nog steeds veel rood na defrag

Status
Niet open voor verdere reacties.

zarr

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2004
Berichten
491
hmmn hallo ik heb hier een laptop van een vriend die ik probeer te defraggen

echter er is een hoop rood te zien en na defragmentatie is er eigenlijk maar weinig rood verdwenen

kan ik dit oplossen zonder windows opnieuw te installeren?
anders gaat t niet lukken

bvd
 
Veel rood te zien?:confused: wablief.
Veeg het bloed er eens af.


Of de videokaartdrivers updaten, of er is een slecht kontakt of draadbreuk, tussen moederbord en scherm.

Oeps, snap hem nu pas, in veilige modus gedaan?
 
O&O defrag is echt goeie poeier.
Het is wel betalende software, maar de eerste 30 dagen kun je free uitproberen.

Wat je ook nog kunt doen, is in safe mode opstarten en dan defragmenteren. Aangezien er dan een heel deel minder processen draaien, zijn er heel wat minder files gelockt.

O ja, hoe groot is de pagefile eigenlijk? Als die té groot is, kan die ook gefragmenteerd geraken.
 
je zou perfect disk kunnen poberen.
deze kan ook offline defragen het defragmenteerd de opstart files zo dra je reboot.
 
Laatst bewerkt:
OK, maar de beste mag wel nog eens vernoemd worden...

Trouwens, het was meer dan alleen maar een programma opnoemen:

...

Wat je ook nog kunt doen, is in safe mode opstarten en dan defragmenteren. Aangezien er dan een heel deel minder processen draaien, zijn er heel wat minder files gelockt.

O ja, hoe groot is de pagefile eigenlijk? Als die té groot is, kan die ook gefragmenteerd geraken.
 
OK, maar de beste mag wel nog eens vernoemd worden...

Trouwens, het was meer dan alleen maar een programma opnoemen:

...

Wat je ook nog kunt doen, is in safe mode opstarten en dan defragmenteren. Aangezien er dan een heel deel minder processen draaien, zijn er heel wat minder files gelockt.

O ja, hoe groot is de pagefile eigenlijk? Als die té groot is, kan die ook gefragmenteerd geraken.

pagefile?

ik zou niet weten hoe dit te zien
 
windows verkenner openen, en dan in het rijtje links de harde schijf aanklikken dan zie je vanzelf rechts ergens pagefile staan. ( zo niet dan is het een verborgen bestand, als dat zo is, ga in verkenner naar " extra " en dan " mapopties " . Kies vervolgens de tabblad " weergave " . Scroll een stuk naar onderen totdat je bij " verborgen bestanden en mappen " komt. vink " verborgen bestanden en mappen weergeven " aan. En klik daarna op toepassen. Als het goed is worden alle verborgen bestanden weergegeven, inclusief die pagefile :)

succes :thumb:
 
Zoals al is gezegd even in veilige modus defragmenteren.
Pagefile is groen in het defragmentatiescherm, en is te defragmenteren met PageDefrag 2.3
http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=43808

ik ga er zo aan beginnen ...er is iets tussen gekomen;;;we krijgen eindelijk na 2 jaar wachten een aangepaste woning voor mijn vader :thumb: :thumb: :thumb:

tot later en bedankt voor de reacties
 
tja in de veilige modus stopte ie bij 14 procent elke x weer

verder heb ik een map :rem_in_view_ts verwijderd in c: waardoor al het rood in eeen x weg ging

in deze map zat 7 gig ...crap

dus eigenlijk is deze opgelost bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan