Noordenwind naar behoefte aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thapriest

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Hallo, bij deze even een nieuwe met wat specifiekere vragen.
Ik ben begonnen met de noordenwind databse aan te passen naar mijn behoeftes.

Het eerste wat ik nu graag zou aanpassen zijn producten toevoegen, hoe wijzig ik dit formulier naar mijn wens znder dat een relatie verstoord word? en ik wilde graag de bevoegdheid eruit halen, want ik ben de enige die producten gaat toevoegen, en ik vertrouw mezelf;)

Met welke versie van de NW database ben je bezig?

hoe wijzig ik dit formulier naar mijn wens znder dat een relatie verstoord word?

Jij kent als enige jouw wensen ;)
Probeer het gewoon eerst allemaal ff zelf.
Wat je kan doen is met twee bestanden naast elkaar werken, Noordenwind en Noordenwind die je aan gaat passen.
Formulieren zou ik zelf van scratch af aan opzetten.

Suc6!

Tardis

Daar heb je helemaal gelijk in;)
Nu ben ik begonnen met een formulier vom klantgegevens in te voeren, als basis heb ik de standaard gepakt, maar voor ik doorga of doorsla, (:p) is het mogelijk om een keuzelijst in het formulier te zetten, die ik op productnaam laat selecteren, en wanneer je dan een product selecteert dat een aantal velden voor dat product gevuld worden met de gegevens die bij dat product horen en daarvoor in de tabel staan?

Kijk eens in het voorbeeld dat ik in deze post heb neergezet...

Dat lijkt me een erg duidelijk voorbeeld, ik ga hier van het weekend eens op mijn gemak voor zitten, mocht ik er niet uitkomen meld ik mij weer.

Alvast enorm bedankt

Een en ander bekeken in je voorbeeld post, maar daar kom ik toch niet helemaal uit.
Ik denk dat ik eerst ff wat meer basic ga, en hopelijk gaandeweg de logica wat meer doorkrijg, te beginnen met basic Invoer, en dat exporteren naar een rapport.

Nu kan ik invoeren, en beginnen met een leegg formulier, maar hoe zorg ik er nu voor dat wanneer ik op een leef formulier begin met invoeren, ik dan op het knopje rapport druk en daar alleen de uitvoer op komt die ik zojuist heb ingegeven?

Nu komt er elke keer andere data op het formulier dat ik zojuis ingaf, en nog dubbel ook..

Als je een rapport aanstuurt vanaf een formulier, zal je in het rapport de volledige gegevensbron zien die aan het rapport hangt. Je zult dus vanuit het formulier een Filter mee moeten geven. Als je gegevens dubbel ziet, is er iets niet in orde met de bron van het rapport, denk ik. Of je hebt velden dubbel in het rapport gezet. Is een beetje lastig om daar gelijk een vinger op te leggen. Dan zou ik het rapport moeten bekijken. Als het mogelijk is, zou je dan een voorbeeldje moeten posten.

Dank je voor je snelle reactie:-)
Maar hoe geef ik dan zo'n filter mee?

Ik probeer zometeen even een bestandje mee te geven met wat ik nu heb.

Kun je hem opslaan als 2003 db? Ik loop bij voorkeur met een grote boog om 2007 heen... Heb het ook niet geïnstalleerd :)
Ondertussen ben ik bezig met een voorbeeldje te maken; die zal ik wel posten als hij klaar is.

Hier een voorbeeldje van hoe je een rapport kunt filteren a.d.h. een formulier.

Bijlagen

Dank je voor dat voorbeeld, die ga ik eens uitpluizen.
Ik was ondertussen nog even bezig met het auto-vullen van velden, nu gebruik ik daarin jouw voorbeeld met postcodes.
Maar als ik de situatie aanpas naar de mijne dan pakt hij hem niet , en geeft hij : #Naam?....

Ik gebruik deze code dan in het tekstvak:[SQL]=[Accommodatie].[column](5)[/SQL]

wanneer ik hem echter zo schrijf op bijv. de tabel maaltijden, dan pakt hij wel vrolijk een waarde daaruit.

Heb het opgelost, met een ander keuzevak, maar ik wou alleen dat ik wist hoe ik het precies gedaan had.

Laatst bewerkt:
Misschien de verkeerde kolom gebruikt? =Me.Accommodatie.[COLUMN](5) kijkt in de keuzelijst naar de zesde kolom; Access telt namelijk vanaf 0; =Me.Accommodatie.[COLUMN](0) is dus de eerste kolom, en dan doornummeren.
Ik zou de formule overigens maken met Me. omdat je dan minder kans op typfouten hebt. Ook hoef je minder te typen, omdat je uit de keuzelijst kunt kiezen die Access je aanreikt.

Inderdaad de verkeerde gebruikt;) dankje.
Als het mag nog een vraagje, ik heb nu dus een subformulier gemaakt op het hoofdformulier voor de offerte invoer, waar de reis dus geselecteerd kan worden, echter hoe krijg ik deze nu in het Rapport mee?

Die vraag moet je iets duidelijker stellen: ik vermoed, dat je op je formulier alles hebt ingevuld/geselecteerd, en dat je dan als volgende het rapport wilt openen met de geselecteerde record?

Sorry die info was idd nogal summier.
Ik heb een Hoofdformulier waar je de klantgegevens in kunt voeren, en dan een subformulier daar bij in(accommodatie uitvoer), waar je dus een selectie kan maken uit de diverse reizen die ik aan kan bieden.die velden pak hij dan automatisch op.
Ik wilde dus graag dat de reis die geslecteerd wordt ook meekomt op het formulier.

De velden uit het hoofdformulier komen dan wel op het rapport, maar die van het subformulier niet.

De velden uit het hoofdformulier komen dan wel op het rapport, maar die van het subformulier niet.
Moet ik hier uit afleiden dat je de velden uit het subformulier in het algemeen niet ziet in het rapport, of is het zo dat de bijgewerkte/geselecteerde record niet wordt getoond?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan