• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuwe Werkbladen invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

CrazyRedd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2013
Ik heb een werkmap met als eerste werkblad totaalgegevens, en de werkbladen die erop volgt is een schema (lijst met waardes per dag van de maand, dus dag 1 is het eerste werkblad) waar allerlei gegevens in ingevuld worden. (getallen) deze gegevens worden opgeteld neergezet in het totaaloverzicht. het verwijzen naar andere cellen en optellen etc lukt allemaal goed.

Nu wil ik alleen een macro opnemen die ervoor zorgt dat er een nieuwe dag wordt toegevoegd, dus een nieuwe werkblad, waarbij de naam ervan aangepast wordt naar Dag 2 (en weer een nieuwe naar dag 3, dag 4, enz.) en die het schema overneemt van dag 1, en ook nog eens een keer dat er op het totaal overzicht het nieuwe werkblad erbij opgeteld wordt.

Dus opgesomd:
nieuwe werkblad invoegen met layout van Dag 1
Nieuwe naam werkblad optellend geven (dag 2, dag 3, dag 4 enzovoort voor elk nieuw werkblad)
de gegevens uit het nieuwe werkblad ook optellen bij het totaaloverzicht.

ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd. Ik heb echt 3 uur zitten proberen, maar kom er niet uit..

bijgaand het bestand waar het om gaat.

Bekijk bijlage Versie 2.1.xlsx

Bekijk dit eens.
Formules in tabblad 'totaal' nog wel aanpassen als in (gele) cel C10

Bijlagen

Top! Dit is precies wat ik zocht. echt super bedankt.

Nog een laatste vraag, als ik nou in "dag 1" gegevens wijzig, gaan die dan mee in nieuwe werkbladen die worden gemaakt?

Wijzigingen moet je in blad 'leeg' doen deze wordt gekopieerd en moet achter aan blijven staan.
Eerder gemaakte tabbladen worden niet veranderd.

Ja dat dacht ik al, helemaal super, ik heb het nu werkend en in gebruik. bedankt voor de snelle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan