NOD anti-virus blokkeert Anti-Spam

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik gebruik al enige tijd NOD anti-virus. Nu heb ik Anti-Spam programma van Easy Computing geinstalleerd. Wat blijkt?
NOD ziet in dit anti spam programma een virus.

Hoe kan ik dit voorkomen?

Heeft Nod32 geen mogelijkheid om programma's toe te voegen als 'vertrouwde programma's' ?

wel programma dat hij overslaat

Ik kan "programma Files\anti-spam wel toevoegen bij EXCLUSIONS bij Amon setup,maar als ik NOD laat scannen krijg ik steeds in rode letters te zien:
Probably unknown NewHeur_PE virus.

En zet ik het anti-spam programma bij Exclusions zoals hierboven dan ontvang ik NIET AUTOMATISCH UPDATES meer. Dan moet ik eerst dat programma weer bij exclusions eruit halen en dan updaten,dat lukt wel,maar of dat de bedoeling is?:(

Dan toch maar even wachten of een Nod32 gebruiker een betere oplossing heeft. :)

Kun je misschien geen contact opnemen met Eset en een zogenaamde False Positive doorgeven. Dat is denk ik de enige manier om het echt op te lossen.

nog iemand oplossing??

Wat moet ik opgeven bij eset?

Of anders een andere oplossing/???:confused:

Je krijgt een melding van Nod32 dat een bepaalt bestand van het Anti-Spam programma een virus is, dat bestand zou je moeten melden bij Eset.

Het zal waarschijnlijk een 'false positive' (verkeerde melding) zijn, als je dat doorgeeft kan Eset er wat aan doen zodat de melding verdwijnt.

Ik heb nog zitten zoeken, maar ik kan nog .com, nog bij .nl een link vinden voor het insturen van een bestand, dus je zult het inderdaad met het formulier moeten doen. :(

Ik heb nog zitten zoeken, maar ik kan nog .com, nog bij .nl een link vinden voor het insturen van een bestand, dus je zult het inderdaad met het formulier moeten doen. :(
Wanneer NOD iets vind kan je dat doen via het venster wat dan verschijnt.

Wanneer NOD iets vind kan je dat doen via het venster wat dan verschijnt.

Daar kan TS wat mee doen, maar als jij weet hoe en wat is het misschien handig om dat nader uit te leggen voor hem. :)

Daar kan TS wat mee doen, maar als jij weet hoe en wat is het misschien handig om dat nader uit te leggen voor hem. :)
Er valt weinig uit te leggen, wanneer NOD iets vind krijg je de keuze om te verzenden, te verwijderen of in quarantaine te zetten.

Er valt weinig uit te leggen, wanneer NOD iets vind krijg je de keuze om te verzenden, te verwijderen of in quarantaine te zetten.

Gezien post 6 is het hem niet helemaal duidelijk...........maar misschien nu wel.

Gezien post 6 is het hem niet helemaal duidelijk...
Dat was een vraag naar aanleiding van antwoord 5 volgens mij. Maar we wachten even af of het nu duidelijk is. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan