Nieuwe video kaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter zxl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm ok, dat wordt ut dus niet, en fx5200 is ook niet gschikt voor games.

Misschien toch maar voor een Radeon kaartje kijken dan?

EDIT

Ik keek zonet ff in bios en daar staat bij APG Capability 2x mode en 4x mode.
Dus volgens mij kan er geen 8x kaartje in, of wel?

btw sorry dat ik zoveel vraag maar ik wil graag zoveel mogelijk duidelijkheid, zodat ik dalijk niet met een kaart zit die totaal niet voor mij en mijn pc geschikt is. :)

Laatst bewerkt:
Een AGP 8x kaartje kan wel in een AGP 4x slot.

Zoals Meelman al zei:

Geplaatst door meelman
Als je toch voor de 128mb versie kiest, koop er dan één de AGP8X ondersteunt. Niet zozeer vanwege de hogere AGP snelheid, maar omdat de 8X-versies een iets hogere geheugensnelheid hebben.

Dus puur voor de geheugensnelheid als je een 128MB versie koopt. En eventueel later voor als je een Moederbord koopt dat wel AGP 8x ondersteunt. Maar dan nog maakt het niet zo veel uit, ook al ondersteunt het bord AGP 8x, dan merk je er nog weinig tot niks van...

Geplaatst door zxl
Hmm ok, dat wordt ut dus niet, en fx5200 is ook niet gschikt voor games.

Misschien toch maar voor een Radeon kaartje kijken dan?
Een fx5200 kan ik je ook niet aanraden. Maar waarom niet gewoon die Ti4200? Er is geen ATi kaart die je voor dat geld die snelheid bied (misschien de 9500, maar aangezien de 64mb versie bijna niet meer te koop is zit je altijd over de 120 euro)

Oke, dan kies ik voor de ti4200 maar is POV wel een goed merk?
Of kan ik beter voor een andere merk kiezen (leadtek ofzo)?

EDIT

Mijn keuze is gemaakt!

Het wordt de POV GeForce4 Ti4200-8X 64MB (€ 155,-)

snel genoeg voor mijn systeempje :)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door zxl
Oke, dan kies ik voor de ti4200 maar is POV wel een goed merk?
Of kan ik beter voor een andere merk kiezen (leadtek ofzo)?

EDIT

Mijn keuze is gemaakt!

Het wordt de POV GeForce4 Ti4200-8X 64MB (€ 155,-)

snel genoeg voor mijn systeempje :)
wat ik al zei, mijn club3d kaart is sneller dan zijn POV-broertje. Ik ben niet zo onder de indruk van POV.

voor 105 euro heb je de 128mb versie met AGP8X ondersteuning van Club3d. 155 euro is hopeloos overpriced: voor 120 euro heb je de 128mb versie van dat merk. Waar vind je trouwens een 64mb model met AGP8X ondersteuning? Ik weet vrijwel zeker dat die _niet_ de hogere memspeeds heeft die een 128mb versie wel heeft.

Hmm, ik vond €155,- inderdaad duur voor zo'n kaart ja.

voor 105 euro heb je de 128mb versie met AGP8X ondersteuning van Club3d.

Kun je me misschien een site geven waar ik dat kaartje kan bestellen?

Ik keek net ff op tweakers naar mobo's, en tot me grote verbazing zag ik die lage prijzen. :8-0:
Ik wist niet dat die dingen zo goedkoop waren.
Ik zie dat ik al een nieuw flex mobo'tje met een cpu en een koelertje heb voor zo'n €180,- :8-0:
In ieder geval een heel stuk beter dan dat brakke systeem dat ik nu heb.

Ik denk dat ik me pc dan beter ff kan upgraden...dan kan die videokaart altijd nog :)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door zxl
Ik denk dat ik me pc dan beter ff kan upgraden...dan kan die videokaart altijd nog :)
wat jij wil :)

IIG veel succes met upgraden :thumb:

Geplaatst door zxl
Ik keek net ff op tweakers naar mobo's, en tot me grote verbazing zag ik die lage prijzen. :8-0:
Ik wist niet dat die dingen zo goedkoop waren.
Ik zie dat ik al een nieuw flex mobo'tje met een cpu en een koelertje heb voor zo'n €180,- :8-0:
In ieder geval een heel stuk beter dan dat brakke systeem dat ik nu heb.

Dan ben je wel heel wat meer kwijt dan het geld wat je wilde uitgeven aan je videokaart hoor! Vergeet niet dat het niet alleen mobo is, maar ook processor en geheugen...
Of wil je alleen het moederbord vervangen? Let er dan op dat je oude spul ook op je nieuwe mobo past. Maar dan kan je beter even doorsparen is mijn idee....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan