ntldr mist

Status
Niet open voor verdere reacties.

bacchusklup

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2002
Berichten
13
Ik krijg dezelfde melding, maar als ik via http://www.tinyempire.com/notes/ntldr-dutch.htm de hersteldisk maak, dan kan ik nog niks. Lijkt erop dat de driveletters van mijn HD weg zijn. Als ik een WIN98 bootcd gebruik, dan kan hij ook geen harde schijf vinden via scandisk.

Wat ik gedaan had was de C:\ gaan formatteren via Partition Magic 8.0. De PC reboote en na enkele seconden gaf hij al foutmeldingen. Daarna kreeg ik dus de melding NTLDR missing. Nu krijg ik dus met geen mogelijkheid mijn schijven terug.
Ik heb wel een originele XP CD, maar vandaaraf kan ik XP ook niet laden.

Ik heb een 320GB SATA RAID 0 STRIPE (1ST (2X) 160GB disk. Hierop staat een C:\ en een E:\ partitie, beide in NTSF.

Wat kan ik nog doen?
 
hoi,
Van jouw vraag een eigen vraag gemaakt.
Het is niet netjes om in een ander zijn/haar vraag jouw vraag te plaatsen.
 
Je hebt de C: geformateerd? en nu krijg je een foutmelding?
Op de C: staan de systeembestanden, waar stond wat op? windows enzo.

Als je een raid hebt en je start van de XP cd dan dien je ook de raiddriver via F6 en een een flop daarvoor te gebruiken.

Maare, raid 0 is erg gevoelig, één foutje en kunt niets meer gebruiken, uithuilen en overnieuw beginnen.
 
Je hebt de C: geformateerd? en nu krijg je een foutmelding?
Op de C: staan de systeembestanden, waar stond wat op? windows enzo.

Als je een raid hebt en je start van de XP cd dan dien je ook de raiddriver via F6 en een een flop daarvoor te gebruiken.

Maare, raid 0 is erg gevoelig, één foutje en kunt niets meer gebruiken, uithuilen en overnieuw beginnen.
Jep, C: wilde ik formateren, maar hij heeft maar een paar seconden gelopen en is toen gestopt. Alle systeembestanden en WINXP stonden op C:\.
De raiddriver zal ik wel ergens hebben, maar weet niet waar. Ik heb een Dell 8400 en een hele berg CD's. Of kan ik die ook ergens online vanaf plukken? Een floppydrive heb ik niet, of werkt USB ook?
 
ik dacht dat hij dan specifiek naar een floppy vraagt. Maar als je gewoon een programmaatje gebruikt als killdisk en gewoon weer helemaal opniew begint, dan moet het toch lukken?
 
Jep, C: wilde ik formateren, maar hij heeft maar een paar seconden gelopen en is toen gestopt. Alle systeembestanden en WINXP stonden op C:\.
De raiddriver zal ik wel ergens hebben, maar weet niet waar. Ik heb een Dell 8400 en een hele berg CD's. Of kan ik die ook ergens online vanaf plukken? Een floppydrive heb ik niet, of werkt USB ook?

Nee, de image voor die flop kun je gewoon ophalen bij Dell, en er een floppydrive even inhangen, anders zul je de recovery cd van Dell dienen te gebruiken of een XP cd slipstreamen met de raid drivers.

Lees dit maar eens.
 
Nee, de image voor die flop kun je gewoon ophalen bij Dell, en er een floppydrive even inhangen, anders zul je de recovery cd van Dell dienen te gebruiken of een XP cd slipstreamen met de raid drivers.

Lees dit maar eens.
Daar ben ik net achter gekomen, echter heb ik al de nodige schade aangericht door allerlei recoverytooltjes te proberen. Nu heb ik volgens mij alles vernaggelt, want ik had via een tool die DLG heet de harddiscs opnieuw proberen te installeren. Hierdoor is nu mijn C:\ ipv 300Gb (2 150GB RAID0 setup) nog maar 127 en lijkt het erop dat hij niet meer RAID0 is. Alle data van de E:\ partititie zal ik wel kwijt zijn ben ik bang.
Ik heb geen idee hoe ik de HD weer terug kan krijgen in normale grootte, zodat ik weer alles opnieuw kan beginnen :confused:
 
In XP SP2 zit pas de regfix voor de LBA48bit ondersteuning, voor schijven groter dan 138gig. resp. 127gig.

Maare, je hebt toch wel die recovery cd o.i.d.?
 
In XP SP2 zit pas de regfix voor de LBA48bit ondersteuning, voor schijven groter dan 138gig. resp. 127gig.

Maare, je hebt toch wel die recovery cd o.i.d.?
Welke recovery CD?

Had de dell drivers cd en daarmee kon ik de floppy maken die ik nodig had om te SATA RAID drivers te installeren. Daarna kon setup ook weer een harde schijf vinden en kon ik hem draaien.

Wat ik gedaan had (en net weer overnieuw) was het opnieuw indelen van het bestandssysteem op de HD. Dit had ik in eerste instantie niet in de gaten. Daardoor had ik ook maar 127GB over (in NTFS, de rest was FAT16 geloof ik). Nu heb ik diezelfde tool wederom gedraaid en kan ik dadelijk zien of ik weer gewoon 300GB heb.

Ik kan dus weer de XP installatie draaien, maar door mijn eigen fout ben ik alle data kwijt. Had ik eerst dit bericht even gelezen dan was er wellicht helemaal niks aan de hand geweest :eek:

Neem aan dat deze data echt niet meer terug te krijgen is, tenzij ik er grof geld voor betaal?
 
met (gratis) recovery software is het meestal nog mogelijk data terug te halen van een geformatteerde partitie
 
Leesvoer, zie onderaan voor eventuele recovery ideeën, geef je alleen weinig kans, die array moet precies gelijk worden aangemaakt, anders kunnen tools de data niet meer achterhalen.
 
Leesvoer, zie onderaan voor eventuele recovery ideeën, geef je alleen weinig kans, die array moet precies gelijk worden aangemaakt, anders kunnen tools de data niet meer achterhalen.
De datarecovery lukt nog aardig. Enige probleem dat ik nog heb is dat ik denk dat mijn RAID0 setup niet meer werkt als vanouds. Met het draaien van recoverytools zag ik in de normale windows mode namelijk mijn schijf niet meer, zet ik hem in de veilige modus, dan wel. Enig idee wat dit kan zijn?

Daarnaast vraag ik me af of ik niet beter het RAID(0) principe kan laten varen. Ik wil dan een van de 2 schijven verdelen in 2 partities (een voor windows en een voor mijn programma's) en de andere schijf voor data. backups wil ik dan draaien op de externe HD die ik deze week heb aangeschaft. Hoe pak ik dit aan? Moet ik iets uitzetten ergens?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan