Ik heb een werkmap met als eerste werkblad totaalgegevens, en de werkbladen die erop volgt is een schema (lijst met waardes per dag van de maand, dus dag 1 is het eerste werkblad) waar allerlei gegevens in ingevuld worden. (getallen) deze gegevens worden opgeteld neergezet in het totaaloverzicht. het verwijzen naar andere cellen en optellen etc lukt allemaal goed.
Nu wil ik alleen een macro opnemen die ervoor zorgt dat er een nieuwe dag wordt toegevoegd, dus een nieuwe werkblad, waarbij de naam ervan aangepast wordt naar Dag 2 (en weer een nieuwe naar dag 3, dag 4, enz.) en die het schema overneemt van dag 1, en ook nog eens een keer dat er op het totaal overzicht het nieuwe werkblad erbij opgeteld wordt.
Dus opgesomd:
nieuwe werkblad invoegen met layout van Dag 1
Nieuwe naam werkblad optellend geven (dag 2, dag 3, dag 4 enzovoort voor elk nieuw werkblad)
de gegevens uit het nieuwe werkblad ook optellen bij het totaaloverzicht.
ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd. Ik heb echt 3 uur zitten proberen, maar kom er niet uit..
bijgaand het bestand waar het om gaat.
Bekijk bijlage Versie 2.1.xlsx
Nu wil ik alleen een macro opnemen die ervoor zorgt dat er een nieuwe dag wordt toegevoegd, dus een nieuwe werkblad, waarbij de naam ervan aangepast wordt naar Dag 2 (en weer een nieuwe naar dag 3, dag 4, enz.) en die het schema overneemt van dag 1, en ook nog eens een keer dat er op het totaal overzicht het nieuwe werkblad erbij opgeteld wordt.
Dus opgesomd:
nieuwe werkblad invoegen met layout van Dag 1
Nieuwe naam werkblad optellend geven (dag 2, dag 3, dag 4 enzovoort voor elk nieuw werkblad)
de gegevens uit het nieuwe werkblad ook optellen bij het totaaloverzicht.
ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd. Ik heb echt 3 uur zitten proberen, maar kom er niet uit..
bijgaand het bestand waar het om gaat.
Bekijk bijlage Versie 2.1.xlsx