Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Marij,
Via Celeigenschappen > Aangepast, kan je een celeigenschap invoeren.
Voer hier 00 in en je krijgt 05 te zien.
Maar bij mij werkt Maand() niet, kan wel Maand(NU()), hoe heb jij dit uitgevoerd?
Beetje een dooddoener.Heb jij trouwens veel verstand van Excel, heb namelijk een berekening waar ik echt niet uitkom!
Heb jij trouwens veel verstand van Excel, heb namelijk een berekening waar ik echt niet uitkom!
Misschien heb ik de vraag niet duidelijk genoeg gesteld. Daarom bijgaand een bestandje.
In cel B21 staat als functie "MAAND(VANDAAG())". Daar wil ik nu als uitkomst krijgen "05". ipv "5". In kolom C moet dan 05 opgezocht worden om het getal daarnaast in kolom D op te halen voor cel D21.
Groetjes Marij
=TEKST(VANDAAG();"mm")
Misschien heb ik de vraag niet duidelijk genoeg gesteld. Daarom bijgaand een bestandje.
In cel B21 staat als functie "MAAND(VANDAAG())". Daar wil ik nu als uitkomst krijgen "05". ipv "5". In kolom C moet dan 05 opgezocht worden om het getal daarnaast in kolom D op te halen voor cel D21.
Groetjes Marij
jawel hoor je was duidelijk genoeg (zie eerste post)
rechter muisknop op de cel --> celeigenschappen ---> dan de celeigenschappen op aangepast zetten en dan krijg je rechts in dat scherm een venster. In dat venster kan je 00 type (staat nu waarschijnlijk standaard) en dan krijg je 05 ipv 5
groeten taco
Als je niet meer met de 5 moet rekenen, is de TEKST functie een alternatief:
=TEKST(datum;"mm")
Waar dient een forum voor, denk je?![]()
Ik neem aan dat je Vandaag() of eventueel Nu() bedoelt ipv datum.
Datum alleen zal namelijk niet werken.
Met vriendelijke groet,
Roncancio
Ik heb het antwoord hierop nog niet kunnen vinden.
![]()
Ik neem aan dat je Vandaag() of eventueel Nu() bedoelt ipv datum.
Datum alleen zal namelijk niet werken.
Met vriendelijke groet,
Roncancio
Als je niet meer met de 5 moet rekenen, is de TEKST functie een alternatief:
=TEKST(datum;"mm")
rechter muisknop op de cel --> celeigenschappen ---> dan de celeigenschappen op aangepast zetten en dan krijg je rechts in dat scherm een venster. In dat venster kan je 00 type (staat nu waarschijnlijk standaard) en dan krijg je 05 ipv 5
groeten taco
Met deze functie krijg ik #NAAM? als uitkomst.
Marij
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.