Nieuwe video kaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter zxl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

zxl

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2002
Hallo

Ik ben van plan een nieuwe video kaart aan te schaffen.

Mijn huidige video kaart is een nvdia tnt2 pro 32mb, maar spellen zoals serious sam 2nd en GTA vice city lopen er niet echt lekker mee.

Dus ik zoek een leuke nieuwe video kaart (max. 160 euro).
Kunnen jullie mij een goeie video kaart aanraden? (eentje die mijn pc wel aankan)

Ik heb een Intel pIII 800 Mhz met 512 MB RAM.

die kaart van toetje is idd ok, prijs ook.
beter dit dan een fx 5200

Zo natuurlijk is dat niet want op mijn Pent. III 500Mhz. zit hij niet. Ik heb sinds kort een Sparkle PCI Geforce4 440MX 64Mb videokaart geplaatst (€ 89.-) ipv. de onboard Nvidia Riva Tnt2 32Mb.

Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd of je de games zo veel soepeler zal kunnen spelen met een nieuwe videokaart van max €160.- Niet dat dat te weinig is, maar er zal in jouw redelijk oude systeempje (in computerland) een andere bottleneck optreden (als de snelheid van het geheugen/ Front Size bus etc.), waardoor je niet het maximale uit de nieuwe videokaart zal kunnen halen. Ik denk dat je wel verbetering boekt, maar misschien niet zo veel als je zou hopen.

Groeten,

Bas

Geplaatst door basvdK
Ik ben benieuwd of je de games zo veel soepeler zal kunnen spelen met een nieuwe videokaart van max €160.- Niet dat dat te weinig is, maar er zal in jouw redelijk oude systeempje (in computerland) een andere bottleneck optreden (als de snelheid van het geheugen/ Front Size bus etc.), waardoor je niet het maximale uit de nieuwe videokaart zal kunnen halen. Ik denk dat je wel verbetering boekt, maar misschien niet zo veel als je zou hopen.
helemaal mee eens. Een TI4200 is gewoon te veel als je dat vergelijkt met de rest van het systeem. Al kun je het zo zien: de videokaart is iig _niet_ meer de bottleneck. Een 128mb versie is sowieso overbodig. 64mb is voor deze pc ruim voldoende.

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49//?Sortering=Prijs&Query=4200&Action=&Landfilter=Benelux

En als ik de bus snelheid nou een beetje opkrik? ':(

Ik denk dat ik toch die TI4200 ga aanschaffen...klink misschien een beetje eigenweis, maar ik wil er echt het maximale uit halen.

Geplaatst door zxl
En als ik de bus snelheid nou een beetje opkrik? ':(
dan loopt hij vast omdat het geheugen dat niet pikt... :( Een beetje natuurlijk altijd te proberen, maar veel zul je er niet van merken...

Ik zie net pas dat het om een PIII 800 gaat. (ik dacht dat het om een 500 ging) misschien valt er dan toch nog wel iets van te maken. En de 512mb zorgt ervoor de het geheugen kwa groote iig geen bottlenekc is. Gewoon SDR-geheugen neem ik aan?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door meelman

dan loopt hij vast omdat het geheugen dat niet pikt... :( Een beetje natuurlijk altijd te proberen, maar veel zul je er niet van merken...

Ik zie net pas dat het om een PIII 800 gaat. (ik dacht om een 500) misschien valt er dan toch nog wel iets van te maken. En de 512mb zorgt ervoor de het geheugen kwa groote iig geen bottlenekc is. Gewoon SDR-geheugen neem ik aan?

hmm.. dat is al iets positiever gelukkig :)

En ja, het is SDR geheugen.

Wat ik me al een tijdje afvraag...

Kan ik er gewoon een video kaart indoen met DDR geheugen zonder problemen?

Ik zit sterk te twijfelen tussen een 64mb en een 128mb kaart.

Ik game redelijk veel, dus misschien is een 128 mb toch beter.. ondanks me pc er niet alles uit kan halen? :(

Ik ben wel bereid om die paar eurotjes extra te betalen.

je zult echt geen verschil merken. Bovendie is een 128mb versie niet per definitie sneller dan een 64mb versie. (mijn gf3 met 64mb was sneller dan de 128mb versie)

Als je toch voor de 128mb versie kiest, koop er dan één de AGP8X ondersteunt. Niet zozeer vanwege de hogere AGP snelheid, maar omdat de 8X-versies een iets hogere geheugensnelheid hebben.

Ok, ik begrijp het.
Ik ga dus voor de 64mb versie.

Ik zit overal een beetje rond te kijken en kwam wel een leuk kaartje tegen:

Leadtek WinFast A180TDH GF4 MX440-8X 64MB ViVo,Ret

Is dit een goed kaartje denk je?
En is hij een beetje gechikt voor games?

Geplaatst door zxl
Ik zit overal een beetje rond te kijken en kwam wel een leuk kaartje tegen:

Leadtek WinFast A180TDH GF4 MX440-8X 64MB ViVo,Ret

Is dit een goed kaartje denk je?
En is hij een beetje gechikt voor games?
leuk ja, maar alleen qua prijs. Je zegt dat je graag games speelt. Nou, dan kan ik je een MX440 sterk afraden. Volgens Nvidia zelf is deze kaart niet gemaakt voor games. Hij ondersteunt DirectX 8 niet eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan