Nog steeds loopt mijn pc regelmatig vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Guido

Ja gelukkig er komt nog iemand meekijken en van mars nog wel.

Die maxtor is een ide (zover ik kan zien aan de P in het typenummer). Hij zou op de blauwe ide-aansluiting moeten zitten. Je s-ata aansluitingen zijn oranje en smaller.

Je zou hem beter kunnen testen met Power Max:
software downloads
http://maxtor.custhelp.com/cgi-bin/maxtor.cfg/php/enduser/entry.php
GEEN LOW LEVEL FORMAT want dan ben je alles kwijt.
Dat kan je altijd nog later doen.
Gaat via boot-flop.

Ik dacht ook eerder aan de logs.
die vindt je ook(?) in de map 'DrWatson'
documents and settings > all users > application data > microsoft > Dr Watson
Je kan ook via uitvoeren drwtsn32.exe opstarten om ook te zien wat is ingesteld.

Laatste twee vragen:
heb je een screensaver draaien?
heb je slaap- of standby standen ingesteld?

Hallo Atmaram,

Ik zal is kijken bij die download.

Als ik onder all users zit, zie ik alleen bureaublad, favorieten, gedeelde documenten en menu start. In geen enkele van deze zit een map microsoft.

Ik heb geen screensaver en heb ook geen slaap of standbystand.

Laatst bewerkt:
ik heb ff gekeken en het is "systeembeheer" en dan "logboeken".

Vooral uitroeptekens en dergelijke zijn interessant. Als je er op klikt, dan krijg je meer informatie.

je hebt 2 geheugenstripjes erin zitten.
Zijn deze identiek?

2 verschillende soorten kunnen enige storing opleveren namelijk.

Marsmannetje,

Als ik daar naartoe ga krijg ik 4 logboeken. Per logboek zal ik aangeven wat ik aan uitroeptekens krijg. Dubbele zal ik er uit halen. Ik geef nu nog niet alle fouten want dan wordt deze post heel lang. In het logboek toepassing zijn de meeste fouten: Application Error of Application Hang. Mocht het toch nodig zijn om de fouten te posten dan hoor ik het graag. De waarschuwingen staan van nieuw naar oud.

In het logboek toepassing:
Waarschuwing:
Windows heeft het register van gebruiker opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.

Waarschuwing:
Windows kan het klassenregisterbestand niet uit het geheugen verwijderen omdat het momenteel door een andere toepassing of service wordt gebruikt. Het bestand wordt uit het geheugen verwijderd als het niet meer wordt gebruikt.

Waarschuwing:
WMI ADAP kan DLL-bestand voor prestaties .NET CLR Networking niet verwerken, omdat een van de gegevensblob's heeft gerapporteerd dat deze klassen heeft, maar de blob heeft grootte nul.

Waarschuwing:
Updates to the IIS metabase were aborted because IIS is either not installed or is disabled on this machine. To configure ASP.NET to run in IIS, please install or enable IIS and re-register ASP.NET using aspnet_regiis.exe /i.

Waarschuwing:
Windows heeft het register van gebruiker KAKEBEEKE\Administrator opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.

Waarschuwing:
Het gebeurtenissensysteem van COM+ heeft geprobeerd de gebeurtenis EventObjectChange::ChangedSubscription te activeren, maar ontvangt een ongeldige resultaatcode. HRESULT is 80040201.

In het logboek beveiliging staat niks.

Logboek Systeem:
Waarschuwing:
De systeemtijd is gedurende 49152 seconden niet door de tijdservice gesynchroniseerd omdat geen van de tijdproviders een bruikbaar tijdstempel heeft kunnen aanbieden. De systeemklok is niet gesynchroniseerd.

Waarschuwing:
Adapter Intel(R) PRO/100 VE Network Connection: Adapter Link Down

Er komt in dit logboek 1 foutmelding heel vaak voor:
Kan geen DCOM-server starten: {FB7199AB-79BF-11D2-8D94-0000F875C541}. Foutmelding
"Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. "
is opgetreden bij het uitvoeren van de opdracht
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe -Embedding'

In het logboek ACEEventLog staan geen foutmeldingen of waarschuwingen.

Laatst bewerkt:
Ik heb er 2 512MB geheugenstrips in zitten. Beide zijn DDR-SDRAM als het goed is. Toen ik de pc kocht had ik er 512MB in zitten. Later heb ik er nog 512MB bijgekocht.

Laatst bewerkt:
Er zit geen geluidskaart in een PCI slot. Volgens mij kan ik de boxen gewoon in het moederboard pluggen, zelfde als met mijn netwerkkabel.

Laatst bewerkt:
Net werd mijn beeldscherm helemaal zwart, lang geleden dat dat is gebeurd. Meestal blijft het beeld gewoon stilstaan. Ik drukte gelijk op de reset knop (automatisme) maar volgens mij bleven de fans doordraaien.

Laatst bewerkt:
O ja, er staat trouwens niks in de logbestanden van dat zwarte scherm.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Kakebeeke
Ik heb er 2 512MB geheugenstrips in zitten. Beide zijn DDR-SDRAM als het goed is. Toen ik de pc kocht had ik er 512MB in zitten. Later heb ik er nog 512MB bijgekocht.

Groeten Guido
Als het een ander merk betreft, dan kan het zijn dat deze 2 stripjes een beetje ruzie met elkaar hebben.

Probeer er eens eentje uit te halen en kijk dan of hij nog crashed.
Zo ja: probeer dan de andere.

Crashed die dan nog, dan heeft het in elk geval niets met je geheugen te maken.

Wat je ook nog kan proberen is dit:
Rechtermuisknop op "mijn computer", eigenschappen.
In het volgende scherm kiezen voor t laatste tablad (geavanceerd ofzo) en dan staat er ergens onderaan een knop "startup en recovory" (iets dergelijks in het nederlands)
Druk op die knop.

Haal het vinkje weg bij automatisch herstarten.
Als het goed is krijg je vanaf nu bij een systeemcrash een blauw scherm, met foutmeldingen.

Hallo,

Ik heb net de instellingen veranderd zodat ik als het goed is nu een blauw scherm zie als hij vastloopt. Ik zal het geheugen er uit halen als dat een keer is gebeurd. Misschien worden we uit die foutmelding wat wijzer.

Dan zou ik nog graag willen weten hoe ik de uitgebreid functie kan kiezen in chkdsk. Ik voer die opdracht uit in opdrachtprompt maar misschien moet dat niet.

Dan nog even over ide of s-ata. Ik heb geen blauwe of oranje ingangen of kabels. Alles is grijs of zwart. Maar volgens mij is het ide omdat precies dezelfde kabels naar mijn cd speler en dvd speler lopen, dus ook dezelfde breedte.

Maar dan nu misschien iets belangrijks. Toen ik net aan het kijken was naar wat voor kleur de aansluitingen hadden naar mijn harde schijf, zag ik een ventilator waarvan ik niet eens wist dat het een ventilator was. En die staat stil!!!

Ik dacht tot nu toe dat er 3 ventilators in mijn pc zaten. 1 bij de voeding, 1 op mijn videokaart en 1 op mijn moederboard. Die op het moederboard zit, is volgens mij die op de processor zit, er staat in ieder geval Intel op. Deze 3 draaien allemaal. Maar de vierde die ik dus net zag zit ook op het moederboard en staat stil! Er staat MSI op en er zitten blauwe,groene en rode lampjes in die om de beurt knipperen. Door die lampjes heb ik ook nooit gezien dat het een ventilator was. Het lijkt me dat dit niet goed is, een ventilator hoort te draaien...

Maar wat nu, het kapje zit vast met 4 schroefjes, volgens mij krijgt hij wel stroom want die lampjes branden. Kan ik dit zelf maken en zou dit de oorzaak kunnen zijn? Of draait die ventilator zo wie zo niet altijd. Weet iemand waarvoor dit ding is?

Bedankt

Laatst bewerkt:
Ik dacht, what the heck, ik haal hem er gewoon af. 4 schroefjes losdraaien zal wel niet veel kwaad kunnen. Blijkt dus een barst te zitten in de fan. Vind je het gek dat ie niet draait. Dat ding waar hij op zit heet volgens de handleiding gewoon de 865PE. Mijn vraag is nu, kun je zo een ding gewoon in de winkel kopen? Of heb ik nu een probleem? Ik heb hem er nu afgehaald want hij werkt toch niet...

O ja, ik las net in de handleiding van mijn moederboard dat ik ide heb voor mijn harde schijf.

Laatst bewerkt:
Dat verklaart een hoop. Dat is vast de boosdoener.
Deze chip ondersteund je front side bus en je AGP slot.
Die wordt bij jouw gekoeld omdat je een 800fsb hebt.
Zat hij klem? Dan zou hij wel eens extra vermogen hebben kunnen trekken. Anders heeft waarschijnlijk zijn temp-sensor gereageerd.
Waar is hij gebroken?

Dit zijn helaas geen standaard maten (vermoeden).
Je hebt geen garantie meer op dat mobo?
Neem sowieso deze fan mee naar de winkel.
Of je moet de maten heel goed checken.

Zit hij vast aan de koelribben of bestaat hij uit twee delen?
Zo ja dan zie je dus die chip. Ik ga dan uit van een dichte platte onderkant.
Zie je resten met 'witkeurige geleidingspasta' dan moet je die heel voorzichtig verwijderen (niet met scherpe dingen of schoonmaakmiddel)?
Speciaal Tubetje kopen en bij montage een druppeltje op het koelblok. Bij aandrukken verspreid het zich dan.
Bij direct contact met de chip is een vlak oppervlak belangrijk en moet hij niet scheef zitten.
Alles met beleid.
Bij het vastzetten het beste het mobo horizontaal.

Ik weet niet zeker of hij klem zat. Aan de onderkant van de ventilator, dus het gedeelte wat tegen de koelribben zit, is hij bijna over de hele lengte gebarsten.

Ik heb net die ventilator op 4launch besteld. De kenmerken die ze daar gaven lijken precies op de ventilator die ik heb. Hij is blauw, zelfde afmetingen en met ledjes die knipperen. Jammer genoeg geen plaatje.

Nee ik heb volgens mij geen garantie meer, ik heb mijn pc bij gistron gekocht en aangezien je zelf voor alle kosten en risico's opdraait als je hem terugstuurd heb ik dat nooit gedaan. Ook wilde ik mijn pc niet een paar weken kwijt zijn. Slechte service bij gistron trouwens.

De ventilator zat vast aan de koelribben en bestaat uit 1 onderdeel. Ik denk dus dat ik de nieuwe ventilator gewoon met dezelfde schroefjes moet kunnen vastschroeven.

Laatst bewerkt:
Dan zou ik altijd wat warmtegeleidingspasta gebruiken.
Misschien zit het bij de bestelling.
Anders kan je het in een beetje pc-shop krijgen.
Succes en laat even weten of het is opgelost?

jep, dat moet lukken (als de afmetingen t zelfde zijn.

(ik wou je net deze site geven: http://www.perfect-systems.nl/ die hebben ook veel chipset-koelers)

Voel volgende keer na het crashen eens aan die koelribben, voelen die behoorlijk warm aan, dan heb je de oorzaak zeker en vast.
(deze wordt niet consequent heet, dus logisch dat ie maar af en toe uitvalt)

Nu die fan er af is, is er nog wel 2 keer wat gebeurd maar wel anders dan normaal. Eerder kon ik niks meer doen als hij vastliep en deed de pc ook niks meer. Nu lijkt het in slowmotion te gaan. Het beeld vries wel vast maar de pc blijft gewoon doorgaan. De eerste keer heb ik hem gewoon aan laten staan s nachts en s ochtends liep ie nog steeds maar wel met vastgevroren beeld. Als ik de muis bewoon gebeurde er niets maar het beeldscherm lichtte wel op dus hij deed het nog wel. Net liep het beeldscherm weer vast en bleef de pc ook gewoon doorgaan voor nog 5 minuten of zo en toen liep ie helemaal vast en gebeurde er niks meer. Ik laat nog wel even weten of die fan helpt... weet niet of dit nu allemaal te verklaren is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan