• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

noodstoppen transport banden visualiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.
upload complete plattegrond plus uitleg

Beste HSV,

Mijn excuses voor het te laat plaatsen van de upload. Het werd later dan ik dacht en er moest nog het een en ander aangepast worden aan de tekening.

De upload bestaat uit drie bladen, het eerste blad heb ik ingericht met besturingskasten, machines, banden etc.. deze heb ik onder verdeeld in groepen wat te zien is in de lijst op blad 3. Ik heb per groep de onderdelen gegroepeerd. De benaming van de groepen is dan ook groep1 groep2 etc.. Elke groep is een noodstop groep/lus. Op blad 3 staat welke noodstop (NS.) waar bij hoort (groep), wanneer je dus een van de vermelde noodstoppen indrukt dan zou de betreffende groep dus rood moeten worden...Dat is een beetje het idee.

Ik heb geprobeerd te begrijpen wat er in jou opgegeven code vermeld staat maar eerlijk gezegd begrijp ik het niet. Ik weet dat je een noodstop (rood stipje) een macro toe kunt wijzen maar hoe de opbouw daarvan is niet. Ik hoop dat je nu wat beter begrijpt waarmee ik bezig ben.

Bekijk bijlage banket en Crunchy Compleet (1).xlsx

Ik ben benieuwd of er een oplossing is voor hetgeen ik wil doen.

Groet, Alk
 
Even een vraagje:

Moet of wil je het persé in Excel doen?
In kan voor jouw wel een windows applicatie maken, waar je het e.a. kan configureren.
 
noodstoppen

Hoi,

Ik wil het idd in excel doen omdat makkelijker is. Ik ben begonnen met werken in excel en ik wil me ook echt hierin verdiepen. Wist niet dat excel zoveel mogelijkheden had. Een beetje nieuw terrein waarin ik mezelf op het moment aan het verdiepen ben.

Groet, Alk
 
Alk,

Voor noodstop 1.

Code:
Sub NS_1()
Dim sh As Shape, y As Long
  With Blad1.Shapes(Application.Caller).Fill.ForeColor
   .RGB = IIf(.RGB = vbGreen, vbRed, vbGreen)
   For Each sh In Blad1.Shapes("Groep1").GroupItems
   If sh.Connector = msoFalse Then
       If .RGB = vbRed Then
          sh.Fill.ForeColor.RGB = vbRed
        Else
         y = y + 1
         sh.Fill.ForeColor.RGB = Choose(y, RGB(0, 176, 240), RGB(0, 112, 192), RGB(255, 255, 0), RGB(191, 191, 191), RGB(0, 176, 240), RGB(0, 176, 240))
      End If
    End If
   Next sh
  End With
End Sub

Noodstop 10.
Helaas weet ik ik niet hoe je de arcering erin krijgt.
Kleur even aanpassen.
Code:
Sub NS_10()
Dim sh As Shape, y As Long
  With Blad1.Shapes(Application.Caller).Fill.ForeColor
   .RGB = IIf(.RGB = vbGreen, vbRed, vbGreen)
   For Each sh In Blad1.Shapes("Groep4").GroupItems
   If sh.Connector = msoFalse Then
       If .RGB = vbRed Then
          sh.Fill.ForeColor.RGB = vbRed
        Else
         y = y + 1
         sh.Fill.ForeColor.RGB = Choose(y, RGB(0, 110, 110), RGB(191, 191, 191))
      End If
    End If
   Next sh
  End With
End Sub


De rest van de noodtoppen ontgaat me.
Noodstop 2 t/m 8 vallen allemaal binnen shape groep3.
Waar die bij horen valt niet te zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan