nieuwsgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door buffy


Tja, ik gaf hem ook al een link naar een goede handleiding waar al zijn vragen duidelijk in beantwoord worden, maar dat helpt blijkbaar niet...:(

lezen is soms inderdaad moeilijk.

bedoel dit niet negatief to van de vraagsteller maar als je goed die handleidingen volgt zou het goed moeten staan.
de problemen die er nu genoemd worden duiden op verkeerde instellingen.
 
Samen met poort 119 neem ik aan.

Account en wachtwoord kun je bij ADSL overigens leeg laten.
 
Veel meer dan dit hoeft er dus niet te staan. Zie afbeelding.

In jou geval dus dan met news.wanadoo.nl ipv news.demon.nl...

Je kunt dit controlleren door op default server te gaan staan en op de rechtermuis knop te klikken.
Kies vervolgens voor Server properties
 

Bijlagen

  • grabit3.gif
    grabit3.gif
    29,8 KB · Weergaven: 28
heb van alles geprobeerd krijg niks alleen steeds unable connection to server verder niks gaat niet iedereen bedankt voor ze reaktie
 
n.a.v bovenstaande heb ik ook vragen heb alles gedaan zoals vermeld in tutorialbase.net en ben ook daadwerkelijk aan het downloaden nu vraag:als ik een film wil downloaden zie ik zoveel bestanden staan
wat hoort bij elkaar ?
wat is wat?
is er ook een zoekfunctie ?

B.v.D
 
ja zou bv op naam kunnen filteren dus als voorbeeld een film die gepost wordt onder de naam 12345-film zou je daarop kunnen filteren
 
Een echte zoek functie is er niet wel een filter (Find), selecteer je groep in het scherm << Subcribed groeps.
Klik in het rechter deel op de naam van de groep (rechts naast Batch en Alle goeps on Default server).
De knoppen balk verander, hier staat dan ook Find bij.
Heb je bv een film gevonden die je wilt download en in de titel staat een nummer bv File#1234 dan kun je die invullen bij Find, je krijg dan alleen de files met deze tekst te zien.
De benaming van bestanden doet iedereen anders en soms moet je naar een website om e daar achter te komen om welk bestand het eigenlijk gaat.

N.b. dit is dus niet te vergelijken met bv Kazaa waar je kunt zoeken, hier ben je (veel) meer afhankelijk van wat mensen uploaden naar een news server.
Bedenk ook dat berichten maar een paar dagen blijven staan, dan verdwijenen ze weer.

Een aardige om te beginnen is alt.binaries.movies.shadowrealm (Kill Bill 2 was daar bijvoorbeeld al down te laden, in niet al te beste kwaliteit overigens; bioscoop opname).
Hier worden geen DVD files aangeboden maar avi files.
Vaak in 10 tot 20 rar files samen met wat par files (voor het herstellen van fouten in je rar files).
De film is vaak in 2 of 3 delen, omschrijvingen zijn meestal wel duidelijk.

Leuke bin om mee te beginnen dus.
Als het principe dan duidelijk is kan je ook eens gaan kijken bij bv A.B.DVD.

Om te un-rar-en kun je WinRAR gebruiken (ook als de testperiode verlopen is un je deze gewoon blijven gebruiken, gewoon de popup weg klikken).
Ik controleer en herstel de RaR files met QuickPar.
Meestal worden er ook z.g. par files neer gezet, deze kan QuickPar gebruiken om RAR fiels te herstellen.
Normaal gesproken wil er nog wel eens een foutje in één of meerder van de files zitten deze kan je zo herstellen.
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik wel is newsbin klop het dat je hier een serial number voor moet hebben wil het werken of niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan