NORTON, upgrade of abonnement verlengen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
"Toevallig 2 weken geleden nav2003 over 2002 gezet. Geen enkel probleem hij vraagt of het goed is om 2002 eraf te halen en of je je instellingen wilt houden.."

Dat dacht ik ook al gelezen te hebben Arie, wist het niet zeker.
:thumb:

Ik denk dat ik dat dan eerst maar eens probeer, het wordt dan wel 2003 over 2001 heen, maar dat mag volgens mij niks uitmaken..... in ieder geval tot zover bedankt voor de antwoorden:thumb:

Lerosa en Sugarbaby,

Norton antivirus 2001 is al een te oude virus scanner. Als die afloopt, dan kun je het best NAV versie 2003 kopen.

Het beste is dan niet om een nieuwe versie te kopen, maar om een upgrade te doen omdat deze goedkoper is dan een nieuwe. Je kunt een upgrade alleen via de site van Symantec krijgen. Als je 2002 hebt dan hoeft je hem niet te upgraden, want deze is relatief nieuw.

Zoals al eerder werd aangegeven kun je de upgrade hier krijgen:

http://www.symantecstore.com/dr/sat...0023&xid=27683&DSP=&CUR=978&PGRP=0&CACHE_ID=0

Je kunt hem dan op 2 manier krijgen. Je kunt hem downloaden, maar je kunt ook een CD krijgen. Zelf verkies ik een CD omdat er altijd iets mis kan gaan met je pc waardoor je wel de CD nodig hebt. De CD upgrade is iets duurder dan de het downloaden van de upgrade.
Mocht je toch de upgrade willen downloaden, zorg er dan in iedere geval voor dat je de bewijs van betaling hebt zodat je NAV altijd weer opnieuw kan downloaden als er iets mis gaat met je pc.
NAV werkt ook prima met Zonealarm, maar als je Norton internet security wil installeren, dan moet je Zonealarm eraf halen omdat er in NIS als een firewall in zit en dat kan problemen geven.

Ondanks dat in de handleiding van Norton antivirus staat dat je Norton 2003 boven op andere versies kunt zetten, is dit echt geen goed idee omdat het dus heel vaak mis gaat tijdens de installatie.

Als je problemen wil voorkomen tijdens de installatie van de upgrade van NAV 2003, dan moet je dit doen:

1. Zorg ervoor dat je virus vrij bent.
2. Zorg ervoor dat je de laatste internet explorer hebt geinstalleerd.
3. ga naar start-uitvoeren-msconfig-opstarten en vink alles uit-toepassen-ok en restart de pc.
3. Deinstalleer de oude virus scanner eerst via configuratiescherm-software.
4. download en run RNAV vanaf deze site:
http://service1.symantec.com/SUPPOR...33497f6e8a319ece88256ace0076cc02?OpenDocument
5. installeer de upgrade van NAV.
6. ga naar tart-uitvoeren-msconfig-opstarten en vink alles weer aan-toepassen-ok en restart de pc.

Dan heb je helemaal geen probleem met de NAV installatie.

Laatst bewerkt:
Toch wel verwarrend allemaal, de een zegt gewoon er overheen te installeren, weer anderen hebben diverse methoden, maar goed, ik zal de Saldos-methode ook opslaan voor als ik zelf de hele handel moet vernieuwen.:)
Trouwens, je kan op onderstaande link ook een volledige en een upgrade-versie bestellen. Betalen onder rembours, ook makkelijk. Het Computer Collectief, hebben ook altijd een zeer uitgebreide catalogus met van alles nog wat.
http://www.comcol.nl/bestel/sijvw__4.htm

Geplaatst door gezina
Toch wel verwarrend allemaal, de een zegt gewoon er overheen te installeren, weer anderen hebben diverse methoden, maar goed, ik zal de Saldos-methode ook opslaan voor als ik zelf de hele handel moet vernieuwen.:)

gezina,
In 60% van de gevallen gaat het ook wel goed als je eroverheen installeert, maar in 40% van de gevallen dus niet. En je zou maar net in die 40% categorie zitten...

Er zir namelijk een Norton uninstaller in NAV 2003, je kun dat eigenlijk een beetje vergelijken met RNAV. Die wordt geactiveerd tijdens de installatie waardoor de oude versie verwijderd wordt. Alleen hij werkt soms niet zo goed waardoor het deinstalleren van de oude versie in het midden stopt. En dan krijg je dus de problemen. Daarom is het beter om mijn methode te hanteren.

Saldos,
Ik behoor gelukkig dan tot de 60% waarbij het wel goed werkte, maar ik werk met xp.. (géén sp1 geinstalleerd) Kan dat het verschil zijn??

En nog even een vraagje,
Waarom moet je alles in msconfig uitzetten mbt het opstarten? Enkelt de progjes van de virusscanner zou toch voldoende moeten zijn?

Het is heel willekeurig Stigter en ik denk niet dat het met je operating system heeft te maken.

En de reden dat je alles in msconfig het beste uit kunt zetten is zodat er geen enkele programma de installatie kan storen en ook alle geheugen alleen gebruikt wordt voor de installatie van Norton. Het is eigenlijk een beetje te vergelijken met safe mode.
Daardoor verloopt de installatie zonder problemen.

oke:thumb:

Ik heb genoeg geheugen, en heb het direkt na opstarten gedaan zodat al het beschikbare geheugen vrij was..

Maar zal in het vervolg jouw werkwijze aanraden!

Saldos...

Ik heb niet de laatste versie van Internet Explorer.. ik heb n.l. 5.5 Moet ik nu eerst versie 6 downloaden??? Daar hoor ik ook zoveel slechte dingen over!!!

Wat is eigenlijk het verschil tussen een upgrade en een nieuwe versie van NAV??? Als ik eerst alle oude restanten van NAV moet verwijderen, heb ik dan wel genoeg aan de upgrade??? Moet ik dan niet de complete nieuwe versie van NAV op de pc zetten???
Bah, ik haat al dit technische gedoe.. :-((((

groetjes...

sweetsugarbaby,

Dat internet explorer 6 niet goed is is onzin.
Je moet het zo doen:

download eerst internet explorer 6 vanaf hier:

http://www.microsoft.com/downloads/...9d-7eca-411c-882f-ba7fe3233d11&displaylang=en

Daarna download je internet explorer 6 service pack 1 vanaf hier:

http://www.microsoft.com/downloads/...cb-5e5d-48f5-b02b-20b602228de6&displaylang=en

(het is beter om geen versie over te slaan namelijk)

Ik was even vergeten om iets te vermelden nog. Voordat je je oude Norton verwijderd moet je eerst Norton openen en dan op help klikken en dan naar "info" gaan. Daar staat je serie nummer in. Die moet je opschrijven, want die heb je nodig aals je de upgrade koopt.

Saldos, bedankt voor je snelle antwoord..

ok. ik zal alles doen zoals jij gezegd hebt.. (Kan ik je dan ook beschuldigen als het fout gaat?? ) LOL.

Ik wil wel wachten tot de laatste dag waarop mijn abonnement afgelopen is..dan blijft tot zolang alles tenminste nog goed werken..

groetjes..

Natuurlijk kan er altjid iets mis gaan tijdens de installatie van Internet explorer, maar dat kan gebeuren met elk programma. Maar dan zijn wij er toch om je verder te helpen als dat zou gebeuren toch.

En ja, je mag mij beschuldigen als het fout gaat.

Sweetsugar,
Sorry ik begrijp niet wat je moet doen met Internet Explorer?? Je zat toch op de kabel?
Sinds ik met deze PC op de kabel zit heb ik IE eraf gegooid.
En vreemd (eigen mening, dus no ofense Saldos), ik vond de IE 6 niet echt top. Had destijds weer 5.5 erop gezet. Nu zit geen IE erop.

Sweetsugar ik begrijp het probleem niet met verwijderen van Norton. Ik doe dit al heeelll lang.
1-Norton verwijderen via Config/Software
2-Met zoeker alle bestanden met de naam Norton en/of Symantec zoeken en = verwijderen. Ook het mapje NCDTREE verwijderen, dit is ook Norton/Symantec
3-Start/Uitvoeren/ typ regedit. Boven bij Bewerken = zoeken: typ Norton. Wat hij vindt = verwijderen. Je herhaald dit net zo lang dat je de melding krijgt: kan niets vinden.
4-Net zoals bij 3 maar dan ga je zoeken naar het woord Symantec. Ook steeds opnieuw totdat hij niets kan vinden.
Nu is je PC schoon van Norton/Symantec en de keuze is aan jou: opnieuw NAV 2001 erop gooien of 2002 of 2003 downloaden.
grtz
falco

falconetti,
Het gaat er nu niet om of je I.E. leuk vind of niet. Het gaat erom of je problemen wilt voorkomen tijdens de installatie van Norton.
En je zegt "Nu zit geen IE erop". Dat is onzin, want je kunt I.E. helemaal niet eens verwijderen. Het is een gedeelte van Windows. Misschien heb je alleen de shortcut verwijderd, maar dat is wat anders dan I.E. verwijderen.

En natuurlijk zijn er manieren om I.E. te verwijderen met bepaalde software, maar als er iets is wat je windows systeem de goot in kan gooien dan is dat het wel.
En bovendien kan je Norton 2003 niet eens installeren zonder I.E.

Als je hier kijkt dan staat er:

http://www.symantec.com/region/can/eng/product/nav/nav_9xnt/sys_req.html

REQUIRED FOR ALL INSTALLATIONS

Internet Explorer (minimum version 5.0 required, 5.5 recommended)

Maar omdat ik nog dat extra stukje informatie hebt door het helpen van de mensen met Norton, weet ik dat je het beste ook de laatste versies op je systeem moet hebben om problemen en foutmeldingen te voorkomen.

Laatst bewerkt:
Saldos, op mijn oude PC gebruik ik W95 met IE 5.5.
Deze (andere dus), op de kabel, werkt met WinME.
IE ston in het lijst van Config/Software. Daar heb ik het verwijdert uigaande wat Essent zegt = ik heb toegang tot Internet direkt via hun kabel.
Er zijn nog wat restjes op de PC (van IE) maar niet veel.
Ik was met IE 6 niet tevreden = veel vastlopers, foumeldingen, site's die niet goed worden weergegeven,etc.
Misschien heb je andere ervaring. Het is mogelijk. Maar ik vond het niet echt Super.
Ik heb nu NAV 2001 eraf omdat werkte maar aantal maanden en werd zat van mijn handelingen. Nu heb ik 2002 en ik vindt dit OK.
grtz

Dus als ik het goed begrijp moet ik in juli, qua afloop NAV '02, mijn IE 5.5 SP1 (straks SP2) upgraden naar IE 6 alvorens ik NAV '03 er op wil zetten?...no way, Windows 98 se gaat heel vaak mis met IE 6, deze is toch meer ontwikkeld voor XP, heb er al tig problemen over gelezen. Ik denk dat ik dan de NIS '02 van dochterlief nog ff ga 'uitwonen' zij heeft inmiddels op haar pc (ME IE 5.5) wel NAV '03 +ZA (door mij suksesvol geinstalleerd), dus dat gaat wel lukken....denk ik.

gezina,
Het valt echt wel mee met problemen en vastlopers van Internet explorer 6. Ik heb ook windows 98 en ME en internet explorer 6 gehad. En bovendien zeg ik dat je internet explorer 6.0 servicepack 1 dus moet installeren uitindelijk. Die is in alle opzichten beter dan 5.5. Ook de beveiliging is beter.

http://www.webwereld.nl/nieuws/12816.phtml

http://www.shocknews.nl/nieuws/909.html

Mocht je 5.5 willen houden, dan mag dat van mij, maar de kans is dan wel iets groter om foutmeldingen te krijgen tijdens de installatie van Norton. Dat is het enige dat ik zeg. Hoewel het niet perse hoeft. De installatie zou ook prima kunnen verlopen.

Saldos, ik denk dat de factor geluk ook mee kan spelen, mocht ik problemen krijgen in juli dan kan ik alsnog de hele reut installeren ;), mogelijk dat ik tegen die tijd een geheel nieuwe pc heb, erfenis(je) is nu eindelijk binnen, maar deze ouwe knar (pc dan) werkt nog zo lekker! Anyway, bedankt voor je reactie, :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan