Nieuwe voeding nodig?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Roy19
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Moet zeker passen, hij zal niet verder lopen dan dat je moederbord doet ;)

bij welke winkel wheb je de GT520 gekocht en heeft de winkel een website?
als je behuizing standaard midi tower is dan gaat de kaart prima passen

Laatst bewerkt:
bij welke winkel wheb je de GT520 gekocht en heeft de winkel een website?
als je behuizing standaard midi tower is dan gaat de kaart prima passen

Ik heb de GT520 bij MIDO Computers gekocht, ik had nog nooit van de zaak gehoord, in eerste instantie ben ik naar BCC gegaan maar zij verkopen geen videokaarten en zij verwezen me door naar MIDO Computers, dit is ook overigens de laatste keer dat ik daar iets gekocht heb. De website is http://www.midocomputers.nl/ Ik heb de baas daar vertelt dat ik me voel opgelicht en dat schoot even bij hem in het verkeerde keelgat, maar naar mijn mening als ik met al mijn PC specs naar een zaak ga, ik vertel aan wat voor eisen de videokaart moet kunnen voldoen en vervolgens ''voldoet'' deze videokaart aan de genoemde eisen volgens hun, vind ik dat ik ben opgelicht. Maar goed nu is de HD6870 van Club3d voor mij besteld, ik moet het verschil uiteraard wel betalen maar dat spreekt voor zich.

dat is goed om te weten voor de volgende klanten :)
website ziet er ook niet erg professioneel uit zal wel een één mans zaakje zijn

Laatst bewerkt:
De website ziet er totaal onprofessioneel uit idd, zo ook de baas. Ik had het idee dat ik meer verstand heb van GPU´s als hem. Hij praatte totale onzin, volgende keer verzamel ik eerst goed informatie en bij vragen stel ik die hier. :)

Ik heb de HD6870 nu geïnstalleerd en ook mijn nieuwe voeding de Mod X Stream-Pro 600W, ik ben voor deze gegaan omdat ik wat slechte dingen heb gelezen over de Corsair en vond het toch beter om boven het minimum aantal Watt te gaan zitten, bedankt voor de moeite in ieder geval, ik draai BF3 nu zelfs op Ultra met de max resolutie en goede FPS. :)

Nu is alles wel geïnstalleerd maar de temperatuur van mijn videokaart ligt rond de 80 graden als ik BF3 draai en andere zware spellen, gewoon op Windows Bureaublad ligt de temperatuur rond de 40 graden, is dit wel normaal?:confused:
Heb even een foto gemaakt van de inrichting van mijn PC. Foto´s telefoon 017.jpg
Ik denk dat ik de temperatuur naar beneden kan brengen door men oude vens te vervangen voor een nieuwe ''outtake ven'' en een andere ventilator op men CPU te plaatsen alleen heb ik waarschijnlijk niet genoeg ruimte rond men CPU door de bedrading of wel?
Hoop dat iemand tips heeft voor een nieuwe ventilator, deze moet van goede kwaliteit zijn en zo stil mogelijk. :)

Nogmaals bedankt!

80 graden In Game is een normale temperatuur. Videokaarten kunnen erg warm worden, als je temperatuur onder de 90 graden blijft overleven ze dat prima (kunnen makkelijk temperaturen aan van 100 graden, maar dat zou ik niet aanraden).

Outtake ventilator vervangen heeft niet zoveel nut denk ik, heb je al een front intake? Verder: de kabels van je voeding zitten wel erg rommelig en deze hinderen de luchtstromen. Tip: probeer deze zoveel mogelijk tussen de lege ruimte te stoppen tussen je DVD drives en je harde schijven. Als je voeding modulair is (dat denk ik te zien?), dan kan je alleen de kabels die nodig zijn aansluiten op de voeding en de rest ergens opbergen. Algemene regel is dus dat kabels de luchtstromen hinderen en je ze zoveel mogelijk aan de kant moet halen! (ideale luchtstroom loopt globaal van de front intake beneden naar de back outtake boven)

Een nieuwe CPU ventilator/koeler gaat natuurlijk alleen de temperatuur van de processor verlagen, niet die van je videokaart.

Wat is een front intake? Ken nog niet alle begrippen / termen :rolleyes: Het is idd een modulaire voeding, ik heb alleen de kabels aangesloten die ik gebruik. De kabels zijn vrij strak en het is erg lastig om ze verder weg te stoppen maar ik ga het nogmaals proberen.
Maar ik denk dat als je een grotere koeler / ventilator op je CPU plaatst dat er dan een grotere hoeveelheid koele lucht naar binnen stroomt, dus dan zou de temperatuur van mijn videokaart ook lager moeten zijn toch?

Laatst bewerkt:
Front intake is eigenlijk niets minder dan een ventilator aan de voorzijde van de behuizing die koele lucht aanzuigt en in de kast blaast. Met (back) outtake bedoel ik de ventilator die jij al hebt aan de achterzijde van de behuizing net onder de voeding. Deze ventilator blaast warme lucht uit de behuizing.

Een grotere koeler op je processor gaat in ieder geval niets helpen voor temperaturen van je videokaart, er komt namelijk niet meer koelere lucht in de behuizing! (en onthou: warme lucht stijgt). Het enige wat zal gebeuren is dat de processor koeler zal zijn.

Succes met de kabels proberen weg te werken. Denk bij het wegwerken eraan dat je zo min mogelijk de luchtstroom verstoord. Dus als je een front intake hebt, dan moet je proberen de kabels niet in de luchtbaan van die ventilator te laten hangen. Zoals ik al zei: de ruimte tussen de DVD-spelers/branders en de harde schijven is vaak een loze ruimte waar je gerust kabels (of overtollige stukken kabels) in kan proppen zonder dat het de luchtstroom hindert.

Oke bedankt voor je tips, ik heb alleen geen front take ven, zou ik deze eventueel wel kunnen plaatsen of is dit overbodig?

Als je deze niet hebt, en je kan er 1 plaatsen in je behuizing is dat zeker aan te raden. Icm het goed wegwerken van je kabels heb je dan al een behoorlijke airflow: voor in de behuizing onderaan wordt er dan koude lucht aangezogen de behuizing in, terwijl opgewarmde lucht achteraan de behuizing bovenaan eruit geblazen wordt. De luchtstroom is dan op jouw foto van rechtsonder naar linksboven, wat heel goed werkt in het algemeen.

Of je een extra ventilator kunt plaatsen aan de voorzijde van de behuizing ligt natuurlijk aan de behuizing. Als je de naam/type van de behuizing weet is dat wel na te zoeken. (ik vermoed dat je wel een extra ventilator kunt plaatsen aangezien het een wat luxere kast betreft aan de toolless monteermogelijkheden, maar helemaal zeker ben ik niet aan de hand van de foto)

Waar kan ik zien wat voor type behuizing ik heb? Ik heb een Acer Aspire M5201 maar dat zegt waarschijnlijk niets over de behuizing zelf?

Aan de plaatjes te zien als ik op de behuizing zoek is deze niet geschikt voor een ventilator aan de voorzijde van de behuizing helaas....

Nee dat dacht ik zelf iid ook al aangezien er geen ruimte meer overbleef, dus er is geen andere manier om men videokaart extra te koelen?

andere kast kopen en daar alles in over plaatsen?
een behuizing kost zo rond de 30/40 euro...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan