Nog steeds loopt mijn pc regelmatig vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
hmm net werd het beeld weer helemaal zwart. Hopelijk verhelpt zo fan alle ellende.

Laatst bewerkt:
Mijn complimenten voor de klantenservice van MSI. Daar kan Gistron nog wat van leren!

Toen ik afgelopen woensdag op zoek was naar dat ventilatortje op het internet had ik ook een mailtje gestuurd naar de klantenservice van MSI. Heb daarin uitgelegd wat er kapot is en of ik dat onderdeel bij hen kan kopen of waar ik anders naartoe moet.

Later had ik een website gevonden die ze ook verkochten dus daar heb ik er toen 1 besteld. De volgende dag krijg ik een mailtje van MSI met dat als ik mijn adres geef dat ze het dan gratis opsturen. En vandaag lag precies wat ik nodig had al in de bus!

Toppie, heb nu dus wel straks 2 ventilators maar hopelijk doet ie nu niet meer gek. Heb hem er net ingezet en hij werkt perfect! Ik ben dit weekend niet thuis maar ik laat volgende week nog wel even weten of hij niet meer crashed en of het probleem dus is opgelost.

Alvast iedereen bedankt en een prettig weekend!

Laatst bewerkt:
goede service (ik heb trouwens wel vaker gehoord van dergelijke service, ook van andere hardware producenten, gek genoeg niet aan gedacht...)

Ik hoop dat t probleem idd is opgelost

Hmm, afgelopen weekend heeft iemand anders even achter mijn pc gezeten en die zei dat hij weer was gecrashed. Het beeld vroor weer vast... err. Heb het nog niet zelf meegemaakt maar laat wel weten wanneer dat is gebeurd en wat er precies gebeurt.

Laatst bewerkt:
Mijn pc crashed nog steeds. Vandaag liep hij weer vast en het was als vanouds, het beeld vroor vast. Ik heb nog gekeken naar de ventilators en die deden het allemaal. Dus dat kan het niet zijn. Toch de voeding, geheugen of harde schijf. Is het moederbord echt geen mogelijkheid? Ook weet ik niet precies hoe ik een uitgebreide test kan doen van chkdsk. Nog ideeen van wat ik nu moet doen en in welke volgorde?

Dank

Laatst bewerkt:
Geplaatst door marsmannetje

Als het een ander merk betreft, dan kan het zijn dat deze 2 stripjes een beetje ruzie met elkaar hebben.

Probeer er eens eentje uit te halen en kijk dan of hij nog crashed.
Zo ja: probeer dan de andere.

Crashed die dan nog, dan heeft het in elk geval niets met je geheugen te maken.

begin hier maar eens mee..

Daar ben ik weer :p.

Het lijkt wel of hij minder crashed maar hij crashed nog steeds. Ik had eerst nog een keer gewacht of hij nog crashte, just to be sure. Dat gebeurde begin vorige week. Toen heb ik 1 geheugenstrip er uitgehaald en hij heeft de hele week goed gedraait. Maar gister had ik mijn pc de hele dag uit, ik starte hem net weer op en toen crashte hij weer. Heb nu het stripje in een ander slot gedaan. Misschien maakt dat ook nog uit. Als ie daarna nog crashed dan probeer ik het met het andere stripje.

Laatst bewerkt:
Zo crashed ie een week niet en zo 2 keer binnen een paar uur. Ik had de 2 strips in de sloten 1 en 3 want schijnt dat ie dan sneller is. Had eerst 1 strip in 3 en net in slot 1. In beide situaties is ie gecrashed. Nu heb ik strip 2 in slot 1, ff afwachten dus maar weer.

Laatst bewerkt:
Dat gaat mooi snel. Net weer gecrashed en heb strip 2 nu in slot 3 zitten. Ik denk wel dat we het geheugen nu wel uit kunnen sluiten. Wat nu?

Harde schijf, voeding of moederboard?

Wat nu te doen?

Laatst bewerkt:
Als wij er vanuit gaan dat het probleem waarschijnlijk door het niet goed functioneren v.d. hardeschijf, voeding en moederboard wordt veroorzaakt, dan zijn er nog even goed 7 mogelijke combinaties over en dat is best veel.

De X geeft aan dat de hardware die bij de desbetreffende kolom hoort(H=Hardeschijf, V=Voeding en M=Moederbord) niet optimaal werkt.

H V M
-----
X 0 0
0 X 0
0 0 X

(1 v.d. 3)

H V M
-----
X X 0
X 0 X
0 X X

(2 v.d. 3)

H V M
-----
X X X

(alle 3)

Misschien kun je even proberen je HD helemaal niet te gebruiken. Dit doe je door de IDE-kabel los te nemen en/of de stroom-kabel. Je gebruikt dan nu het OS Knoppix, dat alleen vanuit de cd-rom werkt. Zet het Bios op cd-rom om Knoppix te starten.

In deze situatie vindt er geen I/O-operaties naar de HD toe plaats. De voeding en het moederbord worden wel gebruikt.
Om grondig te testen dien je je pc zo nu en dan te herstarten en ook voor een lange tijd aan te laten staan. Speel er bijvoorbeeld ook (online)spelletjes mee om je systeem te belasten. Als je Knoppix start dan heb je direct(internet)verbinding, maar geen draadloos vooralsnog.

Crash je systeem na een lange tijd niet meer, dan mag best worden aangenomen dat je HD(lees- en schrijfkoppen) niet meer goed werkt. Hierbij nogmaals de mededeling, dat Knoppix volledig onafhankelijk van je HD draait.

Het is maar een suggestie hoor, ik weet anders voor dit probleem ook niet zo gauw een oplossing te vinden. Het is ook nog de vraag of je Knoppix wel in huis hebt. (je zou anders even moeten downloaden)

Dennis.

Beide geheugen strips zijn in zowel slot 1 als slot 3 gecrashed. Dus het geheugen zal het wel niet zijn. Ik heb nog een 4 gige harde schijf van mijn oude pc. Kan ik die gewoon vervangen? Moet ik nog ergens rekening mee houden? Krijg ik geen gedoe met mijn instellingen?

Laatst bewerkt:
Kan ik zonder problemen 2 harde schijven aansluiten op mijn pc? Dit wil ik weten voor wanneer ik voor een tijdje een oude harde schijf ga gebruiken. Als ik dan data van die schijf op mijn huidige harde schijf wil. Kan ik dan gewoon bijvoorbeeld alle kabels van de cd speler er uit halen en in de 2de harde schijf doen? Zodat ik dan data van de ene schijf naar de andere kan sluizen?

Dank

Laatst bewerkt:
Ik kan eigelijk niet voor lange tijd zonder harde schijf dus via knoppix kan ik eigelijk niet goed testen. Afgelopen week is hij 1 keer gecrashed. Toen ik namelijk probeerde of ik 2 harde schijven kon aansluiten, startte hij automatisch opnieuw op. Omdat ik niet gewoon kon starten moest ik de 2de harde schijf weer weghalen. Binnen een uur crashte hij, dit was nadat hij bijna 2 volle dagen goed had gedraaid. Na deze crash draaide hij weer goed voor meer dan een dag voordat ik hem uitzette voor het weekend. Gisteren deed ik hem weer aan en hij heeft meer dan een dag goed gedraaid. Ik had de kast van mijn pc een hele tijd open en net besloot ik om de kast weer dicht te maken en alles weer op z'n plek te zetten. Toen ik hem opstartte crashte hij binnen een minuut. Daarna resette ik hem en crashte hij al bij het laden van de programma's. Zoals ik al wel eerder had geconstateerd, crashed hij dus veel vaker in het begin. Kan dit ergens op wijzen?

Aangezien ik vorig jaar al een keer de voeding van de cd speler en de dvdspeler heb verwijderd, denk ik niet dat het de voeding is. Maar misschien heb ik het mis. Ook krijg ik nog steeds geen blauw scherm met foutmeldingen als hij crashed, why not? Tot slot, mocht het het moederboard zijn, kun je dat nog op een andere manier testen dan een nieuwe er in?

Laatst bewerkt:
Ik heb er een ander moederboard ingezet en hij is nu al 3 dagen niet meer gecrashed. Problem solved I think. Mocht het niet zo zijn dan laat ik het wel weten.

Bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan