Norton Security blokkeert explorer en outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulaakkerenvan

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2004
Hi there, Sinds zaterdagavond krijg ik toegang meer tot internet zolang ik norton security niet uitschakelt = antwoord van de helpdesk van Planet. Maar ja, nu is mijn computer ook niet beveiligd! Iemand suggesties en/of oplossingen? Bedankt en gegroet, Paula

Bepaalde programma's geinstalleerd op zaterdag die ermee te maken kunnen hebben? Kan ook best zijn dat je een instelling in je firewall veranderd hebt.

Heb je xp? Probeer eens een systeemherstel naar vrijdag? Kijk eens of het dan wel werkt.

Hi Tanja, bedankt voor snelle reactie; enige wat ik mij kan herinneren is een download van de drivers display van ATI RADEON om mijn programma's verticaal te krijgen. Ik heb xp, maar zou niet weten hoe ik terug moest naar ' vrijdag' systeemherstel? Kunt u mij van meer technische gegevens voorzien - ik ben behoorlijke digibeet. Thanks, Paula

Natuurlijk, als het ingeschakeld is is dat geen probleem (is volgens mij standaard ingeschakeld dus zal hij wel aanstaan).

Ga naar start, alle programma's, bureau-accessoires, systeemwerkset, systeemherstel.

Klik op "een eerdere status van deze pc terugzetten" en op volgende. Klik dan een vetgedrukte datum aan VOOR zaterdag en klik op volgende. De rest wijst vanzelf. Hij gaat dan opnieuw opstarten en herstellen.

Alleen grote kans dat dat gebeuren met je videokaart opnieuw moet, maar het lijkt me sterk dat dat de veroorzaker van je probleem is. Dus dat zal nog een keer moeten gebeuren.

Succes! Ik hoor wel of het gelukt is, anders moeten we verder zoeken.

PS. Als je verticaal kunt tikken lukt je dit ook vast wel:D

Laatst bewerkt:
Beste Tanja, alles hersteld, inderdaad videokaart opnieuw gedaan, maar voor en na downloaden geen toegang tot internet zonder norton uit te schakelen. wat nu? Heeft u nog meer opties? Ciao Paula

Ik ben helaas niet thuis in firewalls maar er zijn hier genoeg mensen op Helpmij die daar alles vanaf weten.

Ik denk dat zij je wel verder kunnen helpen met instellingen en zo. Je zult vast antwoord krijgen:)

Succes!

Open de NIS 2004 middels rechtsklik op het groene bolletje rechtsonder, klik op Norton Internet Security. Klik dan rechtsboven op Help & Ondersteuning en kies Norton Internet Security Help. Vervolgens klikken op Index en type Programmacontrole, dubbelklik daarop. Aldaar staat een een uitgebreide uitleg hoe je programma's toegang kunt geven. Waaronder dit:

Automatische programmacontrole configureert automatisch de instellingen voor internettoegang van programma's wanneer deze voor de eerste keer worden gestart. Automatische programmacontrole configureert de internettoegang alleen voor de versies van programma's die door Symantec als veilig worden beschouwd.
Wanneer Automatische programmacontrole de toegang voor een nieuw programma configureert, geeft Norton Internet Security boven de werkbalk van Windows een bericht weer.

Als een onbekend programma of een onbekende versie van een bekend programma verbinding met het internet probeert te maken, ontvangt u een waarschuwing. U heeft in dat geval de keuze om de internettoegang voor dit programma toe te staan of te blokkeren.

Symantec zorgt ervoor dat de lijst met herkende programma's regelmatig wordt bijgewerkt. Gebruik regelmatig LiveUpdate om ervoor te zorgen dat uw lijst up-to-date is.

Automatische programmacontrole inschakelen
1. Dubbelklik in het hoofdvenster op Persoonlijke firewall.
2. Selecteer in het venster Persoonlijke firewall op het tabblad Programma's de locatie die u wilt aanpassen.
3. Schakel het vakje in voor Automatische Programmacontrole inschakelen.
4. Klik op OK.

Onder dit verhaal in de Help staan nog een aantal opties qua links.

Toch vreemd dat dit plotseling is gebeurd...

Beste Gezina, alle stappen gevolgd en automatische programmacontrole stond al aan. Ik heb nog verder onder help gezocht maar word niets wijzer. In ieder geval bedankt, Paula

Kijk dan eens of je die bewuste programma's wel toestemming hebt gegeven in *) Programmabeheer, scroll onder Handmatig programmabeheer van boven naar beneden en klik steeds op de pijltjes bij elk programma onder Internettoegang. Als je alles goed hebt ingesteld, sluit je af met OK.

*) Rechtsklik weer op de groene bolletje rechtsonder, kies Norton Internet Secuity. Klik nu op Persoonlijke Firewall en vervolgens rechts op Configureren, kies dan het tabblad Programma's.

Anders zou ik het niet meer zo gauw weten. :confused:

Hi Gezina, tips weer opgevolgd, nog niets veranderd. Kan het zijn dat onder programmabeheer - instellingen voor: (bij mij staat er) '' Default (geactiveerd) Netwerkdetectie staat uit.'' Zou dat van invloed zijn??? Sorry dat ik zo'n hopeloos geval ben. Ciao Paula

Geplaatst door paulaakkerenvan
Hi Gezina, tips weer opgevolgd, nog niets veranderd. Kan het zijn dat onder programmabeheer - instellingen voor: (bij mij staat er) '' Default (geactiveerd) Netwerkdetectie staat uit.'' Zou dat van invloed zijn??? Sorry dat ik zo'n hopeloos geval ben. Ciao Paula

Default (geactiveerd) staat bij mij ook zo, die Netwerkdetectie staat er bij mij niet tussen onder Internettoegang. Zit je in een netwerk of zo? In de Help staat ook het en ander over netwerk, misschien staat daar iets nuttigs tussen.

:confused: Beste allemaal, probleem is nog altijd niet opgelost - wat ik doe: ik zet firewall van Norton uit - en kan dan gebruik maken van het internet. Men vertelt me dat ik misschien teveel firewalls heb - ook in mijn speedtouch modem blijkt er een te zitten.
Dus ik sukkel door, dank voor alle tips, mocht iemand nog andere suggesties hebben????? Let me know, ciao
Paula

Toch wél de firewall van XP uitgezet? Wat die speedtouch modem betreft moeten anderen maar vertellen, heb daar geen verstand van. :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan