nilPCApp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb het hele pakket geinstalleerd.
Nu maar afwachten natuurlijk.

Bedankt alvast.

Sigma

Geplaatst door nteusink
Tja, tis moeilijk om daar achter te komen. wat ik zou doen is een sniffer als ethereal aanzetten zodra het progamma om internettoegang vraagt en het dan toegang geven.
Op die manier heb ik ook gekeken wat het doet bij een updatecheck.

Ik denk niet dat het zo een goed idee was om dit programma te installeren sigma omdat ethereal een trojan in zich heeft die Momma-B heet.

http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/trojmommab.html

Daar wordt ik niet echt gelukkig van.
Heer Teusink heeft u wat meer info dienaangaande.

Sigma

Saldos Bedankt.

Geplaatst door saldos

Ik denk niet dat het zo een goed idee was om dit programma te installeren sigma omdat ethereal een trojan in zich heeft die Momma-B heet.

http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/trojmommab.html

Ouwe koe uit de sloot gehaald?:D
http://www.ethereal.com/lists/ethereal-users/200206/msg00053.html

"I contacted Sophos regarding this, they confirmed that their signature file for Momma B triggered false positives and sent me an improved IDE (attached)."

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door sigma
Heer Teusink heeft u wat meer info dienaangaande.

Voor het geval het nog niet duidelijk was, ethereal is een prima programma dat erg veel gebruikers heeft en geen virussen/trojans bevat. ik zag laatst zelfs in de pc-active een artikel erover. :D

:rolleyes:

Ethereal is a free network protocol analyzer for Unix and Windows. It allows you to examine data from a live network or from a capture file on disk. You can interactively browse the capture data, viewing summary and detail information for each packet. Ethereal has several powerful features, including a rich display filter language and the ability to view the reconstructed stream of a TCP session.

Dus eigenlijk is dit een storm in een glas water.
Bedankt voor de antwoorden.
En saldos bedankt voor het opletten.
Voor hetzelfde geld was het wel fout geweest.

Sigma

Geplaatst door sigma

Sigma

Tuurlijk, daarom moet je altijd dubbel opletten:D

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door sigma

Sigma

Of het een fals positief is weet ik niet. misschien wel.

Maar Ik zie hier dat die trojan in versie 3.58 aanwezig was en dat daarna een versie uitkwam die dit probleem niet meer had:

http://gd.tuwien.ac.at:8095/lists/ethereal-users/200207/msg00014.html

En uiteraard graag gedaan Sigma.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door saldos
Maar Ik zie hier dat die trojan in versie 3.58 aanwezig was en dat daarna een versie uitkwam die dit probleem niet meer had

Daar staat dat de trojan herkent werd door versie 3.58 van Sophos en dat Sophos dat in de volgende versie gefixed heeft. De laatste versie van ethereal is 0.9.13a. Zover ik weet zijn er geen incidenten geweest met trojans/virussen in combinatie met Ethereal. Wel zijn er in het verleden bufferoverflows gevonden maar die zijn als het goed is allemaal gefixed.

Geplaatst door saldos

Of het een fals positief is weet ik niet. misschien wel.

Maar Ik zie hier dat die trojan in versie 3.58 aanwezig was en dat daarna een versie uitkwam die dit probleem niet meer had:

http://gd.tuwien.ac.at:8095/lists/ethereal-users/200207/msg00014.html

En uiteraard graag gedaan Sigma.

Dat weet ik wel Saldos, maar die kwestie speelde een jaar geleden en intussen zijn we al weer zes versies verder (Sophos had ook al toegegeven dat het om een "false positive" ging, zie de link). Om dan nu nog aan te komen dat er een trojan inzit, begrijp ik eerlijk gezegd niet:8-0: Lijkt me wat onnodige stemmingmakerij....

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie

Dat weet ik wel Saldos, maar die kwestie speelde een jaar geleden en intussen zijn we al weer zes versies verder (Sophos had ook al toegegeven dat het om een "false positive" ging, zie de link). Om dan nu nog aan te komen dat er een trojan inzit, begrijp ik eerlijk gezegd niet:8-0: Lijkt me wat onnodige stemmingmakerij....

Groetjes,
Bennie

Bennie, lees jij eigenlijk wel wat ik schrijf?
Ik schrijf toch dat de versie die na versie 3.58 uitkwam die dit probleem niet meer had en dat het dus in orde is?
Dus ik weet niet wat de bedoeling is van jouw onnodig en onzinnig bericht.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door saldos

Bennie, lees jij eigenlijk wel wat ik schrijf?
Ik schrijf toch dat de versie die na versie 3.58 uitkwam die dit probleem niet meer had en dat het dus in orde is?
Dus ik weet niet wat de bedoeling is van jouw onnodig en onzinnig bericht.

Saldos, ik lees heel goed wat je schrijft. Maar wat jij schrijft klopt helaas niet altijd. Ik reageerde namelijk op je opmerking "Of het een fals positief is weet ik niet. misschien wel". Wat jammer nou dat je de berichten in mijn eerdere link niet goed heb gelezen, want Sophos heeft zélf al verklaard dat het om een "false positive" ging en dat was al een jaar geleden (!!!!). Die opmerking had je dus bespaard kunnen zijn gebleven. Ook je tweede opmerking "Maar Ik zie hier dat die trojan in versie 3.58 aanwezig was en dat daarna een versie uitkwam die dit probleem niet meer had" slaat kant noch wal. Er is nameliijk NOOIT EN TE NIMMER een trojan in het programma geweest. Lees even goed de berichten in de link die ik je eerder gaf. Als je dat had gedaan, had je gelezen dat die geruchten volstrekt ongefundeerd waren.

Nu krijg ik dus van jou te horen dat ik een "onnodig en onzinnig bericht" schrijf. Hoezo dan "onnodig en onzinnig"? Zolang jij hier een volstrekt verkeerd beeld schetst van de gang van zaken, zal ik "onnodig en onzinnige" berichten blijven plaatsen. Ik heb daar weinig moeite mee, om je de waarheid te zeggen. Liever neem ik mensen als Sigma (en anderen) in bescherming tegen dit soort dwaasheden. Met dit soort dwaasheden worden mensen niet alleen verkeerd geïnformeerd, maar ook nog eens onnodig de stuipen op het lijf gejaagd ("Daar wordt ik niet echt gelukkig van").

Ik hoop dat je goed beseft, dat als ik en Ntneusink er niet tussen waren gesprongen, Sigma met een behoorlijk zure appel in de maag had gezeten. Kennelijk ben jij een andere mening toegedaan...

Helaas, jij doet dat dit alles af als zijnde "onnodig en onzinnig" en vraag je je verbijsterd af wat de bedoeling is.

Groetjes,
Bennie

Ik herinnerde me dat er een trojan in het programma zat in die tijd en dat is de reden dat ik daar wat over zei.

Maar met die uitspraken zoals "dwaasheden" en "de stuipen op het lijf gejaagd" zit je behoorlijk te overdrijven en de sfeer te verzieken vind ik. Je kunt dingen ook op een normale manier zeggen tegen iemand. Ik vind dat je soms behoorlijk bot uit de hoek komt en niet alleen hier maar met meer berichten die je post. Verder reageer ik hier niet meer op want anders komt er ruzie waar ik geen zin in heb dus ik sluit hierbij deze discussie.

Mooi, dan heb ik het laatste woord:)

Overdrijf ik?? Het is nogal wat, wanneer je iemand waarschuwt dat er een trojan in een programma zit. Uiteraard is zoiets heel goed mogelijk. Maar wanneer je je dat doet wil ik daar wel bewijs voor zien. A.u.b. geen losse flodders graag, in het vervolg met ARGUMENTEN EN DUIDELIJKE BRONVERMELDING. Helaas, dat ontbreekt maar al te vaak. Nee, in plaats daarvan krijg ik een vage en nietszeggende link naar het Momma-B-virus dat dan "als bewijs" moet gelden, dat er een trojan in dat programma zit.:eek:

Overdrijf ik?? "Daar wordt ik niet echt gelukkig van", roept Sigma (terecht!!!) verbouwereerd uit. Dat noem jij overdrijven?

"(...) en niet alleen hier maar met meer berichten die je post". Ook bij dit soort opmerkingen geldt in het vervolg: ARGUMENTEN, DUIDELIJKE BRONVERMELDING EN VOORBEELDEN A.U.B.

Tot nog toe heb ik AL mijn beweringen kracht bijgezet en gestaafd met ARGUMENTEN EN BRONVERMELDING.

Ik heb absoluut geen belang of zin bij ruzie of wat dan ook. Daar waar ik denk dat jij (of iemand anders, het is mij om het even) het mis heeft, zal ik niet nalaten om daarop te wijzen. En dat doe ik niet uit eigenbelang...

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan