nog 1 of een andere VK ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartehhM

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
Hallo,

Ik heb een moederbord met SLI (allebei wel x8 maar echt maakt dat niet uit toch:p) en dat wil ik gaan gebruiken ook.

ik heb nu een 7600 GT.
En nu vroeg ik me af wat nou beter is:

- Nog een 7600 GT kopen - rond de 130/140 euro.
- mijn huidige 7600 GT verkopen enbijvoorbeeld de 8600GT kopen.

ga ik voor ''goeie'' performance van 2 x 7600 GT, of ga ik voor wat minder performance, maar toch directX 10 en dus de 8600 GT: http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JBXVHA

dat is 1, en dan heb ik nog een andere vraag:

ik heb dus 2 x PCI-e x8 sloten, maar kan ik bijvoorbeeld een 7600 GT en een 8600 GT samen erin doen? of gaat dat niet werken :p

Alvast bedankt voor jullie reacties:thumb:

~MaartehhM

Laatst bewerkt:
nee het moet exact het zelfde zijn.
dus als je dx10 wilt 2x 8600 als hij sli ondersteund.
of goede dx9 prestaties of nouja met de 7600gt zal erg weinig presteren maar dan kan je 2x 7600gt doen. als ze allebei sli ondersteunen

Ok, dat is dan best jammer, maar ik moet het er maar mee doen.

dat wordt dus waars. de 8600 GT, maar 2x die VK wordt me toch iets te veel, aangezien ik geen geweldig budget heb.

Na wat reviews te hebben gelezen over de 8600, wil ik 'm eigenlijk niet meer.

Ik zit nu toch sterk te twijfelen tussen NOG een 7600 GT of een 8800 GTS (verschilt qua prijzen tussen 260 en 300 euro)

Maar zodra ik SLI in schakel op mijn moederbord, gaan de kaarten werken op x8 (ipv x16)

Merk je dit verschil erg, gaat alles letterlijk 2x zo langzaam werken?
in dat geval koop ik liever de 8800 GTS :D

nee dan delen de kaarten de snelheden
de ene kaart krijgt pcie8x doorvoersnelheid en de andere hetzelfde
oja als de ene kaart wat sneller is dan de andere dan klokt de ene de ander over totdat ze de zelfde snelheden hebben dus je moet eigenlijk exact de zelfde kaarten hebben.
en de 8800gts is een goede keuze
maar op welke resoluties speel je
als je op een resolutie van 1280x1024 gaat spelen dat word de 8800gts 320mb aangeraden
maar als je hoger gaat spelen dan word de 8800gts 640mb aangeraden.

14400x900 dus een 19" Widescreen.

Mooi dingetje hoor, alleen niet handig voor games. Hebben meeste videokaarte moeite mee:evil:

sommige spellen zetten het automatisch op 1024x768 (omdat mijn vk het gewoon niet hoger trekt), en dan is alles uitgerekt. daarom wil ik dus een nieuwe.

Met 2 7600GT's moet dat geen probleem zijn toch (resolutie op 1440x900?)
echt van plan om met DX10 te werken ben ik niet, daar zijn toch nauwelijks games voor, en de 8800's zijn toch iets te duur :D (op GTS na dan.)

Laatst bewerkt:
Het wordt dus nog een 7600 GT.

Deze.

Maarre, er staat nadrukkelijk bij dat het een whitebox versie is, maar wat houdt in?
had op een forum gelezen dat je dan geen driver cd erbij krijgt, en geen kabeltjes/verloopjes etc.
(niet dat dat erg is, ik gebruik toch maar 1 scherm, en die kabeltjes heb ik al vanwege mijn huidige 7600 GT)

Maar nu zat ik te denken, dan moet ik toch ook drivers voor de 2e videokaart installeren? denkt windows dan niet dat ik de drivers dubbel installeer :p?

-edit-
Inmiddels 7600 GT in SLI opstelling. werkt prima.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan