Nieuwe voeding nodig?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Roy19
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hoeft het programma niet te downloaden, je moet op die site je videokaart opzoeken tussen de ranglijst :P

Andere mensen hebben al eens de benchmark gedraait ;)

EDIT: daar zie je in die ranglijst dat je HD4650 een puntentotaal scoort van 521 en de GT520 heeft slechts 339, veel slechter dus!

(deze benchmark is trouwens niet allesomvattend qua testen, maar het geeft wel een indicatie!)

Laatst bewerkt:
Ook werd er vertelt dat de GT520 beter was omdat het een Directx 11 versie heeft en mijn ATI een Directx 10 versie, als ik naar uitvoeren ga en in type dxdiag komt er alsnog versie 11 te staan

Oke bedankt in ieder geval voor al de moeite, weet je dan een goede videokaart die op mijn systeem aansluit? En moet ik dan eventueel nog dingen aanpassen zoals een nieuwe voeding of koeler?

Directx versies zeggen niets over prestaties in games :P Het zegt iets over bepaalde grafische trucjes die ze kunnen uithalen, Dx10 is nog steeds prima om te gamen.

Goede videokaart? dan moet je eerst een budget vertellen ;) Het beste is namelijk ook erg duur!

Een budget van rond de 150 - 200 euro? Zou ik toch aardig ver mee moeten kunnen komen. :)

de HD6870 van AMD is wel een leuk kaartje, welke rond de 150 euro geprijsd is (prijzen)

Alleen is dan wel aan te raden om je voeding ook te upgraden, misschien dat ie het nog net redt, maar ik twijfel of het verstandig is. Qua voeding zou je op iets uitkomen op een A-merk voeding zoals de Corsiar builder serie, 500 Watt moet genoeg zijn: klikkerdeklik

Je bedoelt waarschijnlijk de Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e ? Ik was idd van plan om mijn voeding te upgraden aangezien 500W wel een must wordt, maar met de HD6870 zou ik bijvoorbeeld BF3 op hoge graphics en met een goede FPS kunnen draainen? Mits ik de nieuwe voeding installeer uiteraard. :)

Ja, dan moet je BF3 wel op high kunnen spelen ja ;) Sapphire is het merk/fabrikant die de videokaart gemaakt heeft, AMD levert de videochip. Zo zijn er nog andere fabrikanten die van de videochip een videokaart maken: Club3D, Sapphire, Gigabyte, MSI, PNY, Zotac, etc.

Veel verschil zit er niet in tussen de kaarten van de fabrikanten, sommige versies hebben een lichte overclock. Wel zit er verschil in de koelers op de videokaarten. Zelf ben ik altijd tevreden geweest over de videokaarten van Sapphire, maar dat zegt niet dat de andere kaarten slecht zijn!

Hier trouwens nog een mogelijk interessante review: klikkerdeklik
Helaas even niet zo snel een review kunnen vinden met BF3, maar deze nieuwere kaarten zijn daar wel mee getest: klikkerdeklik. Daar is wel de HD6850 in opgenomen, en de HD6870 is dus nog een stukje sneller, dus je kan daar zeker te weten BF3 op high mee spelen ;)

Oke, in ieder geval erg bedankt voor al je moeite, ik ga proberen de GT520 om te ruilen voor de Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 (natuurlijk wel met bij betaling) Als ik nog vragen heb laat ik van me horen! ;)

Btw heb ik voor de HD6870 ook nog een extra koeling nodig of is het goed zo? En wat wil een ´´lichte´´ overclock zeggen? :)

Laatst bewerkt:
Nee, daar heb je geen extra koeling voor nodig in principe. Ik weet niet hoe jouw behuizing verder is ingericht, maar een outtake ventilator is nooit weg ;) Mocht je daar nog een oordeel over willen, dan zal je een foto van de binnenkant van de behuizing moeten maken, dan kan ik meekijken en meedenken.

Met lichte overclock bedoel ik dat deze videokaart iets sneller zijn dan de standaard die AMD voorschrijft. Dus stel dat de kaart volgens AMD gespecificeerd is voor 900MHz, dan kan de fabrikant een versie uitbrengen die op 925MHz loopt. Daar krijg je dan ook gewoon garantie op van de fabrikant ;)

Ik heb alsnog even de foto´s gemaakt van de binnenkant van mijn PC. PC Foto 1.jpg

PC Foto 2.jpg

Hoop je hier mee voldoende inzicht te bieden :)

Laatst bewerkt:
Is prima in orde, je hebt al een ventilator die de warme lucht uit de computer haalt :)

Oke bedankt, nu ben ik terug gegaan naar de PC shop want ik wilde de GT520 inruilen voor een HD6870 Sapphire, nu blijkt die niet meer leverbaar bij die shop maar wel die van Club3d, is de koeling etc van Club3d minstens even goed als die van Sapphire? :)

Nu was de eigenaar van de winkel aanwezig en hij bleef maar beweren dat de GT520 beter is dan een HD4650 en een HD6870

tja, dan zou je bijna denken dat ie zijn winkel maar moet opdoeken wegens geen verstand van zaken....

Idd, ik heb zelf ervaren dat de GT520 slechter presteert en uit diverse testen komt ie er ook slechter uit.

Oja mijn allerlaatste vraag, past de HD6870 wel in mijn PC aangezien de kaart een vrij grote omvang heeft? :P Bedankt voor alle moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan