nieuwsgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

APOCALYPSE

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
783
waar kan ik programmas vinden voor nieuwsgroepen om films games en software te loaden en met goeie screenshots erbij?
 
Welke het beste is? Dit kan ik niet voor jou beantwoorden, ik gebruik Newsbin en Grabit, maar of jij dat ook lekker vindt werken weet ik niet.
 
er zijn tig programma;s en inderdaad maar net wat je zelf fijn vindt werken.

je hebt de keuze uit oa

newsleecher
xnews
grabit
agent
newsreactor
newsbin

en zo kan ik nog wel ff doorgaan
 
ok welke raden jullie mij aan want ik snap het nog niet goed hoe het werkt daarom wil ik een beetje hulp van screenshots erbij ik hoor van veel mensen dat je op nieuwsgroepen alles kan vinden
 
buffy gaf een aantal links met uitleg, iets meer moeite doen.
 
Geplaatst door APOCALYPSE
ok welke raden jullie mij aan want ik snap het nog niet goed hoe het werkt daarom wil ik een beetje hulp van screenshots erbij ik hoor van veel mensen dat je op nieuwsgroepen alles kan vinden

Grabit is waarschijnlijk het geschiktst voor beginners. Kijk eens op de link die ik eerder gaf, daar vind je uitgebreide nederlandstalige uitleg met screenshots en al: http://www.tutorialbase.net/?p=uitleg&sectie=grabit
 
Als je grabit gaat gebruiken, dan nog wel even een kleine toevoeging; is een prima progamma verder overigens.

1.gif


Op deze afbeelding (Articles view) kun je aangeven welke artikelen je wilt zien.
Met de instelling zo als op het scherm zie je echter niet artikelen met fouten er in.
Beter is het om alle buttens aan te klikken (alleen de onderste (is op het voorbeeld niet te zien) is wat onzinnig, n.m. artikelen waarvan al bekent is dat een deel niet op de server staat, en ja die wil je zeker niet downloaden). De buttons werken dus als een soort filter.

Waarom dit dit belangrijk, een file bestaat vaak uit meerdere artikelen, nu zie je alleen artikelen waar geen fouten in zitten, en dus niet die ene die wel onderdeel van je file uitmaakt maar waar een fout in zit...
 
Laatst bewerkt:
nog ff een vraag ik zit bij wanadoo weten jullie wat daar de newsserver van is?
 
ik heb grabit ingestelt zo als het op de screenshots staan maar ik krijg die lijst met binaries niet van de nieuws groepen wat doe ik fout?
 
... Tja lastig te zeggen zo van afstand.

Eerste van je natuurlijk doet is de lijst met news servers update, afhankelijk van je snelheid kan dit al even duren. Als er niets lijkt te gebreuren zit je misschien naar het verkeerde scherm te kijken.

Grabit heeft min of meer 3 schermen, artikelen, batch en groeps.

Kijk even naar het plaatje.
Met groen omcirkeld zijn buttons, ook als lijken deze geen buttons te zijn, hier kan je wisselen tussen de drie schermen.

In All groeps selecteer je een groep (gewoon dubbel op klikken. Dan ga je naar Batch, daar kan je zien dat de groep automatische geupdate wordt, afhankelijk van het aantal artikelen duurd dit langer of korter (nb grote groepen zoals alt.binaries.movies.dvix kunnnen echt lang duren voor dat je ze binnen hebt).
Dan selecteeer je de artikelen die je wilt hebben ook deze kun je dan weer terug vinden onder batch.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
 

Bijlagen

  • grabit.gif
    grabit.gif
    14,9 KB · Weergaven: 69
dat is het nou juist bij alle 3 de schermen staan geen groepen geen lijst om op te klikken dus ik wacht al anderhalve dag nu dit klop toch niet niet dat is te lang?
 
Die lijst met groepen moet je wel eerst downloaden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan