Norton antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik maak het mij een beetje al te vaak mee met Norton AV (2004 nu) dattie ie niet weet wat er moet gebeuren met een virus ipv van geruisloos verwijderen. Bijgaande window kan ik niet eens wegklikken

Bijlagen

• norton.jpg
    norton.jpg
    36,4 KB · Weergaven: 55
heb je met norton bij opties ook dit gedaan:
- Try to repair then quarantaine ?

want bij de standaard opties, blijft norton elke keer doormekkeren wat ie moet doen.

Geplaatst door egkok
Ik maak het mij een beetje al te vaak mee met Norton AV (2004 nu) dattie ie niet weet wat er moet gebeuren met een virus ipv van geruisloos verwijderen. Bijgaande window kan ik niet eens wegklikken

Volg de volgende procedure eens (stap 1 en stap 5 gelden alleen voor Windows ME en XP):

1. Schakel systeemherstel uit.
2. Herstart de pc in veilige modus.
3. Laat Norton scannen (in veilige modus dus) en verwijderen wat wordt gevonden.
4. Herstart weer in normale modus.
5. Schakel systeemherstel weer in.

Groetjes,

Buffy

Ik kreeg opeens een bombardement van virussen. Het uiteindelijke liedje van Norton was uw computer is nog steeds geinfecteerd. Met 6 virussen wistie niet wat te doen. Meteen er afgeflikkerd. Norton 2004 pro NB! Hoort toch geruisloos te gaan in vrijwel alle gevallen. Ga nu even met andere progs checken. Remote administrator had een belangrijk aandeel.....trouwens. Pestcontrol reageerde daar ook op.

Geplaatst door egkok
Ik kreeg opeens een bombardement van virussen. Het uiteindelijke liedje van Norton was uw computer is nog steeds geinfecteerd. Met 6 virussen wistie niet wat te doen. Meteen er afgeflikkerd. Norton 2004 pro NB! Hoort toch geruisloos te gaan in vrijwel alle gevallen. Ga nu even met andere progs checken. Remote administrator had een belangrijk aandeel.....trouwens. Pestcontrol reageerde daar ook op.

Dus.... je had last van virussen, dus heb je je antivirusprogramma maar verwijderd... Zeer verstandig.:rolleyes:

Had je Norton inmiddels al even in veilige modus laten werken, zoals ik al aangaf? Vast niet, want dan zou de trojan wel zijn verwijderd en had die niet allerlei nieuwe narigheid (dat zgn. "bombardement van virussen" dus) binnengehaald.

Met de nieuwste trojans hebben trouwens álle virusscanners de grootste moeite. Norton mag die dan niet allemaal geruisloos weten te verwijderen, veel andere virusscanners merken die nieuwe trojans vaak niet eens op en dat is nog veel erger.

Laatst bewerkt:
ho ho ik moest norton verwijderen om zonealarm suite te installeren althans de antivirus daarvan te activeren. Norton was zo stuntelig wat me overigens wel meer is opgevallen. Dan heeftie gewoon geen oplossing. In dit geval dus in 6 virus/worm opties dus. Kan bijna niet kloppen zo slecht. Dus Norton ff exit voor mij. Heb Panda nog en draai nu dus zone alarm.

Gaan we ook nog eens dit krijgen.... zie bijlage... alles verwijderd tot in register toe, krijg ik die pop up niet weg???!!

Bijlagen

• norton2.jpg
    norton2.jpg
    16,2 KB · Weergaven: 20
Geplaatst door egkok
ho ho ik moest norton verwijderen om zonealarm suite te installeren althans de antivirus daarvan te activeren. Norton was zo stuntelig wat me overigens wel meer is opgevallen. Dan heeftie gewoon geen oplossing. In dit geval dus in 6 virus/worm opties dus. Kan bijna niet kloppen zo slecht. Dus Norton ff exit voor mij. Heb Panda nog en draai nu dus zone alarm.

Sorry hoor Egkok, maar meerdere antivirusprogramma's tegelijk draaien is helemáál onverstandig. Die hebben het dan te druk met elkaar in de weg te zitten om nog virussen te kunnen opmerken, of ze menen juist ten onrechte virussen te herkennen in elkaars virusdefinities. Met één antivirusprogramma ben je véél veiliger dan wanneer je meerdere virusscanners tegelijk draait.

Die ZoneAlarm Suite is trouwens één groot foutenfestijn. Al sinds de verschijning ervan regent het klachten op het Zonelabs forum en die liegen er niet om.

Nog even voor alle duidelijkheid: er kwam dus een trojan bij jou binnen. Norton signaleerde dat, maar kon het niet direct verwijderen. Had jij toen direct in veilige modus opgestart en de trojan laten verwijderen, dan was er niets aan de hand geweest. Jij hebt echter de trojan zijn gaan laten gaan. Die heeft dus die 6 "virussen/wormen" waar jij het nu over hebt binnengehaald. Dat doen trojans namelijk. Die zetten een 'achterdeur' open waardoor nare bestandjes kunnen binnenkomen. De kans is groot dat die trojan nu nog steeds zijn gang gaat op jouw pc. Dat komt niet door Norton, dat komt doordat jíj niet de juiste actie hebt ondernomen. Je kunt van geen enkel computerprogramma verwachten dat het álles voor je doet. Je zult zelf ook verstandige actie moeten ondernemen.

Beter lezen buffy...ik heb dus maar een virus prog en dat is Norton pro 2004. Naar mijn gevoel het beste programma ook nog eens, maar af en toe, zegt Norton, kan vrius niet verwijderen en dan gaat het om een al langer bestaand virus. Nu in boven vermeld geval kreeg ik een wormmelding en die kreeg ik niet weg met Norton. Ook werd niet verteld wat ik moest doen........en dat vind ik dan slecht. Ik doe het wel goed hoor sla een prog verteld watte doen. Ik heb weliswaar Panda en Zone alarm AV maar uiteraard niet functioneel. Zone Alarm pro is natuurlijk wel goed alhoewel ik een firewall achter een router prefereer. Hoe het virus prog is moet ik nog zien Op een andere computer doetie het goed in ieder geval en krijg niet van die Norton Pop Ups. Ik vind toch echt dat Norton te vaak nee verkoopt de laatste tijd..maar ik zal je raad ter harte nemen in het vervolg dus in de veilige modus alhoewel mij dat vrij omslachtig lijkt.

Die heeft dus die 6 "virussen/wormen" waar jij het nu over hebt binnengehaald. Dat doen trojans namelijk. Die zetten een 'achterdeur' open waardoor nare bestandjes kunnen binnenkomen>>> het waren er 13 waarvan norton er 6 niet van kon verwijderen.....tja wat moet je daarnou mee????

Ik bedoel wat moet ik met zoon virusprog, ik heb norton er weer opgezet. Nadat ik eerst met symantec scan en zone alarmscan een virusvrije computer had. Het lijkt wel of Norton die virussen meeneemt........zona alrm houdt in dit geval de boel ook niet tegen..zie bijlage oh ja en wat moet ik nu precies doen in veilge modus????

Bijlagen

• norton 3.jpg
    norton 3.jpg
    83,9 KB · Weergaven: 18
Nog even voor alle duidelijkheid: er kwam dus een trojan bij jou binnen. Norton signaleerde dat, maar kon het niet direct verwijderen. Had jij toen direct in veilige modus opgestart en de trojan laten verwijderen, dan was er niets aan de hand geweest. Jij hebt echter de trojan zijn gaan laten gaan. Die heeft dus die 6 "virussen/wormen" waar jij het nu over hebt binnengehaald. Dat doen trojans namelijk. Die zetten een 'achterdeur' open waardoor nare bestandjes kunnen binnenkomen>>>>

Norton hoort in gewone modus zijn werk te doen, dat dat in de veilige modus zou moeten daar heb ik nog nooit van gehoord en lijkt mij ook knap achterlijk voor een prog als Noron AV 2004 pro. Trouwens in de veilige modus ontdekt ie die wormen en virussen ook nog eens een keer niet

Geplaatst door egkok
Ik bedoel wat moet ik met zoon virusprog, ik heb norton er weer opgezet. Nadat ik eerst met symantec scan en zone alarmscan een virusvrije computer had. Het lijkt wel of Norton die virussen meeneemt........zona alrm houdt in dit geval de boel ook niet tegen..zie bijlage oh ja en wat moet ik nu precies doen in veilge modus????

Wat je precies moet doen in veilige modus? Eerst maar eens die vijf stappen die ik in mijn eerste bericht in deze thread al beschreef. Zijn er dan nog zaken die Norton niet weet te verwijderen, geef dan even precies aan wat en waar en dan weten wij wel een oplossing.

Dat mag dan omslachtig zijn, soms is dat nu eenmaal nodig - en dat moet je Norton niet verwijten, dat gaat bij andere antivirusprogramma's ook zo. Sommige virussen en trojans zitten tegenwoordig nu eenmaal zo complex in elkaar, dat geen enkel programma ze zomaar even geruisloos kan verwijderen. Ik zou graag willen dat het anders was, maar dat is nu eenmaal niet zo.

Wat Norton in je screenshot trouwens aangeeft is het aantal besmette bestanden. Dat is iets heel anders dan het aantal virussen. Wat dat laatste betreft, lijkt het dus nog wel mee te vallen.

Maar laat Norton nu eerst maar eens rustig in veilige modus scannen en alles verwijderen wat gevonden wordt, waarschijnlijk komen we dan al een stuk verder.

zo jij bent ook nog laat op. Er is volgens mij iets heel anders aan de hand, dit heb ik mij hele leven nog niet meegemaakt....echt absurd...dus in de veilige modus wordt er wel gedetecteerd maar evenzomin gerepaired. Volgens de mededeling blijf ik gewoon zitten met een geinfecteerde computer... bijlage vanuit de veilige modus!!

Bijlagen

• norton4.jpg
    norton4.jpg
    85,8 KB · Weergaven: 26
Geplaatst door egkok
zo jij bent ook nog laat op. Er is volgens mij iets heel anders aan de hand, dit heb ik mij hele leven nog niet meegemaakt....echt absurd...dus in de veilige modus wordt er wel gedetecteerd maar evenzomin gerepaired. Volgens de mededeling blijf ik gewoon zitten met een geinfecteerde computer... bijlage vanuit de veilige modus!!

Dat screenshot ziet er inderdaad niet zo goed uit. Zoals alle antivirusprogramma's is Norton aanvankelijk ontwikkeld voor het vinden van virussen, en omdat trojans heel anders werken dan virussen hebben antivirusprogramma's vaak moeite met trojans. Je zou het eens met een specifiek antitrojanprogramma kunnen proberen: The Cleaner (trial, maar volledig functioneel).

Met de cleaner alle tien gedeleted. Vraag me toch af wat zone alarm dan zit te doen en als Norton zou ik ook maar niet zo hoog van de toren meer blazen........... buffy bedankt en nou naar bed..

Geplaatst door egkok
Met de cleaner alle tien gedeleted. Vraag me toch af wat zone alarm dan zit te doen en als Norton zou ik ook maar niet zo hoog van de toren meer blazen........... buffy bedankt en nou naar bed..

Graag gedaan, maar je moet toch echt eens ophouden de programma's de schuld te geven. De firewall en het antivirusprogramma kunnen nog zó goed zijn, als de gebruiker er niet mee weet om te gaan zijn ze niets waard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan