:

recommendedqu4.jpg

maar wat zou ik nou doen?
is het niet mogelijk dat ik de kaart gewoon koop, aansluit op me pc, en kijken of hij wilt draaien?
of is er dan een kans dat me pc crashed ofzo omdat hij te weinig watt heeft :P?
als hij het niet doet koop ik gewoon een hogere voeding.
of niet dan?

zo ik ben er achter! :)
ik heb de Dell optiplex Small mini tower, dus 305 watt.
bedankt voor je hulp ! :)

Houd er wel rekening mee dat de nieuwe videokaart te groot kan zijn voor de kast! En De voeding blijft een probleem met nieuwere kaarten.

Houd er wel rekening mee dat de nieuwe videokaart te groot kan zijn voor de kast! En De voeding blijft een probleem met nieuwere kaarten.

ja er staat bij een 450 watts voeding aangeraden,(sapphire 3870 wil ik gaan halen)
en het is 1 slot, en ik heb nog 3 slots vrij :)

De 3870 is denk ik niet aan te raden voor jouw, als ik me niet vergis heeft deze 2 stroomconnectoren nodig, 6-pins en 8-pins PCI -E connector en dat heeft een 450watt voeding nooit. Dus ik zou zeggen als je dan toch wil upgrade, neem dan een kaart die 1 of geen PCI-E stroom connector vereist.

Bv:
Ati: 4670, 3850

nVidia: 8600gt, 8800gts, 9600gt (op marktplaats worden de laatste 2 kaartjes al vanaf rond de 65 euro verkocht en dan heb je een goede game kaart).

Houd er ook rekening mee dat je CPU wel eens een bottleneck kan zijn voor je videokaart.

Dus als voorstel zou je dus die 450 watt voeding kunnen nemen en een van bovenstaande kaarten.

Laatst bewerkt:
De 3870 is denk ik niet aan te raden voor jouw, als ik me niet vergis heeft deze 2 stroomconnectoren nodig, 6-pins en 8-pins PCI -E connector en dat heeft een 450watt voeding nooit. Dus ik zou zeggen als je dan toch wil upgrade, neem dan een kaart die 1 of geen PCI-E stroom connector vereist.

Bv:
Ati: 4670, 3850

nVidia: 8600gt, 8800gts, 9600gt (op marktplaats worden de laatste 2 kaartjes al vanaf rond de 65 euro verkocht en dan heb je een goede game kaart).

Houd er ook rekening mee dat je CPU wel eens een bottleneck kan zijn voor je videokaart.

Dus als voorstel zou je dus die 450 watt voeding kunnen nemen en een van bovenstaande kaarten.

oke bedankt voor je info man!
maar wat bedoel je met bottleneck? dat het teveel word voor me cpu ofzo?
ik ben zowiso van plan om 1 a 2 gb extra werkgeheugen deze week in me pc te zetten, dus misschien maakt dat verschil ?

verder vraag ik me af bij die 8600's enzo, wat kan je daarop spelen? want er is niet zo veel over te vinden wel van de 9600 gt, maar dat vind ik soms net iets te prijzig. maar 70 euro vind ik wel oke.
en ik ben ook bang dat de 8600 en 8800 snel verouderen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan