Nokia N70 icm Blaupunkt Hamburg MP57

Status
Niet open voor verdere reacties.

NokiaN70

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 okt 2007
Beste mede forummers,

Ik heb een probleem met mijn Nokia N70 (met software versie V5.0638.3.0.1.
18-09-06, RM-84)

Enige tijd geleden heb ik een Blaupunkt Hamburg MP57 autoradio aangeschaft. Deze heeft een ingebouwde bluetooth carkit functie. Dit was de hoofdreden om een andere autoradio aan te schaffen.
In de compabiliteitslijst van de autoradio staat dat deze compatibel is met de Nokia N70.
Niks aan het handje d8 ik zo. Zat ik er even goed naast :(
Mijn probleem is het volgende:

Wanneer ik mijn Nokia verbind met de autoradio maakt ie netjes verbinding, ik kan bellen en gebeld worden. Zover geen probleem. Echter, na een dag of 5 of na een x aantal telefoontjes verliest de telefoon de verbinding met de radio. Wanneer ik dan instap maakt de telefoon wel automatisch verbinding maar verliest deze dan na een minuut.
Ik kan dan manueel de verbinding herstellen door op de telefoon te kiezen voor "verbinden".
De telefoon krijgt dan weer een verbinding met de radio, maar deze verbinding is "fictief".
Wanneer iemand mij belt of ik bel dan registreert de radio het inkomende of uitgaande telefoontje, zet de muziek uit enz, maar aan de andere kant van de lijn hoort men mij niet en ik hoor ook niemand, echter aan de andere kant van de lijn horen ze wel dat ik oppak.
Het geluid, de spraak, is er alleen niet.

De volgende acties heb ik al ondernomen:

1) Fabrieks instellingen terug zetten met persoonlijke instellingen terug zetten.

Dit hielp. Mijn Nokia maakte weer keurig verbinding, alles leek goed te gaan. Ik blij, iedereen blij. Echter na een dag of 5 begon dezelfde ellende weer opnieuw.

2) Fabrieks instellingen terug zetten zonder persoonlijke instellingen terug zetten.

Ik d8, misschien komt het door een persoonlijke instelling die ik maak op mijn Nokia, dus een paar dagen met een "standaard ingesteld toestel" rondgelopen.
Ook nu weer na een week en x aantal telefoontjes, weer hetzelfde probleem.

3) De fabrieks instellingen van de radio terug gezet.

Geen resultaat.

Nu denken jullie misschien dat het aan de autoradio ligt. Dit heb ik zelf ook al gedacht, echter 2 collega's van mij hebben dezelfde autoradio en hebben totaal geen problemen met deze radio. Zij hebben een Nokia 6300 en een Sony Ericcson K750i.

Bovendien heb ik een telefoon geleend van een collega van mij, een Nokia 6630, en deze werkt vlekkeloos met mijn autoradio.

Ik hoop dat iemand van jullie een oplossing weet, ik ben zo langzamerhand ten einde raad.:(

Alvast bedankt,

Een teleurgestelde nokia gebruiker.:confused:

Je hebt de oplossing zelf al gevonden: om de vijf dagen de fabrieksinstellingen terugzetten...

Kijk eens in de handleidingen van je nokia en autoradio bij problemen oplossen en kijk voor de rest of je alle functies van beide toestellen op een correcte manier gebruikt. Als je het probleem niet kan verhelpen moet je mss eens naar nokia bellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan