Nieuwe voeding nodig?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Roy19
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy19

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2012
Ik heb laatst een nieuwe videokaart gekocht voor mijn Acer Aspire M5201, ik ben van een ATI Radeon 4650 HD 1024mb naar een Nvidia Geforce GT520 2GB DDR3 gegaan.
Alle drivers van mijn vorige videokaart heb ik uiteraard verwijderd, uiteraard ook AMD Cataclyst Control Center en ik heb de drivers voor mijn nieuwe videokaart geinstalleerd.

Nu heb ik het volgende probleem; mijn PC behaald nog steeds dezelfde resultaten als met mijn vorige videokaart, ik kan bijvoorbeeld zelfs Call of Duty: Black Ops niet op maximum settings draaien en Battlefield 3 schiet al helemaal niet op terwijl ik met deze nieuwe videokaart toch aardig zou mee moeten kunnen gamen.

Ik heb gehoord te kregen dat het eventueel mijn voeding zou kunnen zijn, de Nvidia Geforce GT520 heeft minimaal 300 Watt nodig en mijn Voeding heeft een vermogen van 400 Watt (Ik heb meer Watt dan het minimum, kan dit alsnog het probleem zijn?) Voeding type = FSP400-60THA (1PF)

Even mijn PC specs:

Processor = AMD Athlon II X4 620
Motherboard = ACER RS780HVF Chipset = AMD 780G
BIOS= American Megatrends Inc. Version = R01-C0
Werkgeheugen= 6GB DDR2
Videokaart = Nvidia Geforce GT520 2GB DDR3
OS= Windows Vista Premium 64 Bit
Voeding= FSP400-60THA (1PF)

Als ik eventueel specs ben vergeten te vermelden hoor ik dit graag dan zal ik die er ook bij zetten! :)

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Roy

Je nieuwe videokaart is niet echt een high-end gaming videokaart waarmee je elk spel zou kunnen spelen. Als hij minimaal 300W nodig heeft is het niet erg als je voeding meer is dan dat minimum. Die videokaart kan dan gewoon die games niet aan, en op maximum settings al helemaal niet, daar moet je echt een high-end kaart voor hebben.

De HD4650 is krachtiger voor games dan de GT520. Je bent er dus op achteruit gegaan qua prestaties in games!

Het ligt dus niet aan je voeding.

een miskoop kan gebeuren de HD4650 is idd krachtiger dan de GT520
wil je degelijk gamen dan had je voor een GTX550 of HD7750 moeten gaan

Nu even een vraagje van mijn kant: Als de GeForce dubbel zoveel GB aan geheugen heeft, ligt dit dan aan de kloksnelheid (MHz), dat die minder krachtig is?

Nee, dat ligt aan meerdere factoren en is wat moeilijker uit te leggen zo snel ;) Even simpel: het is een combinatie van het aantal rekeneenheden, geheugen, geheugenbandbreedte en nog wat andere factoren.

Advies voor het uitkiezen van een videokaart: bekijk reviews en benchmarks zodat je iets weet over de prestaties. (nadat je hebt gekeken welke kaarten in je budget passen)

het aantal GB van een videokaart heeft vrij weinig te maken met hoe sterk een videokaart is
een Videokaart met 512mb werkgeheugen kan sterker zijn dan een met 1GB
een GTX8800 met 512mb zal het altijd beter doen dan een GT9600 met 1GB omdat de grafische chip in de GTX8800 kaart krachtiger is

wil je er achter komen hoe goed een bepaalde kaart is dan raad ik je aan om benchmarks op te zoeken en de kaart met andere kaarten te vergelijken

Laatst bewerkt:
Bedankt in ieder geval voor de reacties, dan ben ik dus bij deze mooi opgelicht, de man van de betreffende winkel garandeerde mij dat de videokaart 2x zo snel was qua Mhz en kloksnelheden en dus aan GB, alleen dat laatste klopte.

Als die persoon dat beweerde, dan moet je gewoon teruggaan naar de oplichter. Is het al lang geleden? Want ik zou gewoon de koop ontbinden.

Ik heb de videokaart vorige week dinsdag gekocht, ik heb alles nog bewaard inclusief bonnen dus ik wil hem terug brengen.
Als die persoon dat beweerde, dan moet je gewoon teruggaan naar de oplichter. Is het al lang geleden? Want ik zou gewoon de koop ontbinden.

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx is een aardige site om te kijken wat je PC uberhaupt aan kan.
http://www.videocardbenchmark.net/ Ook dit geeft een lijst met grafische kaarten en wat ze kunnen trekken.

Volgende keer eerst zelf even kijken naar wat voor kaart je wilt en dan pas kopen ;) Alvast een tip voor de volgende keer.

Trouwens van welke winkel heb je het gekocht?

Ja idd, de volgende keer ga ik eerst op internet zoeken wat het beste is, ik heb de videokaart gekocht in MIDO Computers.

Ja idd, de volgende keer ga ik eerst op internet zoeken wat het beste is, ik heb de videokaart gekocht in MIDO Computers.

Het is een regel in het kopen van onderdelen tenzij je weet waarover je praat haha. Eerst kijken dan kopen. Maar ik zou ook maar even een brief of mail naar de directie van die winkel sturen, ik weet niet of het een grote winkel is of niet maar dit is een zeer maar dan ook zeer slechte zaak dat ze personeel rond hebben lopen die je bedriegen.

EDIT: Ik heb even de eerste link die ik kreeg op google geopend met de zoeknaam: MIDO computers.
De eerste lijn die ik zie: '' Mido computers is al lang een begrip voor service en qualiteit in Oosterhout.
Die hoge qualiteit hoeft niet duur te zijn. '' Ik vond dit zelf wel amusant. Het feit dat ze je hebben opgelicht.

Laatst bewerkt:
Nou ben ik teruggegaan naar de winkel maar de medewerker blijft beweren dat de Nvidia Geforce GT520 2GB SDDR3 sterker is dan de ATI Radeon 4650 HD 1024mb.....

en heb je toen met de baas van die medewerker gesproken? Benchmarks laten echt andere dingen zien, dus wat mij betreft mogen ze die werknemer dan ontslaan ;)

De baas was afwezig..... Ik heb gevraagd wanneer hij terug komt en dat wordt vrijdag, de medewerker is niet bevoegd om geld terug te geven, ik vind ook dat ze hem moeten ontslaan. (Blijkt zelfs een stagiar te zijn) Maar goed, eigenlijk weet ik nu niet meer wat ik moet doen, een aantal personen geven aan dat mijn oude videokaart beter is dan de GT520 en andersom. Niet dat ik aan jullie twijfel.

De betreffende medewerker heeft op internet de 2 kaarten met elkaar vergeleken en beweert dat daaruit blijkt dat de kloksnelheden etc alles hoger zijn. Ook beweerde hij dat ik Battlefield 3 op High settings zou kunnen draaien, nu heb ik op geforce.com gekeken en blijkt dat de hoogst haalbare FPS met de GT520 5 - 10 FPS is.

Zoals gezegd: kloksnelheid zegt niet alles, voor straf zou deze stagair deze kaart uit eigen portemonnee moeten terugkopen wegens bedrog/oplichting & onkunde. Was er niemand anders dan die stagair, want je af laten schepen dat de baas er niet is kan je niets mee he, er is dan altijd nog iemand die wat voor je moet kunnen regelen!

Ja er was nog één jongen die daar werkt maar die bemoeide zich er niet mee, hoe kan ik de 2 kaarten vergelijk met Benchmark? Ik heb namelijk net het programma gedownload.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan