nieuwe videokaart (tips?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

WinME

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2001
Mijn huidige videokaart (de Hercules Prophet 4500 64 MB + Tv-out) speelt het spel Tron2.0 niet af. Dit komt omdat deze kaart geen T&L ondersteund.

Ik zocht een vervangend model zodat ik dit spel wel kan spelen (Systeemvereisten: http://www.tron20.net/sections/gameplay.html) en het liefst geen 'kan het nog net draaien'-model.

Mijn moederboard ondersteund AGP 8X trouwens, en ik wil een videokaart die wel een beetje compatible is met DirectX 9.

Mijn budget is € 100,-.

Enige tips? (Zo zag ik de Club 3D ATI Radeon 9200, goed?)

Met vriendelijke groet,
Mike.

ATI kaarten zijn in principe zer goed. Waar het om gaat zijn de specificaties. Ondersteunt de kaart wel T&L? en is hij compatible met Directx 9? dan heb je er geen miskoop aan. Helemaal als hij ook AGP 8X compatible is.

Anders gewoon even op diverse harware aanbieder sites rondneuzen, daar vindt je soms bijzonder interessante aanbiedingen (vobis, alternate.nl, etc)

Eventueel nog een tip, heb je al op de site van Hercules gekeken of er updated drivers zijn die wel T&L ondersteunen, of eventueel op de site van de spelmakers. Gamereviews op het www willen ook nog wel eens tips hebben.

Laterzzzz

Met hondert euro kom je natuurlijk niet heel ver, maar ik denk dat die ati wel een goeie keus is als die in jouwn budget ligt.
maar ik weet het niet of je dan beter een Gforce zou kunnen halen
want ik hoor er zelf nooit zoveel goeie dingen over (herrie etc.)
ik denk dat die 9200 een mooi kaartje voor je is.
kijk hier anders ook nog even voor een goeie prijs
heel veel succes ermee!

€100 is niet veel. Dan blijf je plakken aan een GF FX5200 128mb. Deze kost €82,50 bij Norrod.

Dit kaartje speelt Tron2.0 wel af, maar met andere nieuwe games zal hij het moeilijk krijgen.

Wil je echt puur een kaartje dat alleen Tron2.0 kan afspelen, dan is de bovenstaande kaart voldoende.

Wil je ook meteen nieuwere games zoals Unreal Tournament 2003/2004, HalfLife2 e.d spelen, dan moet je toch wat meer geld bijleggen omdat je een snellere kaart nodig hebt.

Geplaatst door eazyQ
ATI kaarten zijn in principe zer goed. Waar het om gaat zijn de specificaties. Ondersteunt de kaart wel T&L? en is hij compatible met Directx 9? dan heb je er geen miskoop aan. Helemaal als hij ook AGP 8X compatible is.

Anders gewoon even op diverse harware aanbieder sites rondneuzen, daar vindt je soms bijzonder interessante aanbiedingen (vobis, alternate.nl, etc)

Eventueel nog een tip, heb je al op de site van Hercules gekeken of er updated drivers zijn die wel T&L ondersteunen, of eventueel op de site van de spelmakers. Gamereviews op het www willen ook nog wel eens tips hebben.

Laterzzzz

Heb alle laatste drivers, maar is niet gelukt hoor :)

helaas (pindakaas)

Jammer, heb zelf ook Prophet 4500, maar ben geen echte gamer, dus voor mij is het voldoende. Denk dat je inderdaad toch een nieuwe (zie bovenstaande suggesties van de rest) kaart zal moeten aanschaffen.

Maar als je dan toch aan nieuwe kaart gaat, kun je misschien beter je budget wat opschroeven (als dat kan uiteraard) en naar een echte goede kaart voor weining op zoek gaan. Reken op 200 euro en je bent meteen een heel stuk verder, daar kun je nu echt een goede kaart voor kopen. Let gewoon ook goed op aanbiedingen oif loop gewoon eens wat winkels binnen.

Tip: de "rommelige"winkeltjes, zonder uitgebreide displays en stellingen zijn vaak wat goedkoper dan bijv Dixons, Vobis of mediamarkt. Kinorama wil nog wel eens leuke kaarten hebben liggen voor niet veel. Let wel even op garantie bij de "rommelige" zaakjes.

laterzzzzz

@ Muurhond is Ati radeon 9600 Pro een goeie kaart (wil ik kopen)?

als je voor een FX5200 kiest, neem dan iig een Ultra versie. Die is echt veel sneller.

@cage: een 9600pro is een goede kaart, maar als je hem vergelijkt met de 9700 vind ik hem zijn prijs niet waard.

Oke ik krik mijn budget ff op: €200,-.

Natuurlijk wil ik ook Half Life 2 kunnen spelen (thx muurhond).

Welke kan ik dan het best nemen?

Geplaatst door WinME

ATi Radeon 9700 non-pro. Die is laatst nèt onder de 200 euro gedoken.

Perfect, neem er even de tijd voor, loop wat winkels in en vergelijk, dat loont altijd. Sluit me overigens wel aan bij meelman, de ATI9700 heb je een hele goede aan.

Geplaatst door WinME

Een 9700 kan (let op; ik zeg ''kan'') HL2 op 1280x1024 met alle details volledig aan. Dan heb je een fps (aantal beeldjes per seconde) van rond de 40.

Zorg iig voor een stevige cpu (2Ghz) en minimaal 512mb DDR-geheugen voor goeie prestaties.

Gabe Newell: If you want everything turned on, running 32-bit 1280x1024? Hmm. I'd think you would run about 40 FPS with a 9700 Pro and a P-IV 2 GHz.

Gabe Newell leidt het ontwikkelteam (Valve) van HalfLife2 en is dus zomaar iemand die wat roept. ;)

hej wat is beter een 9600 pro of een 9700 non-pro?
en waar is een amd 2400+ mee te vergelijken is die wel goed voor bijv Hl-2?

Geplaatst door cage
hej wat is beter een 9600 pro of een 9700 non-pro?
en waar is een amd 2400+ mee te vergelijken is die wel goed voor bijv Hl-2?

De 9600Pro is langzamer dan een 9700NP. Een 2400+ gaf vroeger aan dat hij net zo goed zou presteren als een 2.4Ghz is, maar tegenwoordig maakt dat nix meer uit.

Lees het verhaal maar door. Dan kom je o.a dit te weten:

So, the RADEON 9500 PRO based card actually presents the same RADEON 9700 on a bit cheaper PCB without the 256bit bus support.

Now the company has to take into account that the RADEON 9500 PRO has 8 pipelines instead of 4. That is why if a new chip gets a higher index (9600), it should have a higher speed as well. That is probably why the clock speed of the RADEON 9500 PRO jumped from 275MHz to 400 MHz (RADEON 9600 PRO). Certainly, it can be possible only with the 0.13 micron fabrication process. Hence the delays in bringing the chip into the market.

De Radeon9500Pro is overigens vrij moeilijk te krijgen.

ja maar het ging mij eigenlijk ook meer om de 9600 pro
ik wou die halen.

deze wou ik halen: Gigacube Gamebuster ATI radeon 9600 Pro.

Hier

Meer info: Hier .

is dat een beetje vooruit te branden?
voor bijv de nieuwere games (HL2, Doom3 etc)

alvast bedankt voor de andere info die je me gaf

[Cage] :thumb:

Geplaatst door cage

is dat een beetje vooruit te branden?
voor bijv de nieuwere games (HL2, Doom3 etc)
Hij is iig geweldig goed te overklokken. Maar bij lange na niet zo snel als een 9700 en als je bedenkt dat die voor 200euro te koop is, is de 9600pro zijn prijs niet waard.

Maar op 1280 met alle opties aan gaat niet speelbaar lukken met een 9600pro...

Geplaatst door meelman

Hij is iig geweldig goed te overklokken. Maar bij lange na niet zo snel als een 9700 en als je bedenkt dat die voor 200euro te koop is, is de 9600pro zijn prijs niet waard.

Maar op 1280 met alle opties aan gaat niet speelbaar lukken met een 9600pro...

1024x768 is meer dan voldoende en dat zal wel goed lukken met een R9600 of zelfs een GF4Ti 4200 128mb. Een R9600Pro schijnt net zo goed te presteren als een GF4Ti 4200 128mb, dus een echte aanrader is, gelet op de toekomst, het ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan