Norton 2005

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik kan er maar niet bij dat dit gebeurt. En zeg nou niet dat je dit in een veilige modus moet weghalen. Want er is echt geen virus prog waarbij dit moet. Dit hoort niet dit mag niet dit kan niet maar het gebeurt wel...kijk en verbaas...

Bijlagen

• norton 3.jpg
    norton 3.jpg
    63 KB · Weergaven: 125
Geplaatst door Egkok
Ik kan er maar niet bij dat dit gebeurt. En zeg nou niet dat je dit in een veilige modus moet weghalen. Want er is echt geen virus prog waarbij dit moet. Dit hoort niet dit mag niet dit kan niet maar het gebeurt wel...kijk en verbaas...

Ik kan er niet bij dat jij het nu nóg niet begrijpt, na alle vergelijkbare topics die je al hebt geopend. Ik ga het niet wéér proberen uit te leggen.

Buffy ik heb uitgebreide ervaring met alle je kunt het zo gek niet bedenken, antivirus progs inclusief norton, zoon beetje vanaf het allereerste begin. Nog nooit is me dit overkomen en ik geloof dat je mij nog steeds niet begrijpt. Als ik Panda draai of het virus prog bij Zone alarm Suite of Kaspersky of Zone alarm of Mcafee of Adaware, die halen die wormen virussen en al die zooi gewoon weg, maar wat doet Norton? Die detecteert maar vervolgens krijg je steeds de boodschap dat wat zoon prog nou moet doen <<<failed>>> en als je dan op de quarantaine knop drukt dan gaan ze lang niet allemaal in quarantaine... nee dan krijg je de boodschap dat je computer nog steeds besmet is.... geloof het of niet maar het is waar.... dus nu ook weer met versie 2005....een oplossing om die zooi te verwijderen in veilige modus is natuurlijk geen oplossing, daar waar ALLE andere progs het gewoon geruisloos en onmerkbaar voor elkaar krijgen. Nog steeds heb ik geen enkele oplossing voor dit vreemde probleem gekregen. Ik zit niet om Norton verlegen hoor maar ik begrijp gewoon niet dat dit gebeurt en ik weet zeker dat het niet hoort te gebeuren alleen weet ik niet waar het aan ligt. Nou Buffy erger je nog maar even maar van jou heb ik echt ook niet de goede oplossing gekregen voor dit probleem......veilige modus geldt echt niet in dit geval...

En voor het geval dat....ik gebruik die Anti virus progs niet door elkaar hoor....Dus nu staat alleen Norton 2005 erop. En die is dus niet in staat om die twee dingetjes te verwijderen...

Gezina

Al gescand trouwens met Ad-aware of Spybot?

Daar gaat het niet om die twee dingetjes krijg ik echt wel weg. Mijn verbazing is dat Norton het niet voor elkaar krijgt. En ik vraag me dus af hoe dat komt.... dat is dus in het kort mijn probleem niet dat adwartje en die worm

Ik kan alleen maar melden dat Spyware, wat dit eigenlijk is, lang niet altijd door een Norton-produkt wordt gevonden. Staat nog steeds in de kinderschoenen. Je kan het beter voorkomen door bv Spywareblaster te installeren. Vond een handig linkje van Saldos: http://www.seniorweb.nl/websites/SpyWareBlaster.htm
En verder heeft Buffy jou al in eerdere topics adviezen gegeven. Volg die op, dan blijf je verschoond van al die zooi.

Elbert,

jij hebt duidelijk nog steeds niet in de gaten dat er tegenwoordig nogal veel verschillende vormen van malware bestaan, naast de traditionele virussen en trojans. Anders dan de meeste andere antivirusprogramma's, vindt Norton naast traditionele virussen en trojans ook aardig wat van die andere vormen van malware, zoals adware en spyware. Adware en spyware werken totaal anders dan virussen en moeten dus ook op een hele andere manier verwijderd worden. NAV is natuurlijk niet specifiek geschreven voor het verwijderen van adware, spyware, foistware en wat dies meer zij; het is nu eenmaal een antivirusprogramma. Maar als je even in veilige modus scant zal het wel lukken. (Of simpelweg AdAware even draaien...) Als Kaspersky of Panda of welk antivirusprogramma dan ook adware.binet vindt, kan het programma dat ook niet zomaar even verwijderen; ook met die programma's zul je dan even in veilige modus moeten. Dat ligt niet aan het antivirusprogramma, maar aan de manier waarop die adware/spyware zich in Windows kan vastbijten.

Maar als Norton jou zo veel ergernis oplevert, zoals uit al jouw topics daarover blijkt, waarom verwijder je Norton dan niet gewoon? Kennelijk heb je nog genoeg andere antivirusprogramma's tot je beschikking, dus wat let je? Ik heb zelf prima ervaringen met Norton, maar als jou dat een hoge bloeddruk oplevert kun je volgens mij beter gewoon een ander antivirusprogramma gaan gebruiken...

Dat je ondanks ál die beveiligignsprogramma's die je gebruikt toch steeds weer dit soort gemakkelijk te voorkomen problemen binnenhaalt geeft trouwens ook te denken.... Maar ook daar hebben we het al vaak genoeg over gehad.

pfffff...gezina het gaat niet om die spyware kwijt te raken, ik snap niet dat Norton niet kan wat alle andere progs wel kunnen.....Het gaat mij om het specifieke Norton probleem.......niet om die spyware....daar heb ik tig progs voor.......ik begrijp alleen niet hoe het komt dat Norton dus faalt.....ik denk dat het aan een bepaalde instelling ligt....ik ben dus alleen maar nieuwsgierig.....ik heb geen raad nodig over virussen en spy en adware en trojans....maar nogmaals ik begrijp niet dat Norton elke keer met dingetjes aan komt kakken met de vermelding dat ze niet verwijderd kunnen worden en dat je dan de mededeling krijgt dat je computer nog steeds is besmet......dat is toch vreemd voor zo'n top 1 prog als Norton....?? snap je nou wat ik bedoel????? Buffy ook???

Kijk even naar de bijlage dan zie je wat je krijgt als je Norton 2005 koopt, dat gaat allang niet meer om alleen een AntiVIRUS prog hoor een ook naar de volgende bijlage.. norton doet het allemaal.... en iedereen krijgt zooi binnen , dat geeft helemaal niks te denken, het gebeurt gewoon ondanks alle beveiliging.....en ik vind Norton prima en erger me helemaal niet. Ik erger me aan het feit dat Norton kennelijk iets niet kan wat wel moet kunnen en vraag mij af wat ik dus fout doe.....Bij Norton 2004 had ik dit ook in het begin en opeens geen probleem meer, en nou krijg ik hetzelfde euvel met 2005...Norton kan in principe dus al die dingetjes geruisloos verwijderen en dat gebeurt ook alleen kennelijk in het begin niet..(zucht word ik nou nooit eens begrepen door dames)

Heb je mijn vorige bericht gelezen, Elbert? Het is echt een waanidee van jou dat deze spyware-gevallen die Norton nu vindt (zie jouw screenshot), door die andere antivirusprogramma's die je noemt wel zomaar even verwijderd zouden worden (áls die antivirusprogramma's dit al zouden vinden, want dat doen de meeste antivirusprogramma's niet). Dat ligt niet aan het programma, dat ligt aan de aard van deze malware en aan de wijze waarop Windows in elkaar zit. Norton zoekt méér dan andere antivirusprogramma's ook naar ándere narigheid dan alleen traditionele virussen en trojans. Verwijdering van die andere narigheid vergt nu eenmaal soms wat speciale maatregelen, bijvoorbeeld even verwijderen in veilige modus. Wees blij dat Norton (anders dan de meeste andere antivirusprogramma's) deze narigheid in ieder geval vindt, óf ga een ander antivirusprogramma gebruiken. Niemand verplicht jou om Norton te gebruiken!
Jeetje, ik vind je soms wel een beetje een zeurpiet hoor Elbert, gezien ál die topics die je hier nu al over hebt geopend. Je moet niet verwachten dat beveiligingsprogramma's alles voor jou doen. Programma's beveiligen jouw systeem niet, dat doe jíj. En ja, gezien al die ingewikkelde malware van tegenwoordig zul je daar soms wat moeite voor moeten doen. Ja, soms zul je even in veilige modus moeten opstarten - maar waarom doe je daar toch zo moeilijk over? Is dat nu echt zo'n ramp? En nogmaals: dat dit soort simpel te voorkomen problemen bij jou steeds weer binnenkomt, ondanks ál die beveiligingsprogramma's die jij zegt te gebruiken, dat geeft toch echt te denken...

sorry bijlage nog

Bijlagen

• norton10.jpg
    norton10.jpg
    47,9 KB · Weergaven: 70
volgende bijage

Bijlagen

• norton 11.jpg
    norton 11.jpg
    56,4 KB · Weergaven: 70
Hmmm ik begin inderdaad te denken dat ik een zeikert ben...het is misschien inderdaad zo dat andere progs de gevonden zooi niet vinden??!! Weet ik alleen niet helemaal zeker...en het gebeurt alleen in het begin van een Norton install......later komt het niet meer voor ik denk, dat als het speciale zooi betreft, dat jij ze dus ook gewoon binnen krijgt...behalve dan als je even op Astalavista hebt gekeken dan zit je hele schijf meteen vol...maar al die andere virus progs dan??? zijn die dan zoveel slechter dan Norton?? Ik bedoel die vinden die zooi dus mooi niet... en spybot ( hoog bij mij in het vaandel )ook al niet en pestpatrol dus ook niet....ik zal mijn mond maar verder houden en in stilte verder lijden. Maar eens zullen jullie denken (dames) die elbert heeft toch wel gelijk met zijn gezeur....echtwel hoor.

En wat wil je met die screenshots duidelijk maken? Denk je dat dat betekent dat Norton alle adware, spyware en wat dies meer zij ook zomaar geruisloos kan verwijderen, zonder dat jij daar enige moeite voor hoeft te doen? Vergeet het maar! Dat kan geen enkel programma. Zelfs programma's die (anders dan Norton) specifiek voor het verwijderen van adware en spyware zijn geschreven (zoals AdAware en Spybot) , kunnen dat niet - bij lange na niet zelfs. Vandaar dat we het zo druk hebben met HijackThis-logs. Dit kun je Norton dus absoluut niet kwalijk nemen. Veel hedendaagse spyware en adware zit zo ongelooflijk ingewikkeld in elkaar en bijt zich op zulke ingenieuze wijzen in Windows vast, dat geen enkel programma het 'even vanzelf' kan verwijderen. Het is niet anders. Leer ermee leven en probeer je voordeel te doen met de hulp die je hier op Helpmij kunt krijgen. En nogmaals (hoeveel herhalingen heb jij nodig voordat iets tot jou doordringt?): niemand verplicht jou om Norton te gebruiken. Als Norton voor jou een bron van ergernis is, ga dan vooral een ander antivirusprogramma gebruiken.

In de veilige modus verdwijnen die gevonden speciale worms en adware ook niet hoor!! Dus als Norton er niks mee kan moet ie het ook niet detecteren en zeker niet met de mededeling komen dat je systeem nog steeds is geïnfecteerd. Want dat is nou precies wat mij ergert. Opsporen, wat kennelijk andere progs niet kunnen, en je vervolgens opzadelen met een slapeloze nacht dat je systeem geïnfecteerd blijft om dat er niet verwijderd kan worden. EN IK HEB NIKS TEGEN NORTONNNNNNNNNNNN, begrijp dat nou eens....en ik heb genoeg andere progs...maar als je iets niet kan moet je niet suggereren dat je dat wel kunt...zoals in Norton gebeurt....ik ben dus alleen nieuwsgierig hoe het kan en komt en waarom alleen initiëel en later dus helemaal niet meer. waarom begrijp jij me nou al niet meer Buffy.........

Geplaatst door egkok
(zucht word ik nou nooit eens begrepen door dames)

Geplaatst door egkok
Ik bedoel die vinden die zooi dus mooi niet... en spybot ( hoog bij mij in het vaandel )ook al niet en pestpatrol dus ook niet....ik zal mijn mond maar verder houden en in stilte verder lijden. Maar eens zullen jullie denken (dames) die elbert heeft toch wel gelijk met zijn gezeur....echtwel hoor.

Ach, mannetje toch. Het is eigenlijk beneden mijn waardigheid om hier nog op te reageren. Ik heb je in de loop van de tijd al zó veel adviezen gegeven die jij volledig in de wind hebt geslagen! Dus omdat ik een 'dame' ben, neem jij me niet serieus? Dat verklaart veel. Dat verklaart alles. Op adviezen en tips van mij hoeft je niet meer te rekenen, meneer Kok. Wat ik ook schrijf en hoe duidelijk en uitgebreid ik het ook probeer uit te leggen, uit je reacties blijkt overduidelijk dat helemnaal niets ervan tot je doordringt. Ik ga dus ook geen moeite meer voor je doen.

En wáár denk jij nu eigenlijk gelijk in te hebben? Ik weet verrekte goed wat die zoekresultaten van Norton (te zien in je screenshot bij je eerste bericht in dit draadje) betekenen. Dat is echt geen vals alarm. Dat die andere programma's het niet vinden, ligt aan die andere programma's. Maar ach, ik ben maar een vrouw, dus trek je vooral niets van mijn opmerkingen aan. Ga jij maar lekker van alles downloaden van Astalavista en vergelijkbare sites, om je er vervolgens weer lekker aan te kunnen ergeren dat Norton allerlei narigheid vindt en dat niet zomaar kan verwijderen.

Buffy

Jezzziizzz buffy toch......waar ga je me nou toch van beschuldigen.....ik mag dan af en toe doordraven, maar vrouw onvriendelijk ben ik echt niet hoor.......nog nooit geweest en ik zal dat nooit worden....komt niet eens in me op.....als je een jongen was geweest of man dan had ik precies hetzelfde gezegd.....dusssss je begrijpt me op dat gebied een beetje verkeerd hoor.....

Bijlagen

• c4-821p.jpg
    c4-821p.jpg
    10,6 KB · Weergaven: 44
Geplaatst door egkok
Jezzziizzz buffy toch......waar ga je me nou toch van beschuldigen.....ik mag dan af en toe doordraven, maar vrouw onvriendelijk ben ik echt niet hoor.......nog nooit geweest en ik zal dat nooit worden....komt niet eens in me op.....als je een jongen was geweest of man dan had ik precies hetzelfde gezegd.....dusssss je begrijpt me op dat gebied een beetje verkeerd hoor.....

Word je nou niet moe van jezelf? :rolleyes:

maikel

ja, een beetje wel...

Leuk hoor, zo'n bloemetje. Maar ik zou liever zien dat je nu eindelijk eens zou lezen wat ik antwoord op jouw vragen voordat je van die heetgebakerde berichten gaat plaatsen. Ik heb in allerlei vergelijkbare threads van jou al uitleg gegeven over de vele verschillende vormen van malware die nu bestaan, over waarom een antivirusprogramma dat niet allemaal kan verwijderen, over waarom je soms in veilige modus zult moeten om het te verwijderen, over waarom Norton nogal eens zaken vindt die het niet zomaar kan verwijderen, over wat je moet doen om te voorkomen dat dit soort narigheid überhaupt binnenkomt, etcetera - en helemaal niets daarvan is tot jou doorgedrongen, hetgeen duidelijk blijkt uit het feit dat je vandaag alwéér een thread (deze dus) hebt geopend met weer exact hetzelfde gezeur. Ik zou dus ook echt niet weten hoe ik je nog verder zou kunnen helpen. Volgens mij wíl je het gewoon niet begrijpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan