Nog een query probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yasminefan

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2006
Hoi,

Ik heb een tabel met allerlei gegevens over personen die uitgenodigd zijn om te komen. Er zijn personen die alleen komen maar ook personen die met verschillende begeleiders komen. In mijn tabel hebben die begeleiders elk een eigen kolom achter de naam van de genodigde (begeleider 1, begeleider 2, begeleider 3,...)

Nu zou ik graag een query maken waar ik de naam van de genodigde krijg en daaronder de namen van de begeleiders telkens op een nieuwe regel.
Ik heb dit nodig om hun naast elkaar te kunnen plaatsen op genummerde stoelen. (later moet ik dan een rapport kunnen maken gesorteerd op de stoel nummers.

Alvast bedankt

Mijn db zit als bijlage bij mijn andere vraag voor als je beter zicht wil hebben op mijn gegevens

Laatst bewerkt:
Als je je database anders opbouwt dan werkt hij beter. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je iemand hebt met 5 begeleiders? Voeg je dan weer een veldje toe? Lijkt me niet handig.

Maak een tabel met genodigden met als tweede veld de begeleider. Piet als genodigde kan nu oneindig begeleiders hebben en je vraag is meteen opgelost.

Piet | Klaas
Piet | Karel
Piet | Jan
Piet | ...

i.p.v.

Piet | Klaas | Karel | Jan | ... | ...

Piet | Klaas
Piet | Karel
Piet | Jan
Piet | ...

Nog beter is werken met de Id van die persoon. Dit spaart je op termijn heel wat ruimte.
Bijvoorbeeld: Piet heeft als UserId nr. 28

heb je in je usertabel
UserID | Naam
28 | Piet

En in je Genodigdentabel

UserID | Genodigde | Hier kan je nog extra invoegen, bij jouw eerste oplossing niet
28 | Jan
28 | Klaas

Thx,

Hoi,

Bedankt voor de oplossing. Ik heb een tweede tabel gemaakt en werk nu met een subformulier om de gegevens in te vullen in mijn tweede tabel.

Nogmaals bedankt,

Groetjes
Yasminefan:thumb:

Gegevens van 2 tabellen samenvoegen en dan sorteren?

Hoi,

Nu zit ik met het volgende probleem. Ik werk nu dus met twee tabellen maar wil nu sorteren uit de twee tabellen samen. Dus eerst de gegevens van twee kolommnen samen krijgen zodat ik ze kan sorteren op een rapport.

Vb
A B
1 5
4 3
2 6
8 7
al deze gegevens moeten dus onder elkaar komen om te kunnen sorteren maar het zijn kolommen in verschillende tabellen, ik moet ze onder elkaar kunnen weergeven in een rapport.

Groetjes
Yasminefan

Hallo Yasminefan,

afhankelijk van hoe je tabellen opgezet en gerelateerd zijn, zou je wellicht een samenvoegquery kunnen gebruiken.
Zoek even in Access Help op

UNION

Groet,

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan