nieuwe videokaart voor Packard Bell

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het belangrijkste verschil in voedingen is nog wel de lengte. Sommige voedingen komen iets verder de kast in, dan andere. Let dus even op dat achter de voeding in de kast nog een beetje ruimte is.

Bij Alternate zou ik deze adviseren:
http://www.alternate.nl/html/product...2=tot+400+Watt

Die adviseer jij.
Maar ik wil toch iets meer watt.
Dus heb ik voor hetzelfde merk gekozen maar dan de 430 watt versie ervan.
Wel ga ik de 4670 die jij adviseerde kopen.

Alternate biedt nu dit aan:
Coolermaster Extreme 400Watt voor €37,99
Club3d cgax-46524i voor €47,99

Zou die voeding gaan passen?
Ik heb nu de FSP-250-60-Hen.

Deze werd door Alternate geadviseerd. Dus als jij een paar posten hierboven zegt dat je toch voor de 400W gaat, dan denk ik dat je dus die gaat nemen.

Maar die 430W Be Quiet is ook goed. Of hij beter is als de Straight power weet ik niet.
Pure power is namelijk van de goedkopere lijn voedingen. Op zich prima, maar de Straight is net iets beter. Ik zou dus voor de voeding gaan die ik adviseerde, of nog iets duurder gaan en gelijk een goede voeding kopen waar je langer plezier van hebt.

http://www.alternate.nl/html/produc...505/?tn=HARDWARE&l1=Voedingen&l2=tot+600+Watt
Is bijv echt een stuk zwaarder.
36A met ook nog 2 PCIe-stekker.

Maar goed: dan zit je ook gelijk een stuk duurder. Zou het dan ook alleen doen als je in de toekomst misschien zelf een pc in elkaar wil schroeven (waarbij je dan dus deze voeding weer kunt gebruiken)

Of je koopt bij azerty:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[205213]=1&product[239011]=1

Dan heb je een betere voeding dan dat je bij alternate wilde kopen en een HD4670. Nog veel slimmer dus.

Die voeding die je nu adviseert is gelijk een stuk duurder.
Azerty ziet er zeer interessant uit alleen dan heb je dat gedoe met thuisbezorgen.
Bovendien weet je nooit zeker of het transport enzo wel goed gaat.

Ik zou zaterdagmiddag met mijn vader naar Alternate gaan.
Ik denk dat ik dat toch ga doen.

Mijn vader wil er €100 voor uitgeven, totaal.
Ik zal dus nog wat moeten bijbetalen.

Met jouw voeding:
57,90+71,90=129,8€.
Op zich heb ik op mijn rekening makkelijk 30€ staan, dus ik denk dat ik dit toch bijbetaal.

En die GK bij Azerty is 512 MB ipv 1024 MB vandaar de aantrekkelijke prijs.

Die voeding die je nu adviseert is gelijk een stuk duurder.
Azerty ziet er zeer interessant uit alleen dan heb je dat gedoe met thuisbezorgen.
Bovendien weet je nooit zeker of het transport enzo wel goed gaat.
Heb al zo'n 10x bij Azerty besteld: Leveringen zijn altijd goed gegaan.
1x was het wel bij mijn buurvrouw bezorgd, maar dat was de fout van TNT: die had even een briefje in de bus moeten doen. Verder nooit enig probleem.

Ik zou zaterdagmiddag met mijn vader naar Alternate gaan.
Ik denk dat ik dat toch ga doen.

Mijn vader wil er €100 voor uitgeven, totaal.
Ik zal dus nog wat moeten bijbetalen.

Met jouw voeding:
57,90+71,90=129,8€.
Op zich heb ik op mijn rekening makkelijk 30€ staan, dus ik denk dat ik dit toch bijbetaal.

En die GK bij Azerty is 512 MB ipv 1024 MB vandaar de aantrekkelijke prijs.
En denk jij dat dit geheugen je pc sneller maakt?
Meer geheugen is bij een HD4670 vooral marketing.
Welke kaart heb je nu voor 71,90?

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[237528]=1&product[205213]=1

En voor 130 euro heb je ook dit:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[216504]=1&product[205213]=1
Dan heb je weer een stuk betere videokaart. En ja: de voeding is echt meer dan zwaar genoeg.

Ik heb echter mijn keuze van de videokaart al gemaakt.
Ik bekijk alleen nog de keuze van de voeding.

Volgens mijn vriend is de keuze van de videokaart goed, we hebben het er vandaag nog even over gehad.

Bovendien kan ik er niet tegen als ik steeds blijf switchen in mijn keuze.
De videokaart staat dus al vast, een Club 3D HD4670.
Ik ga er geen honderden euro's aan besteden, want het is een 2,5 jaar oude Packard Bell.
Bij internetwinkels wil ik het sowiezo niet bestellen want als het dan bij de buren komt dan moet ik daar weer op gaan wachten.

Bovendien wil ik bij Alternate nog even de instructies betreft montage doornemen.

in principe mogen ze het niet bij buren afleveren.
Maar goed: je bent echt weer zo'n ******eigenwijze puber. :mad: (ik vraag me echt af waarom je een vraag stelt als je liever even oude vriendjes wil geloven...)
Succes met je keuze....

in principe mogen ze het niet bij buren afleveren.
Maar goed: je bent echt weer zo'n ******eigenwijze puber. :mad: (ik vraag me echt af waarom je een vraag stelt als je liever even oude vriendjes wil geloven...)
Succes met je keuze....
Ja, wat dat betreft ben ik zeer eigenwijs.
Alleen geloof ik wel dat die HD4670 zeer goed games kan spelen.

Zulke zware games speel ik nou ook niet:
NFS Porsche 2000
NFS Hot Pursuit 2
NFS Underground 2
Racedriver Grid
DTM race driver 3
Colin McRae 2005
Mittown Madness
FlightGear
FMS
Flight Simulator 2004
F1 Challenge (gemod)

Met die games moet die 4670 toch gehakt maken?

Ik heb voeding en GK inmiddels in huis.
De grafische kaart is een Club3d HD4670, wel met actieve koeling.
De voeding was niet op voorraad dus heb ik een andere, een OCZ, 500 watt, 82 % efficientie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan