Norton internet security 2004

Status
Niet open voor verdere reacties.

marino61

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Berichten
14
kan ermij iemand helpen met het volgende probleem
na het installeren van N.I.S. 2004 werk mijn cd-station niet meer alsook het diskettestation en de cd brander heb alles er al terug afgedaan van symantec en opnieuw geprobeerd maar niets helpt had het ook bij de vorige versie van 2003 maar heb dan de 2004 gekregen wel moet ik zeggen als ik de pc opstart met een cd erin dan herkent hij die wel en werkt perfect maar je mag er daarna geen andere insteken want dan herkent hij ze niet wie weet raad
mvg
marino
 
Heb je ze al een keer 'weggegooid' in apparaatbeheer?

Ik vond deze registerwijziging in mijn muziekmap.
Met de omschrijving: cdgone

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}]
"UpperFilters"=-
"LowerFilters"=-

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdr4_2K]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdralw2k]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdudf]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\UdfReadr]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdr4_xp]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdudf_XP]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\UdfReadr_xp]


Vaak kun je op sites van brandprogramma's ook zoiets vinden.
 
wat moet ik weg gooien en waarom het is niet alleen de cd brander maar ook het diskettestation en het cd rom station het werk perfekt als N.I.S er niet opzit

marino
 
Elisa bedoelt met ‘weggooien’ : verwijderen uit het lijst van Hardware (apparaatbeheer dus). En daarna PC opnieuw opstarten zodat Windows de apparaten opnieuw herkent en de besturing installeert.
 
Ja, ik moest weg ;)
Marino61, ik weet niet hoe lang je al aan het computeren bent maar het vragen naar waarom leer je vanzelf wel af :D
Het waarom kom je zelden te weten en je bent altijd bezig met redderen. En heel vaak vergeet je dat je nog wat meer hebt gedaan.
Wat voor een Windows versie heb je?

Met XP zou je met systeemherstel terug kunnen gaan.
Ben je van alles af.
Ook met Windows 98 is het mogelijk je register terug te zetten maar 't gaat wat lastiger.
 
hallo
als N.i.S. eraf is heb ik geen enkel probleem dus systeemherstel is niet nodig ik werk met xp de fout moet hem ergens in internet security zitten want als ik gewoon de anti virus verwijder dan is het nog net hetzelfde opstarten met een cd erin geen probleem opstarten zonder herkent hij niks N.I.S. eraf pc perfect dus de pc herkent wel degelijk mijn verwisselbare stations
mvg
marino
 
N.I.S. 2004

Geplaatst door Elisa
Ja, ik moest weg ;)
Marino61, ik weet niet hoe lang je al aan het computeren bent maar het vragen naar waarom leer je vanzelf wel af :D
Het waarom kom je zelden te weten en je bent altijd bezig met redderen. En heel vaak vergeet je dat je nog wat meer hebt gedaan.
Wat voor een Windows versie heb je?

Met XP zou je met systeemherstel terug kunnen gaan.
Ben je van alles af.
Ook met Windows 98 is het mogelijk je register terug te zetten maar 't gaat wat lastiger.

hallo
als N.i.S. eraf is heb ik geen enkel probleem dus systeemherstel is niet nodig ik werk met xp de fout moet hem ergens in internet security zitten want als ik gewoon de anti virus verwijder dan is het nog net hetzelfde opstarten met een cd erin geen probleem opstarten zonder herkent hij niks N.I.S. eraf pc perfect dus de pc herkent wel degelijk mijn verwisselbare stations
mvg
marino
 
Ik vrees dat je de hulp van Saldos nodig hebt. Die is een kei wat Norton betreft
 
marino61,
Ik heb dit probleem een keer eerder gehad bij een vriend van me.
Maar het is een ******* lastig probleem om op te lossen.

Wat ik je aanraad is dit : verwijder NIS (dus antivirus+firewall) van je pc via configuratiescherm-software.

Verwijder daarna via start-regedit-ok in de registry deze sleutels van Symantec:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Symantec

HKEY_CURRENT_USER\Software\Symantec

Ga ook naar: start-zoeken en zoek naar alle Norton en Symantec bestanden en mappen en verwijder ze.

Ga daarna naar:

www.windowsupdate.com en installeer alle updates.

zoek daarna naar de TEMP map in C:\Documents and Settings\eigen acccount\Local Setting
En leeg die gehele map.

Doe ook voor alle zeker heid daarna een virus scan op www.housecall.nl en verwijder het indien er iets gevonden wordt.

Installeer daarna spybot vanaf hier:
http://download.com.com/3000-2144-10194058.html

Scan ermee en verwijder alles wat er gevonden wordt.

Daarna moet je NIS in clean boot installeren.
Dat doe je zo:
Ga naar start-uitvoeren-msconfig-ok
Zet het puntje nu bij selectief opstarten en vink daarna de 4 vakjes daaronder uit en klik op toepassen.
Ga daarna naar het tabblad services en vink de optie windows installer aan-toepassen-sluiten en restart de pc nu.
Installeer nu NIS.
Zodra je klaar bent met de installatie zal je worden gevraagd om de pc opnieuw op te starten.
Dat doe je nog niet. Verwijder eerst de cd-rom van je cd-rom speler. Je gaat daarna eerst weer naar start-uivoeren-msconfig-ok en zet het puntje nu bij Normaal opstarten. Alle opties zullen nu aangevinkt zijn-toepassen-ok-sluiten en restart de pc.

Na het opstarten van de pc, doe je een liveupdate met Norton en dan haal je alle updates van symantec.

kijk nu of je cd-rom speler en je floppy disk werken.

Zo niet, dan rechts klikken op mijn computer-eigenschappen-hardware apparaat beheer. verwijder dan de cd-rom speler, floppy disk- van apparaat beheer. Restart de pc. Je computer zal dan de harware opnieuw instaleren.
En dan moet het wel werken.
 
Geplaatst door saldos
marino61,
Ik heb dit probleem een keer eerder gehad bij een vriend van me.
Maar het is een ******* lastig probleem om op te lossen.

Wat ik je aanraad is dit : verwijder NIS (dus antivirus+firewall) van je pc via configuratiescherm-software.

Verwijder daarna via start-regedit-ok in de registry deze sleutels van Symantec:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Symantec

HKEY_CURRENT_USER\Software\Symantec

Ga ook naar: start-zoeken en zoek naar alle Norton en Symantec bestanden en mappen en verwijder ze.

Ga daarna naar:

www.windowsupdate.com en installeer alle updates.

zoek daarna naar de TEMP map in C:\Documents and Settings\eigen acccount\Local Setting
En leeg die gehele map.

Doe ook voor alle zeker heid daarna een virus scan op www.housecall.nl en verwijder het indien er iets gevonden wordt.

Installeer daarna spybot vanaf hier:
http://download.com.com/3000-2144-10194058.html

Scan ermee en verwijder alles wat er gevonden wordt.

Daarna moet je NIS in clean boot installeren.
Dat doe je zo:
Ga naar start-uitvoeren-msconfig-ok
Zet het puntje nu bij selectief opstarten en vink daarna de 4 vakjes daaronder uit en klik op toepassen.
Ga daarna naar het tabblad services en vink de optie windows installer aan-toepassen-sluiten en restart de pc nu.
Installeer nu NIS.
Zodra je klaar bent met de installatie zal je worden gevraagd om de pc opnieuw op te starten.
Dat doe je nog niet. Verwijder eerst de cd-rom van je cd-rom speler. Je gaat daarna eerst weer naar start-uivoeren-msconfig-ok en zet het puntje nu bij Normaal opstarten. Alle opties zullen nu aangevinkt zijn-toepassen-ok-sluiten en restart de pc.

Na het opstarten van de pc, doe je een liveupdate met Norton en dan haal je alle updates van symantec.

kijk nu of je cd-rom speler en je floppy disk werken.

Zo niet, dan rechts klikken op mijn computer-eigenschappen-hardware apparaat beheer. verwijder dan de cd-rom speler, floppy disk- van apparaat beheer. Restart de pc. Je computer zal dan de harware opnieuw instaleren.
En dan moet het wel werken.

harelijk dank voor de info zal het volgende week eens proberen want deze week weinig tijd en ik heb nachtdienst ik laat vast iets weten of het gelukt is
mvg
marino
 
Geplaatst door saldos
Ok succes :)

hallo
hier ben ik dan weer maar met een negatieve ervaring
heb alles gedaan zoals je geschreven hebt tot 3x toe heb ik alles gecontroleerd of ik zeker niets fout deed
maar helaas het probleem is nog steeds hetzelfde ook na het verwijderen van de hardware heb het enkel met het diskettestation geprobeerd maar na het terug herkennen van nieuwe hardware is ze nog steeds niet toegankelijk als het met het diskettestation niet lukte moet ik de overige ook niet proberen dus het blijft een groot probleem
mvg
marino
 
Geplaatst door saldos
Ok succes :)

hallo
hier ben ik dan weer maar met een negatieve ervaring
heb alles gedaan zoals je geschreven hebt tot 3x toe heb ik alles gecontroleerd of ik zeker niets fout deed
maar helaas het probleem is nog steeds hetzelfde ook na het verwijderen van de hardware heb het enkel met het diskettestation geprobeerd maar na het terug herkennen van nieuwe hardware is ze nog steeds niet toegankelijk als het met het diskettestation niet lukte moet ik de overige ook niet proberen dus het blijft een groot probleem
mvg
marino
 
oke als je echt alles heb gedaan wat ik geschreven heb, doe dan dit:

Ga in de bios en zet de boot sequence dat de computer als eerst begint met de floppy diskette en daarna de cd-rom speler en daarna de harde schijven.

Kijk of dat verschil maakt.
 
Geplaatst door saldos
oke als je echt alles heb gedaan wat ik geschreven heb, doe dan dit:

Ga in de bios en zet de boot sequence dat de computer als eerst begint met de floppy diskette en daarna de cd-rom speler en daarna de harde schijven.

Kijk of dat verschil maakt.

maakt geen verschil

heb opnieuw de norton anti virus 2002 op mijn pc gezet waar ik geen problemen mee had dus doe ik het zo maar verder als iemand ervaring heeft met andere anti virus software mag hij het altijd laten weten
mvg
marino
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan