Nieuwe videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertju1

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2011
Hallo allemaal,

Mijn naam is Robert.
Ik heb een vraag, ik heb een pc met een zeer goede processor en genoeg werkgeheugen, en als videokaart een AMD Radeon HD5450 erin zitten. Deze videokaart is toch niet erg goed vind ik, en wil iets anders. mijn budget is maximaal iets meer dan 100 euro, en zat zelf te denken aan de radeon hd 5770. Graag advies!

Ach, die HD5450 zo slecht nog niet.
Ik zou nog een beetje doorsparen, want voor € 100,- koop je niet veel. Dan zit je nog steeds in de instapmodelletjes en daar schiet je niet heel veel mee op, zonde van de investering.
Als je dan echt een wat betere videokaart wilt, verdubbel dan minstens je budget. Ga nog even sparen en zie het nog een paar maanden uit te zingen met wat je hebt.

Bedenk voordat je een nieuwe kaart gaat kopen, dat je ook even in de gaten moet houden wat dat betekent voor het stroomverbruik en het vermogen van de voeding van je pc. Gespierde videokaarten hebben honger naar energie, en je voeding moet dat wel aankunnen.

bovenstaande klopt niet helemaal
de HD5450 is geen goede kaart betreft gamen en zware grafische programmas
de HD5770 is in dit geval een prima kaart
HD5770 is zeker geen "instap model"(dat is de HD5670) en zou ieder spel met gemak aan moeten kunnen

maar om uberhaupt het advies te geven om nog te wachten zonder dat je de systeem specs of het doel voor de pc van de eigenaar weet...

dus geef eerst eens wat informatie over je computer en geef aan wat je wilt gaan doen met je pc

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de 2 reacties, ik heb 8gb werkgeheugen, AMD Athlon II x4 640 processor @ 3,0 ghz, Windows 7 Home Premium 64-bits, moederboord asus M4A78LT-M. Ik wil spellen als need for speed hot pursuit spelen. En nog een vraag, stel ik koop die 5770, moet je dan de 5450 erin laten? want ik weet niet of dit het sneller maakt of niet.
Ik zou mijn budget nog iets omhoog kunnen laten lopen, naar 140 euro ongeveer.

nee die HD5450 moet er dan uit, crossfire werkt alleen met 2x het zelfde type kaart (dus 2x HD5770 of 2x HD5450).
raad je aan om de HD5450 te verkopen.
je systeem is verder prima en de HD5770 zou er prima bij passen.
als je tog een iets betere graka wilt dan kun je voor een GTX460 gaan die zal elk spel op HOOG aan kunnen.

maar dan nog even hoeveel wattage levert je voeding?
dit is erg belangerijk straks koop je een te zware videokaart en dan start je pc niet op.
dit kun je alleen checken door de kast te openen en te kijk naar het stickertje op kastje waar de stroom kabel in gaat
geef dan aan welk merk voeding en hoeveel wattage deze kan leveren

Laatst bewerkt:
Okee, ik heb mijn kast niet opengeschroefd maar even gebeld, ik heb 460 watt en als merk codegen. Ik hoop dat ik hiermee videokaarten aankan en niet de voeding hoef te vervangen want dat wordt dan weer een dure grap... Verder zag ik ergens ook een goedkope hd 5850 staan, is deze aan te raden? Het kost wel 50 euro meer dus dat wil ik graag even weten.

Hoeveel heb je nodig voor die videokaarten dan?

Edit:
Ik lees net op de site van AMD dat een hd 5770 450 watt of meer nodig heeft, ik snap niet waarom ik die niet zou kunnnen?
5850 heeft helaas 500 of meer nodig, maar is dit zo'n probleem als je 460 hebt?

Laatst bewerkt:
Voorop staat dat een codegen geen merk is wat je in je pc hebben wilt.Zeg maar gerust een slecht merk.
Een 5770 vraagt totaal systeen bij een test met een i7 213w.Dan zou die voeding wel voldoende zijn maar van deze voedingen is bekend dat ze niet stabiel zijn.
Een goede voeding van een A merk van 400w zal bijv beter presteren als die huidige van 460.
Denk daar dan ook aan als je een 460 overweegt

Edit:
Ik lees net op de site van AMD dat een hd 5770 450 watt of meer nodig heeft, ik snap niet waarom ik die niet zou kunnnen?
5850 heeft helaas 500 of meer nodig, maar is dit zo'n probleem als je 460 hebt?

Let op: dit zijn richtlijnen voor het totale systeem.Dus niet alleen voor de kaart.
Daarbij liggen die getallen altijd hoger als daadwerkelijk verbruikt wordt.

Laatst bewerkt:
Mijn voeding van 800 watt trekte hem al niet,

ik had mn processor overclock i7 870 van 2.93 naar 3.34. en hij viel uit

jou watt is lager, maar je kunt het proberen

is de hd5850 niet overkill voor dit systeem?
ik zou die 50 euro gebruiken om een nieuwe voeding aan te schaffen
en dan een OCZ stealthXstream 500 watt is een goede A-merk voeding

800 watt die een hd5770 niet trekt is troep of kapot
460watt Coolermaster Xtreme zou dit met gemak aan kunnen

het gaat er om hoeveel Amps de voeding over de 12v lijn kan pompen en met a-merk voedingen is dit vaak hoger dan normaal

Laatst bewerkt:
@ l3efamousz

En wat heeft dit er nou weer mee te maken met je voeding??:rolleyes:

Lijkt me verstandig dat even wat nadenkt voordat je tot 'iets' plaatsen overgaat.

Okee, mijn voeding is dus "slecht". Dat is vervelend haha.
Maar jullie zeggen dus die 5770 kopen en dan een betere voeding of iets?
of een betere voeding en dan die 5850?
graag dan ook welke voeding.

En wat betekent overkill uberhaupt?

overkill bedoelen ze mee dat het niet te zwaar is voor je system ik kijk ff waat je het over hebt kan je meschien wel helpe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan