nieuwe videokaart voor Packard Bell

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probleem: ze hebben geen mail.
Ze willen dat je gaat bellen=betalen.

Wil je dat niet betalen, zal je toch echt even de kast goed open moeten maken en het label van de voeding bekijken. Neem desnoods een foto van het label.

Vandaag dan toch maar eens gekeken.
Het is nog erger dan ik dacht.
PC was zeer stoffig (moet binnenkort dus schoongemaakt worden) en de voeding is een FSP-250-60 Hen van 250 watt.

Ik zie in een magazine van computerland een XFX Ati Radeon HD 4650 kaart en een voeding van 400 watt.
€44 voor de GK + 35 voor de voeding €79 dus dat wil mijn vader er wel voor uitgeven.
Dit is misschien dus een betere keus?

Nu is het wel zo dat een HD4650 nauwelijks meer verbruikt dan een 1650pro
Nu zal een SE nog wel iets zuiniger zijn, maar ik vraag me af of die paar Watt meer dat de HD4650 misschien gaat verbruiken echt gaat uitmaken.
Je zou het dus, op eigen risico, kunnen proberen.

Bron:
http://forum.bouweenpc.nl/topic/3740/1

Ik zie het, maar dan wel bij een single card en niet op crossfire.
Volgens mij is die van mij hetzelfde als de XT.

Ik zou met single card ook nog die HD 4670 kunnen kopen.

Ik zal hierover met mijn vader overleggen.
Volgens een klasgenoot die bijzonder veel van PC's weet kunnen er wel onderdelen kapot gaan mocht het toch mis gaan.

Verder zit er nu veel stof in de van van de grafische kaart die ik nu heb.
Had ik maar beter gelijk even kunnen schoonmaken.

Oja, wat jullie gisteren niet zeiden: die klasgenoot zei dat je beter niets kon aanraken als je nog statische elektriciteit bezig omdat anders dingen spontaan kapot gingen.
Als je die GK vervangt, dan krijg je toch een setje rubber handschoenen mee?

Je kan jezelf simpel statisch ontladen door even de verwarming vast te houden voor je in de kast duikt. Maar is idnerdaad iets waar je op moet letten.

Mocht je van plan zijn een stofzuiger te gebruiken omde boel schoon te maken, zorg dan dat de fans niet gaan draaien.

Beter nog, gebruik een droge schonde verfkwast of een busje perslucht.

Laatst bewerkt:
Dat van die verwarming heb ik ook even gedaan en dat adviseerde die klasgenoot ook.
Ik zal hem later deze week schoonmaken, met een kwast.

Maar wat vindt jij van die 250 watt? Risico nemen of gewoon voor €35 ook een andere voeding kopen?

Hoe kan je eigenlijk zien dat je videokaart echt werkt tijdens een spel?
Bij mij werken alle spellen dus dan doet de videokaart het ook?

Ik neem het risico liever niet. Plus, stel je wilt een keer iets anders aanpassen, ook dan zit je misschien met het aanschaffen van een nieuwe voeding.

Hoi,

Ik zou ook een andere voeding nemen . en je kan kijken of je videokaart werkt door even kijken hoeveel fps je hebt dus als je het eerst met de huidige kaart kijkt en later de nieuwe kan je het verschil zien
werken doet hij zoiezo anders heb je geen beeld

Oké, ik zal die man van Alternate dan even mailen dat hij niet aan de voeding gedacht heeft.

Over FPS:
Ik meet dit met Fraps en bij het spel F1 challenge kom ik in een test sessie mode steeds boven de 100 uit terwijl ik in het race sessie mode op hetzelfde circuit tijdens de start amper 25 FPS haal.

Intussen heb ik alternate even gemaild.
Ook zijn het steeds andere mensen die mij mailen.

Verder heb ik nog een vraag: iedere voeding heeft toch dezelfde grootte?

Alternate biedt nu dit aan:
Coolermaster Extreme 400Watt voor €37,99
Club3d cgax-46524i voor €47,99

Zou die voeding gaan passen?
Ik heb nu de FSP-250-60-Hen.

Het belangrijkste verschil in voedingen is nog wel de lengte. Sommige voedingen komen iets verder de kast in, dan andere. Let dus even op dat achter de voeding in de kast nog een beetje ruimte is.

Bij Alternate zou ik deze adviseren:
http://www.alternate.nl/html/produc...039/?tn=HARDWARE&l1=Voedingen&l2=tot+400+Watt

Even duur, maar net wat sterker en zuiniger.

http://www.alternate.nl/html/produc...+kaarten&l2=PCIe+kaarten+ATI&l3=Radeon+HD4000
Is net iets sneller geklokt, dan de andere HD4650

De hd4670 is nog slimmer:
http://www.alternate.nl/html/produc...aarten+ATI&l3=Radeon+HD4000&l4=XFX+HD4650+XXX

Laatst bewerkt:
Volgende week zaterdag ik met mijn vader ws. die kaart en koeling kopen.
Ik ga toch voor die 400 watt voeding kiezen maar ik zal nog even kijken of ik een XFX Radeon HD4670 of een Club3D zal nemen.

En dan nog monteren, kan ik daar ook een advies voor krijgen?
Moet je rubberen handschoenen gebruiken om geen elektrisch contact te maken ook al heb je zelf al aarde tegen de cv gemaakt?
Ik zal i.i.g de afmetingen van de koeling opmeten en de grafische kaart kan wel mee naar Alternate.
Hopen dat ik geholpen wordt door een kundig persoon, want je schijnt daar goed te moeten opletten.

Verder zit dit kaartje er nu in (dat klopt want door het ventilatierooster van de pc kan je hem zien):
kaart.jpg

Laatst bewerkt:
Is er nog iemand die op de vorige vraag kan antwoorden?
@Frisian: het topic zakt nu weg dus daarom up ik hem even.

nogmaals: lees mijn voedingen-draadje. Je kiest nu voor een slechtere voeding.
Je vraagt hier niet voor niets advies: doe er dan iets mee....

@marsmannetje: jouw voeding is 350 watt.
Mijn voeding is een Be Queit van 430 watt!

350 watt trekt hij net niet, zo zei een klasgenoot die heel veel verstand van pc's heeft.
Dus kies ik een 430 watt met maar liefst 87 % rendement.

Bovendien is het mijn keuze.
Advies is een advies.
En ik heb je advies serieus overwogen.
Maar dat ik het niet volg is puur omdat die voeding te weinig watt heeft.
Dit zeggen vrienden van mij ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan