NIS 2003 updates

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pablo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tegelijkertijd heb ik ook goed nieuws. De common client update is om 12:30 verwijderd van de Norton updates. Dus dit probleem is opgelost.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door fokkens
Alles er nog maar eens afgegooid en opnieuw geïnstalleerd.
Ik heb een aantal updates gedaan, behalve
1) Symantec indringingsdetectie-handtekeningen
2) Symantec Common Client updates
3) NIS programma-updates
4) NIS beveiligingsupdates

Hij loopt nu perfect, geen problemen meer met opstarten. Moet ik 1 van bovenstaande nog installeren om voldoende beveiligd te zijn? Punt 2 had ik eerder ook al niet geïnstalleerd, maar toen liep NIS vast. Waarschijnlijk zit er bij punt 1,3 en 4 ook nog een programmafout!

fokkens,
Nu het probleem is opgelost van de common client, wil ik van jou alleen nog weten wanneer je het probleem krijgt, dus jij zult even een proefkonijn moeten zijn.
Ik zou graag willen weten wanneer jij het probleem krijgt.
Dus installeer eerst de Symantec indringingsdetectie-handtekeningen en kijk dan of je een probleem hebt. Daarna de NIS programma-updates en kijk dan of je een probleem hebt en daarna de NIS beveiligingsupdates en kijk dan of je een probleem hebt.
Zo kunnen we erachter komen welke van de 3 het probleem veroorzaakt.

Hoi Saldos,

Ook ik heb toch alles opnieuw geinstalleerd. Dat is volgens mij goed gegaan. Nog twee vragen:

Bij Live-Update heb ik de CommonClient uitgevinkt. Blijft die wel steeds bij Live-Update verschijnen en moet ik hem dan uitvinken?

Waar is dat CommonClient voor en wat gebeurt er als je die verder niet installeert/update?

Bedankt voor alle kennis

Pablo

Geplaatst door Pablo
Hoi Saldos,Ook ik heb toch alles opnieuw geinstalleerd. Dat is volgens mij goed gegaan. Nog twee vragen:
Bij Live-Update heb ik de CommonClient uitgevinkt. Blijft die wel steeds bij Live-Update verschijnen en moet ik hem dan uitvinken?
Waar is dat CommonClient voor en wat gebeurt er als je die verder niet installeert/update?
Bedankt voor alle kennis
Pablo

Foei Pablo, je heb hebt blijkbaar niet deze topic helemaal gelezen, want anders had je gezien dat ik 2 berichten terug dit schreef:

"Tegelijkertijd heb ik ook goed nieuws. De common client update is om 12:30 verwijderd van de Norton updates. Dus dit probleem is opgelost."

En dan had je ook in mijn derde bericht in deze topic dit gelezen:

"De comon client update is speciaal voor Norton 2003 gekomen. De reden is namelijk omdat er nogal wat problemen waren met Norton 2003. Deze zijn in de update van common client eruit gehaald.

Zie hier om welke problemen het gaat:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...29f6729ccb57408b88256c84006d8a15?OpenDocument "

Dus jouw vragen waren al beantwoord :)

Laatst bewerkt:
Jawel hoor, ik had het wel gelezen. Daarom heb ik mijn vraag gesteld, want ik heb net alles opnieuw geinstalleerd en 20 minuten geleden de Live-Update gedaan. Toen verscheen wel degelijk de CommonClient. Die heb ik toen uitgevinkt. Ik heb nu nog eens LiveUpdate gedaan en er verschijnt:

-Symantec Redirector
-Symantec Common Client Updates.

Niet installeren?????
Zijn dat nog oude van voor de koop van de CD/

huh ? verschijnt de common client nog steeds ?
Ik ga dit dan toch nog even melden aan Symantec want zij denken blijkbaar dat het eraf is.

Pablo, ik zou Symantec Common Client Updates alleen niet installeren. De rest moet je wel installeren.

Ik zal die ene nu wel installeren. Kan het niet zijn dat het een oude update van CommonClient is en niet die laatste. Misschien hebben ze alleen de laatste weggehaald. Toch maar niet installeren tot dat jij bericht hebt???

Je hebt gelijk Pablo,

Symantec heeft alleen 1 deel van de common client verwijderd en niet het 2e gedeelte van de common client. Die 2e van de common client moet je niet installeren.

Ik heb ook een klein probleempje door de common client updates. Af en toe bij het opstarten van windows krijg ik een inbelscherm en wordt norton antivirus en norton internet security pas geladen nadat ik verbinding heb gemaakt. Volgens symantec is dit een probleem dat al meer gesignaleerd is na de bewuste common client update. Daar het bij mij maar af en toe gebeurt wacht ik maar even af in de hoop dat er in de nabije toekomst bij de updates een fix zal zitten voor dit probleem. Of is dat laatste misschien een beetje te optimistisch van mij? greetz

Geplaatst door luden
Ik heb ook een klein probleempje door de common client updates. Af en toe bij het opstarten van windows krijg ik een inbelscherm en wordt norton antivirus en norton internet security pas geladen nadat ik verbinding heb gemaakt. Volgens symantec is dit een probleem dat al meer gesignaleerd is na de bewuste common client update. Daar het bij mij maar af en toe gebeurt wacht ik maar even af in de hoop dat er in de nabije toekomst bij de updates een fix zal zitten voor dit probleem. Of is dat laatste misschien een beetje te optimistisch van mij? greetz

Luden,
er is al een fix gemaakt. Die is te krijgen in mijn vorig bericht.

saldos

fijn dat je dit allemaal voor elkaar krijg

om even een vraag van jou te beantwoorden
om trent de slome start na een common client updates

ik heb een norton systemworks professional edition 2003

en een personal firewall 2003

na deze geinstallerd te hebben en de updat's van bijde
ging het na de herstart goed geen probleem

maar na een controle om te kijken of alle updat's geinstalleerd waaren kreeg ik een tweede
common client updates na deze geinstaleerd te hebben en een nieuwe herstart toen pas duurde het lang voor dat norton op de pc verscheen

dus die tweede common client updates is de probleem geval

doe je deze niet dan is er niks aan de hand

groetjes(';)')

Re: saldos

Geplaatst door speenbrain
dus die tweede common client updates is de probleem geval
groetjes(';)')

Dat is ook goed om te weten. Bedankt voor jouw bijdrage speenbrain. :)

Hoi Saldos,

Vanochtend, 14-03-03, kwam er via LiveUpdate weer een CommonClient . Ik heb het geannuleerd, maar dat blijft nu iedere keer natuurlijk verschijnen. Wat moet ik nu hier weer mee????

Geplaatst door Pablo
Hoi Saldos,

Vanochtend, 14-03-03, kwam er via LiveUpdate weer een CommonClient . Ik heb het geannuleerd, maar dat blijft nu iedere keer natuurlijk verschijnen. Wat moet ik nu hier weer mee????

Niet installeren totdat symantec de common client verwijderd.

Laatst bewerkt:
de patch waar hierboven sprake van is blijkt toch niet te werken voor win 98. Heb nis en nav verwijderd en terug geinstalleerd. Bij de live-update krijg je inderdaad nog een common client update aangeboden. Deze laat ik voorlopig maar staan zonder te installeren in de hoop dat er binnenkort terug wat duidelijkheid is ivm common client. greetz

Bedankt Saldos, we wachten af. Toch vreemd voor zo'n duur programma!

PABLO

Ik heb van de week norton antiv.2003 verwijderd,ook via regedit alles van norton en symantec verwijderd,en heb hem vandaag terug geinstalleerd zonder de common client en het probleem van langzaam opstarten is voorbij.Maar aan 1 ding kan ik niet aan uit ,toen ik den norton 2003 op 9 december 2002 heb geinstalleerd ging de live-update tot 9 december 2003 en nu ik hem volledig terug opnieuw geinstalleerd heb gaat hij ook maar tot 9 december wat normaal tot 14 maart 2004 zou moeten zijn. Hoe zou dit komen??

Bij norton 2001 en 2002 had ik dit niet dat ging telkens als ik die terug opnieuw installeerde weer een gans jaar verder.

Groetjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan