Nieuwsgroepen vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sims

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
Berichten
1.088
Ik ben net begonnen met het downloaden en instellen van Nieuwsgroepen, ik heb internet van Ziggo en heb dus een gratis nieuwserver.

Ik heb alles ingevuld, op de site van binaries4all.nl heb ik de handleiding ongeveer gevolgd (snap alleen een paar dingen niet)

Er staat een zin met ''FTD watchdog'', moet je dit hebben? want er staat verder geen downloadlink of iets erbij?

Ze hebben het ook over zoekmachines voor Nieuwsgroepen, maar welke is een goede zoekmachine met vele nederlandse films / software?
 
het is niet verplicht dat te nemen.

ik gebruik zelf Koala FTD sinds de NZB knop weg is.
met ftd kun je dvd's software, games enz. downloaden.
het programma is nederlands.

hier een link van FTD.
hier een link van Koala FTD.
 
het is niet verplicht dat te nemen.

ik gebruik zelf Koala FTD sinds de NZB knop weg is.
met ftd kun je dvd's software, games enz. downloaden.
het programma is nederlands.

hier een link van FTD.
hier een link van Koala FTD.

wat is koala precies?
 
Koala brengt een snelkoppeling in FTD naar 1 van de nieuwsgroep zoekmachines, zodat je het gewenste spul makkelijker kunt vinden.
Echter met FTD kan je NIET downloaden, FTD indexeerd alleen wat er gepost word in de nieuwsgroepen. Een goed, makkelijk en gratis Newsreader is Alt.binz. De standaard versie is gratis maar is inmiddels op sommige punten wat gedateerd, na een donatie krijg je het recht om de nieuwste versie te gebruiken.
Zelf gebruik ik alt.binz al enige tijd en het is de donatie zeker waard geweest. Een andere gratis nieuwsreader is Grabit, echter daar zijn soms problemen mee.
 
Ik heb inmiddels het programma FTDv3 gedownload en ingesteld, moet ik dat andere ''Koala'' programma ook nog downloaden en installeren?

Een vraag:

Ik heb Grabit

Ik heb bij FTDv3 een leuke film die ik graag binnen wil halen, hoe doe ik dit.
Ik heb het volgende scherm

 
Als ej koala nu ook even installeert en opstart, krijg je een knop erbij;
(zie screenshot)
attachment.php


Deze kun je dan gebruiken om naar de NZB te gaan.
 

Bijlagen

  • Koala.jpg
    Koala.jpg
    23,8 KB · Weergaven: 103
De NZB laad je in Grabit en dan zou de rest vanzelf moeten gaan.
 
als ik koala setup druk dan start FTDv3, wat moet ik nu doen bij james bond om hem een nzb te maken zodat die download met Rabit?

(Bedankt trouwens voor de moeite om door te helpen)
 
Je moet zorgen dat de NZB door Grabit geopend wordt. Met de knop van Koala in FTD kun je makkelijker de NZB bestanden opzoeken. Ik gebruik zelf Newsbin Pro, dus weet even niet hoe je Grabit goed kunt instellen.
 
Al een stap verder:)

Waarschijnlijk is de knop NZB index erbij gekomen, hier heb ik opgeklikt.
Toen kwam ik op deze website
*KNIP*
Toen heb ik hem aangevinkt en dan geklikt ''Create NZB''
Nu start Rabit maar krijg ik deze foutmelding

 
Laatst bewerkt door een moderator:
De link naar de NZb verwijderd.;)

De bestanden zijn waarschijnlijk te oud. Neem aan dat je geen betaalde server gebruikt.
 
Ik heb Ziggo als nieuwsserver.

Nog een vraag, als ik bij FTDv3 bijvoorbeeld mr bean intik krijg ik geen spots
en bijvoorbeeld Death race dan krijg ik ook geen resultaten?
Het kan toch niet zo zijn dat deze films, vooral death race niet op FTD staat?
Hoe komt dit?
 
Death race staat twee keer in FTD. Deze zijn wel al een paar maanden oud. Het is net hoe je FTD hebt ingesteld. Ik laat posts van 175 dagen oud weergeven en maximale spots staat op 2000. (Configuratie > geavanceerd)

Ik weet niet wat de retentie van Ziggo is. Retentie = het aantal dagen dat een post te downloaden is. Voor Eweka is dat 170 dagen momenteel.
 
Voor de foutmelding weet ik al de oplossing (moet gebruikersnaam en wachtwoord die ik van ziggo heb gekregen invullen)

Nu nog de vraag waarom die de beroemde films niet vind?

-------------------

oke bedankt crach (postte dezelfde tijd)

------------------------------

Weet je het toevallig van Ziggo hoeveel dagen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan