Norton Ghost 9.0 - Ghost Bootdisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

VinceStar

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Waarschijnlijk een simpele vraag maar ik kan het niet vinden :eek:

Anyway, ik wil een ghost bootdisk maken (waar je een image mee kan terugzetten onder dos ja), ik heb norton ghost 9.0 geinstalleerd. Maar ik zie nergens een optie om zo'n bootdisk te maken. Ik heb ook in de map utilities gekeken en daar staat het niet bij. Het lijkt haast of ik een uitgeklede versie heb (of is 9.0 zo oud?)

Iig, ik hoop dat iemand het weet want ik heb die bootdisk morgen nodig.
thx

Vince :)

Het klopt dat je die niet kunt vinden. De installatie cd-rom is tevens de recover disk. Hiermee moet je opstarten, dan kun je de image terug zetten.:)
Norton Ghost 9.0 is niet oud het is de laatste versie voor zo ver ik weet.

Oke dankje

maar, kan ik niet aan zo'n diskette komen dan? Ik heb wat gegoogled en er moet gewoon een wizard zijn waarmee je bootfloppies kan maken.

ghost 9

Wat jij bedoeld is niet meer in Ghost 9.

Een OS dat terug te zetten is van CD zul je niet meer vinden, Een heel kale 2000 mischien.

De rest heeft meer dan 1 gig nodig en dat past niet op een CD.

Maar als je zegt wat je wilt, mogelijk is er een mouw aan te passen.

Eric.

P.S. Ghost 2003 (zit er gratis bij) kent dat nog wel, maar of het gaat lukken bij NT vraag ik me af.

Laatst bewerkt:
98SE :rolleyes:

en het gaat om een image terugzetten een partitie op dezelfde hD

Is het al gelukt met 2003

Ja daar is ghost 9 veel te zwaar voor. Die moet nl. ook dynamische schijven aan kunnen, daarom is de manier van werken veranderd.

Maar met 2003 zou het nog steeds moeten kunnen. Heb het zelf nog niet geprobeerd.

De oude ghost vind je in de map support.

Eric.

Re: Is het al gelukt met 2003

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Ja daar is ghost 9 veel te zwaar voor. Die moet nl. ook dynamische schijven aan kunnen,
[Offtopic]
Eric wat heb jij toch steeds met "Dynamische" schijven?
Ik vat dat even niet. Dynamische schijven moet je toch zelf aanmaken, dit wordt niet automatisch door Windows gedaan, voor zover ik weet?[/Offtopic]

Hallo Lex

[offtopic]Dat is dacht ik niet juist, als je er een nieuwe schijf bij hangt (XP) zal hij hem dynamisch maken.

Bij de eerste doet hij dat niet, want hij heeft een MBR nodig om op te kunnen starten.

Wat ik er mee heb.

Het is handiger (zou ook betrouwbaarder zijn) en je kunt stripes maken.

Eric.

P.S. Je hebt mijn e-mail adres dus als je nog meer info wilt hoor ik het wel.[offtopic]

Ghost 9 kan i.t.t. de oude ghost ook overweg met dynamische schijven. Heb nog niet uitgeprobeerd wat er gebeurt als je toch de oude gebruikt.

Gdisk gaat er niet op hangen, maar zegt:
Weergave is mogelijk niet correct, omdat de schijf dynamisch is. Hij kan nl. de volumes, die gemaakt zijn na de omzetting niet zien.

Maar dat is geen schande want Windows setup kan het zelf ook niet. Er is nl. geen partitie tabel aanwezig.

Eric.

P.S. Even om verwarring te voorkomen:
Dynamische schijven maak je niet aan. Je kunt een bestaande schijf (leeg of reeds gepartitoneerd) dynamisch maken. Daarvoor moet je dan wel eerst twee keer opnieuw opstarten.

owja :rolleyes:

anyway, ik heb gewoon een 98 bootdisk gemaakt met een submap waarin ghost.exe staat. en dit werkt prima :)

bedankt iedereen :thumb:

Hallo Vince

Dat kan inderdaad, maar dat vroeg je niet.

Maar dan gebruik je dus de oude Ghost. Dat gaat inderdaad perfect. Je kunt hem ook direct vanuit 98 opstarten.

Eric.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan