• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nog een vraagje.. tijd wanneer cel gevuld is

Status
Niet open voor verdere reacties.

cloosen

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2005
Hierbij nog een nice vraagje... :shocked:

Is er een mogelijkheid om in een cel de tijd weer te geven wanneer een andere cel gevuld is? Bijv A1 leeg; Die wordt gevuld om 13:00; dat dan in B1 13:00 verschijnt? En als A1 weer leeg gemaakt wordt dat B1 dan ook leeg wordt? Zodat als A1 opnieuw gevuld wordt de nieuwe tijd van vullen in B1 verschijnt?

Pfoe.. Hoop dat ook dit lukt...:D

cloosen zei:
Hierbij nog een nice vraagje... :shocked:

Is er een mogelijkheid om in een cel de tijd weer te geven wanneer een andere cel gevuld is? Bijv A1 leeg; Die wordt gevuld om 13:00; dat dan in B1 13:00 verschijnt? En als A1 weer leeg gemaakt wordt dat B1 dan ook leeg wordt? Zodat als A1 opnieuw gevuld wordt de nieuwe tijd van vullen in B1 verschijnt?

Pfoe.. Hoop dat ook dit lukt...:D

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$A$1" Then
If [a1] <> "" Then
[b1] = Format(Now, "hh:mm")
Else
[b1] = ""
End If
End If
End Sub

Hallo,

Dit kan heel simpel

in B1 komt te staan =ALS(A1="";"";NOW())

Suc6 ermee

Groeten

Hallo,

Sorry ik werk met een engelse versie bij jou moet de tekst NOW() vervangen worden voor NU()

Groeten

Super man... was eenvoudiger dan ik dacht... had ik misschien toch wel zelf kunnen bedenken..! ;) Super thnx!

Hallo,

Wil je iets meer weten over formules in een cel doe dan het volgende:

Boven jouw werkblad staat de formule regel en ervoor staat het symbooltje fx

Klik hierop en er verschijnt een POP-UP venster met mogelijkheden.

Meestal is de defaultwaarde Meest gebruikte formules en selecteer daar Allen (bij mij ALL)

Kijk wat je nodig hebt of denkt te kunnen gebruiiken en klik 1x op de formule en je ziet onderaan een kleine uitleg, activeer de formule en je krijgt per in te vullen regel weer een uitleg.

Hopelijk is dit geen overbodige info en anders beschouw je het gewoon als zijnde niet verzonden. (beter teveel info dan geen info)

Groeten

Toch Niet Goed...

:(

Het is toch niet helemaal goed... De tijd moet als een update tijd beschouwt worden. Het vervbelende is dat het workbook afgesloten wordt en bijv 5 minuten later geopend wordt de open-tijd verschijnt (zowel met marco als formule). Het is de bedoeling dat de tijd verschijnt op het moment dat een cel gevuld is en daar ook blijft staan totdat die cel leeg gemaakt is en opnieuw gevuld wordt...

Hallo,

Probeer het eens met deze Sub

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Range("A1").Value = "" Then
Range("B1").Value = ""
Else
If Now() > Range("B1").Value Then Exit Sub
Range("B1").Value = Format(Now, "hh:mm")
End If
End Sub

Suc6 ermee

Groeten

Hallo,

Verander de volgende regel

If Now() > Range("B1").Value Then Exit Sub

even in deze regel

If Now() > Range("B1").Value And Range("B1").Value <> "" Then Exit Sub

Groeten

:( doet ut nog nie... Bij openen wordt de tijd nog steeds overschreven met de openen tijd...

Hallo,

Heb een kopie van mijn progje erbij gedaan en die heb ik voor het laatst opgeslagen om 14:52 uur.

Als ik hem open gaat het goed en blijft de tijd 14:52 staan totdat ik cel A1 leegmaak
en daarna de cel weer vul komt de nieuwe tijd in B1

Groeten

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan