• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nog steeds wat hulpjes nodig met mijn capaciteit planrooster.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou Plongske, je kunnen is voor mij al bjzonder hoor.

Maar ik maak er straks effe een nieuwe vraag van en wie weet dat iemand
anders wel ineens een oplossing ziet. Ik zal het antwoord dan wel niet begrijpen, zeker niet als je over macro's begint.
Maar jij misschien wel en dan heb je van dit projectje toch ook nog wat opgestoken...

En als de oplossing niet via een nieuwe vraag gaat lukken, geen probleem.
ik ben al harstikke blij met dit resultaat.
Gaat me een hoop tijd besparen, dus voor mij is je kunnen al top genoeg :thumb:

Ik wacht nog effe je testje af over het in een andere versie opslaan en dan plak ik dat bestandje in die nieuwe vraag
en sluit ik deze topic..

3d-pen-writing-thank-you-28368327.jpg

Manoeska,
Het sorteren heb ik opgelost door in de lege cellen zz te plaatsen en de cellen wit te maken met voorwaardelijke opmaak.
De waarschuwingen bij het omzetten werden veroorzaakt door enkele voorwaardelijke opmaken. die heb ik gewist.
Hierbij de beide versies. Kan je beiden even testen als ze nog naar behoren werken?
http://www1.datafilehost.com/d/f3527cb4

Bijlagen

Top Plonske, ik ga straks gelijke effe op werk testen:thumb:
Je hoort van me...

ps. en ik ben helemaal om,
heb gelijk een excel cursus aangevraagd haha...

Hoi Plongske,

Ik ben het even uit wezen proberen. Versie 2010 geeft op werk idd een foutmelding dat hij moet converteren en er dan belangrijke dingen verloren
zouden gaan. Ik zie op zich niet wat er niet goed werkt, maar hij blijft het bij iedere opstart geven, dus dat is verwarrend.

De versie 97-2003 doet het daar wel gewoon, dus op die versie ga ik me dan toch maar op richten.
Alleen het sorteren, ondanks je aanpassing met de ZZ werkt nog steeds in beiden versies niet. (Bij mij althans niet..) :(

Zou ook graag nog 1 automatische invulling willen als dat kan?
Projectplanning kolom G automatisch laten vullen van Zakenoverzicht F (Die info moet tenslotte gelijk lopen)

En nog twee vraagjes voor mijn eigen beeldvorming

Kan ik die groene frubbeltjes in de hoekjes ook ergens mee verbergen?
!cid_446075218@16062013-25D9.jpg

En stel dat ik de naam van een tabblad toch wil hernoemen (omdat andere het misschien toch wat te
onduidelijk vinden) dan heeft dit invloed op de koppelingen neem ik aan.
Is er dan een simpele manier om die naamswijziging in één keer in al die koppelingen goed door te voeren?

:)

Manoeska,
Die groene frubbeltje krijg je weg op volgende manier.
Klik links boven op bestand.Klik op opties. klik op formules. verwijder de vinkjes bij ontgrendelde cellen met formules en formules die naar lege cellen verwijzen.
Het sorteren werkt enkel van a naar z. anders worden alle zz boven geplaatst natuurlijk.
ik werk nog aan die automatische invulling.
Hoe wil je de tabbladen noemen? dan bekijk ik even als er wat verandert maar ik denk het niet, normaal neemt hij de naamsverandering over toch zeker in 2010 versie

Deze benamingen zijn misschien toch wat duidelijker.
Maar als je zegt dat wijzigen geen probleem is wil ik dat zelf ook wel
proberen hoor...

Zeker omdat ik toch met de versie 97-2003 ga werken wil ik het gelijk maar goed hebben.

Medewerkers (nu medewerkers & skills)
Projecten (nu zakenoverzicht)
Capaciteitsinzet (nu projectplanning)

Leegloopoverzicht (nu inzetbaar)
Capaciteitsoverzicht GOS (nu project fte)

BVCM activiteiten tabel (nu activiteiten)
PRS werktabellen (nu tabel)

Las ik nog overheen, maar het sorteren van a-z geeft bij mij nog problemen.
Hij zet ze dan toch nog steeds ergens op regel 123 bij mij...

Die groene dingetjes ga ik zelf doen.

Sorteren...:( ships bij mij nog niet goed.....

Als ik sorteer op tabblad CAPACITEITSINZET van Z naar A dan zakken die gegevens ook ergens naar het einde weg...

En op het tabblad LEEGLOOPOVERZICHT ben ik dan gelijk mijn urengegevens kwijt...

Manoeska,
Hoe wil je sorteren van A naar Z of van Z naar A beiden lukt mij niet.
Als je sorteert van Z naar A worden de zz natuurlijk bovenaan geplaatst. en dit heeft inderdaad een fout resultaat in de leegloop.
ik Kaan het natuurlijk aanpassen door terug een spatie te plaatsen.

Laatst bewerkt:
Manoeska,
Dan zou het moeten werken met zz in de formule zoals het nu is.

Hoi Plonske, heb je nog even tijd om me een handje te helpen

Opgeslagen als versie 97-2003 werkt hij perfect op mijn werk.
Ik ben hem een beetje aan het pimpen geweest :D beetje gelijke layout enzo

http://www1.datafilehost.com/d/869346b5

Maar al werkende kwam ik toch wat kleine dingentjes tegen die handig zouden zijn.

Tabblad projecten.
Kolom D (prioriteit) mag linken naar een rolmenu (vanaf tabblad PRS werktabelen)

Tabblad capaciteitsoverzicht
Kolom A en B. Die mogen hun gegevens automatisch invullen als er een medewerker wordt ingevoerd via rolmenu

Kolom E moet gelijk lopen (linken/koppelen?)met wat er in kolom E op het tabblad projecten wordt ingevuld

Zelfde voor kolom G (status) Moet gelijk lopen met wat er in kolom F op het tabblad projecten wordt ingevuld

Tabblad leegloopoverzicht

Kan de titel van kolom C "Rol" worden en kolom D "Team" ?
En dat deze dan gelinkt worden vanaf tabblad Medewerkers (dus automatisch vullen als de naam van de medewerker daar komt)

groen en rood werkt goed op de urenstaat.
Alleen de 0 valt niet zo op (er zijn precies genoeg uren gemaakt, niet teveel en niet te weinig.
Kan alleen 0 (dus voldoende uren gemaakt, geen bijzonderheden) zwart gemaakt worden?

tabblad capaciteitoverzicht GOS

Daar kwam ik nog 1 foutje van mezelf tegen. Ik had voor de berekening gezegd dat 1 fte staat voor 8 uren.
Berekening moet dus zijn: 1 fte staat voor 36 uren.

Is die omrekenfactor nog om te zetten.
Dus als iemand die week 36 uren maakt komt er dus een 1 in dat overzicht.... 72 uren is 2.....

groetjes manoeska

ps. dan nog even gewoon een vraag naar mogelijkheden. Is het mogelijk als het bestand helemaal goed is de fomules te beveiligen tegen wijzigen of
verwijderen oid. Ik zelf let erop, maar stel dat een ander met vakantie er even in moet werken, dus gegevens aanvullen, vertrouw ik er niet echt op dat ze
precies weten wat ze doen daarin.... Of bestaat zo'n soort optie niet in excel.

oeps, vergat er nog één :o

Op het tabblad PRS Werktabellen.

Ik wilde in de tabel N (status) er graag ook een rij aan met omschrijving.
Zelfde voor R (rol)

Dus net zoals bij de tabel fase en thema.......

Ik ben bang als ik het zelf doe, dat de kolommen opschuiven. Maar dit gelijk ook de rest van
het bestand ontregelt. Klopt dat?

Manoeska,
Het is wel een hele aanpassing wat je vraagt. Ik zal het eventjes bekijken maar ik ben ook nog met een ander project bezig.Maar het moet wel nog lukken.
Het beveiligen op zich kan wel maar moet nog uitzoeken waar nog gegevens moeten kunnen aangepast worden.

Manoeska,
Tabblad leegloopoverzicht

Kan de titel van kolom C "Rol" worden en kolom D "Team" ?
En dat deze dan gelinkt worden vanaf tabblad Medewerkers (dus automatisch vullen als de naam van de medewerker daar komt)
In kolom D staat toch al Team

???? Ik heb hem zo staan:
kolom C staat nu "team" en kolom D staat niets bij mij...

aaaa.jpg

Manoeska,
had het verkeerd gezien, met c en d ingevuld in de velden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan